اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان به تکاپو افتاد/ اجلاس اضطراری درباره پناهندگان سوری امروز در جده



اخبار,اخبار بین الملل,پناهندگان سوری

سازمان همکاری اسلامی (او آی سی) قرار است امروز در جده در عربستان سعودی، یک نشست اضطراری با هدف بررسی بحران پناهجویان سوری برگزار کند.

سه کشور عضو این سازمان یعنی اردن، ترکیه و لبنان، در حال حاضر پذیرای ۴ میلیون نفر از بیجا‌شدگان درگیریهای سوریه هستند. اما عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب خلیج فارس در اینباره مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

روز جمعه (۱۱ سپتامبر) وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که بیش از دو میلیون مهاجر سوری در این کشور هستند. اما به گفته خبرنگاران شک و تردیهای زیادی در خصوص این آمار، وجود دارد.

جلسه سازمان همکاری اسلامی در حالی برگزاری می‌شود که سازمان ملل متحد برآورد کرده است که اگر جنگ داخلی سوریه ادامه پیدا کند تا پایان سال میلادی جاری یک میلیون نفر دیگر در این کشور آواره می‌شوند.

اخبار بین الملل - بی بی سی


ویدیو مرتبط :
خانم رئیس جمهور به تکاپو افتاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست ضد سوری جده به تعویق افتاد؛ منطقه پرواز ممنوع دستور کار اعراب



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نشست ضد سوری جده به تعویق افتاد؛ منطقه پرواز ممنوع دستور کار اعراب

 نشست ضد سوری وزیران خارجه کشورهای عربی در جده که قرار بود امروز با هدف بررسی منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه برگزار شود به تاخیر افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نشست فوق العاده کشورهای عربی درباره سوریه به تاخیر افتاد. این نشست قرار بود امروز در جده برگزار شود.

در این نشست که به منظور بررسی بحران سوریه در سایه استعفای "کوفی عنان" برگزار خواهد شد وزیران خارجه کشورهای عربی حضور دارند. به دلایل تاخیر در برگزاری این نشست و زمان جدید برگزاری آن اشاره ای نشده است.

منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه مهمترین محور مذاکرات نشست جده است. الجزیره به نقل از "احمد بن حلی" معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این رابطه اعلام کرد: در این نشست آخرین رویدادهای امنیتی و سیاسی سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منطقه پرواز ممنوع پس از آن مطرح می شود که "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در دیدار با "عبدالله گل" رئیس جمهور و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه آن را مطرح کرده بود.

وزیر خارجه آمریکا در این رابطه گفته بود ایجاد منطقه پرواز ممنوع به مخالفان سوری کمک می کند و مانع از حملات هوایی نیروهای سوریه به شهرهایی همچون حلب برای مقابله با افراد مسلح خواهد شد.

"جان برنان" مشاور ارشد کاخ سفید در امور ضد تروریستی نیز هفته گذشته از احتمال برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه خبر داده بود.

از سوی دیگر احمد بن حلی افزود: انتخاب جایگزین برای کوفی عنان به عنوان نماینده سازمان ملل متحد در سوریه از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست خواهد بود.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که "الاخضر الابراهیمی" وزیر خارجه اسبق الجزایر و "جرار آرو" سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد جانشین های احتمالی کوفی عنان خواهند بود.

کشورهای عربی که از آغاز اعتراضات سوریه به بهانه حمایت از مردم این کشور، گروه های تروریستی و افراد مسلح سوریه را مورد حمایت مالی قرار می دهند با سوء استفاده از استعفای کوفی عنان در سوریه اعلام کرده اند جایگزین عنان باید شروط حل بحران این کشور را تغییر دهد.

کوفی عنان اوایل ماه مارس پس از انتصاب خود به عنوان نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه طرح 6 گانه ای را برای توقف درگیری ها در این کشور ارائه کرد که با مانع تراشی افراد مسلح و گروه های تروریستی به طور کامل در سوریه اجرایی نشد./مهر