اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان به دنبال خرید S400 از روسیه


ولادیمیر کوجین، معاون رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری اینترفاکس گفت، مذاکرات روسیه و عربستان در زمینه همکاری فنی و نظامی در حال انجام است.

خبرگزاری صدا و سیما: ولادیمیر کوجین، معاون رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری اینترفاکس گفت، مذاکرات روسیه و عربستان در زمینه همکاری فنی و نظامی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، ولادیمیر کوجین تصریح کرد: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و منتظریم این مذاکرات به چه نتیجه ای برسد زیرا گفتگو درباره طرح های بزرگ است و این مذاکرات تاکنون هیچ نتیجه نداشته است اما سران سعودی می گویند، در مقاصد خود جدی هستند.

گفتنی است، سرگئی شیمیزوف، رئیس شرکت «روستیخ» روسیه در نوامبر گذشته از امضای توافقنامه برای واردات محصولات دفاعی روسیه به مبلغ 20 میلیارد دلار به عربستان خبر داده بود اما این طرح ها به علل سیاسی محقق نشد.

سرگئی شیمیزوف در این باره گفت: به تازگی همکاری فنی و نظامی بین دو کشور از سرگرفته شده است.

شیمیزوف تاکید کرد: عربستان به دنبال خرید سامانه موشکی «اس -400» از روسیه است و ما در صدد بحث و بررسی این موضوع با مسکو هستیم.

وی گفت: در مرحله کنونی شاهد پیشرفت روابط با این کشور بودیم و امیدواریم این مذاکرات منجر به امضای توافقنامه شود.


ویدیو مرتبط :
توان نظامی روسیه 2015 - S400

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان به دنبال خرید تسلیحات از روسیه


عربستان سعودی درصدد است تسلیحاتی از روسیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری خریداری کند.

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی درصدد است تسلیحاتی از روسیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری خریداری کند.

عربستان که به مداخله در امور کشورهای منطقه با خمپاره و موشک‌های مدرن ادامه می‌دهد، قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی امضا کرده اسن.

روزنامه روسی «کامرسانت»، امروز- دوشنبه- در گزارشی نوشت، عربستان سعودی درصدد است تسلیحاتی از روسیه به ارزش 10 میلیارد دلاری خریداری کند که شامل سامانه‎‌های مدرن پدافندی و تجهیزات هواپیمایی است.

این روزنامه به نقل از یک منبعی نوشت، عربستان سعودی به شدت در تلاش است سامانه موشکی «اسکندر» و سامانه پدافند هوایی «اس -400» از روسیه خریدای کرد.

روسیه اخیر سامانه اس- 400 را در پایگاه نظامی «حمیمیم» در سوریه مستقر کرده است.

این روزنامه روسی تصریح کرد، رایزنی برای خرید این تسلیحات قرار است در جریان قریب‌الوقوع «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به مسکو انجام شود.

بر اساس تحقیقاتی که مرکز مطالعات بین المللی صلح «استکهلم» انجام داده است، عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه مقام نخست خرید تسلیحاتی را به خود اختصاص داده است.