اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان: ایران برای تفریح وارد یمن نشده!


سفیر عربستان در آمریکا درباره راه های جلوگیری از ورود سلاح به یمن گفت: من تعجب می کنم که برخی از صحت نقش ایران در یمن سؤال می کنند. ما دلایل آشکاری داریم که نشان دهنده نقش ایران در این کشور است. به نظر من ایرانی ها برای گردش و تفریح وارد یمن نشده اند.

پایگاه خبری انتخاب: سفیر عربستان در آمریکا مدعی شد: ما اجازه نمی دهیم ایران دوباره در یمن مشکل آفرین شود.

 عادل الجبیر، گفت: هدف عملیات جدید «بازگرداندن امید» نظارت مستمر بر کشور یمن از هوا و دریا است تا مطمئن شویم هیچگونه سلاحی وارد این کشور نمی شود و به دست حوثی ها و یا گروه های وابسته به عبدالله صالح نمی رسد.

عادل الجبیر افزود: عملیات نظارت بر یمن علاوه بر هوا و دریا از طریق تنگه باب المندب و از طریق سیستم های هوشمند پیشرفته انجام خواهد شد.

وی گفت: ما در حمله به یمن توانستیم همه انبارهای موشک های بالستیک و بیشتر تجهیزات نظامی و توان نظامی حوثی ها را از بین ببریم. ما باید امنیت مرزهای خود را تضمین کنیم و همانگونه که یاد آور شدم این یکی از اهداف عملیات ما بوده است.

سفیر عربستان تاکید کرد: اگر حوثی ها و یا هم پیمانان آنها در هر منطقه ای تحرکاتی با اهداف خصمانه داشته باشند با پاسخ مستقیم و قاطع نیروهای عربستان مواجه خواهند شد.

وی  مدعی شد: همانگونه که می دانید ایران همسایه یمن نیست اما با این حال بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم حوثی ها را تایید کرده و به آنها کمک نظامی کرده است. این موضوع برای ما کاملا آشکار است و دلایل زیادی نیز برای اثبات آن طی هفته های اخیر وجود دارد لذا هیچ نشانه ای مبنی بر حسن نیت ایرانی ها در یمن وجود ندارد.

عادل الجبیر در ادامه درباره سرنوشت علی عبد الله صالح، رئیس جمهور سابق یمن گفت: همانگونه که می دانید شورای امنیت مجازات هایی را علیه وی وضع کرده است. عبد الله صالح یمن را به لبه پرتگاه کشاند. آثاری که وی از زمان شروع عملیات انتقال حکومت در یمن برجای گذاشته است جز ویرانی نیست و نشانه ای از حسن نیت در وی دیده نمی شود. نقش صالح در یمن نقشی ویران گر بوده است نه سازنده.

سفیر عربستان در آمریکا درباره راه های جلوگیری از ورود سلاح به یمن گفت: من تعجب می کنم که برخی از صحت نقش ایران در یمن سؤال می کنند. ما دلایل آشکاری داریم که نشان دهنده نقش ایران در این کشور است. به نظر من ایرانی ها برای گردش و تفریح وارد یمن نشده اند.

عادل الجبیر در ادامه مدعی شد: ما یک ماه پیش قایقی را توقیف کردیم که حامل سلاح های سنگین بود که برای حوثی ها حمل می شد. در این قایق نوشته هایی را به دست آوردیم که به زبان فارسی نوشته شده بود و همین نشانه ها سؤالات زیادی را برای ما ایجاد کرد.

وی گفت: ما برای جلوگیری از ورود سلاح به یمن همه قایق های عبوری را که به سمت یمن در حرکت هستند بازرسی می کنیم تا مطمئن شویم هیچگونه سلاحی به این کشور قاچاق نمی شود و در دسترس حوثی ها قرار نمی گیرد.

الجبیر گفت: ما اجازه نمی دهیم ایران دوباره در یمن مشکل آفرین شود.

وی درباره شهروندان یمنی که بر اثر حملات جنگنده های عربستانی کشته شده اند گفت: آمارهایی که در این باره داده می شود متفاوت است و برخی از این آمارها بزرگ نمایی شده است اما من در این باره نمی توانم آمار دقیقی بدهم با این حال اگر لازم باشد گزینه نظامی ما همواره آماده اجرا است.

سفیر عربستان در آمریکا تصریح کرد: ایران بخشی از مشکل یمن است نه بخشی از راه حل.

وی درباره نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن گفت: آمریکا همواره از لحاظ لوجستیکی و اطلاعاتی به ما کمک کرده است لذا در حمایت آمریکا از ائتلاف و حمایت از مشروعیت و عملیات سیاسی در یمن تغییری دیده نشده است.


ویدیو مرتبط :
انصارلله وارد خاک عربستان شد- یمن - سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر موضع اوباما نسب به استفاده از زور و احتمال حمله ی آمریکا به ایران در نیمه ی اول اکتبر/عربستان هم وارد جنگ می شود؟



باراک اوباما , برنامه هسته ای ایران

 

دبکا مدعی شد: در ده روز گذشته شاهد تغییری در نگاه و موضع منفی باراک اوباما نسبت به حمله ی نظامی علیه برنامه هسته ای ایران بوده ایم.

ملک عبدالله پادشاه عربستان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطلع شده اند که اوباما در پروسه تجدید نظر در این خصوص است.

دستیاران اوباما گفتند: اگر وضعیت دیپلماسی هسته ای بین شش قدرت جهانی و ایران بی تغییر باقی بماند و اگر بحران سوریه حل نشده باقی بماند، رئیس جمهور امریکا تصمیمی نهایی در مورد استفاده از روز علیه ایران در نیمه ی اول اکتبر می گیرد.

در گفتگوهایی محرمانه، شاهزاده های سعودی هفته گذشته به مقامات غربی و عرب( که به ریاض سفر کرده بودند) گفتند که در پایان، امریکا و شاید اسرائیل بزودی به اقدام نظامی علیه ایران متوسل می شوند.

دبکا در ادامه نوشت: یک شاهزاده سعودی به یکی از مقامات اروپایی گفته است: در مورد حمله به ایران در حال حاضر تصمیم گیری شده است. اما اگر اوباما تصمیمش را تغییر داد تکلیف چیست؟  هر چیزی امکان پذیر است.

وی افزود: اما این بار ما مطمئن هستیم که تصمیم امریکا به حمله نهایی است و ما هم در حال آماده کردن خود و تدارک مقدماتی در این خصوص هستیم.

وی افزود: سئوال این نیست که امریکا حمله می کند یا خیر، بلکه سئوال این است که چه زمانی حمله رخ می دهد.

به نوشته ی دبکا، عربستان سعودی از چند جهت در حال آماده کردن خود است:

1. دفاع از اهداف نفتی: عربستان در پی حفاظت از دو پایانه ی نفتی خود در "راس تاتورا" در خلیج فارس و "ابغیغ" در دریای سرخ در مقابل حمله ی تلافی جویانه ایران پس از حملات امریکا است.

2. حمله به اهداف ایرانی: واحدهای عملیاتی ویژه، دریایی و هوایی سعودی برای حمله به اهداف اسراتژیک در صورت حمله ایران به این کشور در خالت اماده باش قرار خواهد گرفت..../انتخاب