اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراق دستور تخلیه سریع اردوگاه اشرف را صادر کرد



اخبار روز جهان,گروهک تروریستی منافقین

عراق دستور تخلیه سریع اردوگاه اشرف را صادر کرد

مسئولان عراقی امروز شنبه به عناصر گروهک تروریستی منافقین دستور دادند اردوگاه اشرف در استان دیالی این کشور را سریع تخلیه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان عراقی امروز به عناصر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف دستور دادند که بدون تاخیر از این اردوگاه نقل مکان کنند.

علی الموسوی مشاور نوری المالکی نخست وزیر عراق امروز شنبه به خبرگزاری فرانسه صدور دستورات دولتی را تایید کرد که از مخالفان ایرانی (عناصر گروهک تروریستی منافقین) می‌خواهد تا اردوگاه را ترک کنند.

دفتر سازمان ملل برای کمک به عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عراق دستوراتی را مبنی بر انتقال ساکنان باقی مانده اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی را صادر کرده است.

این بیانیه افزود: سازمان ملل معتقد است که دولت عراق برای اجرایی کردن این امر بدون تاخیر وارد عمل خواهد شد.

برپایه این گزارش، این دستور به معنای انتقال 42 نفر باقی مانده در اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی واقع در نواحی بغداد است.

انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی به عنوان مقدمه‌ای برای اخراج این گروهک از عراق بر اساس توافقنامه امضا شده بین عراق و سازمان ملل صورت گرفته است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
حمله به اردوگاه اشرف (پایگاه منافقین در عراق)- 9 شهریور 1392

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق دولت عراق و سازمان ملل بر جابجایی اردوگاه اشرف



 

 

توافق دولت عراق و سازمان ملل بر جابجایی اردوگاه اشرف

 

دولت عراق و سازمان ملل متحد توافق كردند تا اردوگاه اشرف محل استقرار شماری از اعضای گروهک تروریستی منافقین را به مكانی دیگر در این كشور منتقل كنند.

این خبر روز گذشته در بیانیه ای كه ازسوی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در بغداد منتشر شده مورد تاكید قرار گرفته است .

از سوی دیگر هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا روز گذشته با استقبال از تصمیم دولت عراق در جابجایی ساكنان اردوگاه اشرف به اردوگاهی دیگر از انتقال آنها به پایگاه سابق " لیبرتی " ارتش آمریكا در حومه فرودگاه بین المللی بغداد استقبال كرد .

گروهك منافقین در لیست گروه های تروریستی وزارت امور خارجه آمریكا قرار دارد اما در اثر فشارهای لابی این گروهك در آمریكا ،این وزارتخانه در حال بازنگری در این تصمیم خود است .

گفتنی است پیشتر دولت عراق برای بستن اردوگاه اشرف تا پایان سال جاری میلادی مهلت تعیین كرده بود.

بر اساس توافق دولت عراق و سازمان ملل متحد ، این سازمان بین المللی بر انتقال ساكنان اردوگاه اشرف به اردوگاه جدیدی در حومه فرودگاه بین المللی بغداد ، نظارت داشته و پس از انتقال تیمی از سوی سازمان ملل در اردوگاه جدید مستقر خواهند شد.

بیانیه سازمان ملل در عراق تاكید دارد كه به هنگام انتقال ساكنان اشرف دولت عراق مسئول حفظ امنیت جانی منتقل شوندگان خواهد بود و این وظیفه از سوی وزارت حقوق بشر عراق به انجام خواهد رسید.

اردوگاه اشرف كه از اواخر دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از سوی شبه نظامیان وابسته به گروهك مجاهدین خلق( منافقین) در استان دیاله در شمال شرق بغداد بنا شده ، هم اكنون محل تجمع بیش از 3 هزار عضو این گروهك است .

افراد حاضر در این اردوگاه بدون دسترسی به اطلاعات صحیح از جهان خارج بوده و از بسیاری از آنها انتخاب آزادانه محل سكونت از سوی سركردگان این گروهك تروریستی سلب شده است .

گروهک منافقین نه تنها در عملیات های تروریستی علیه مردم ایران مشارکت داشتند بلکه در عملیان های سرکوبگرانه حکومت صدام رئیس جمهور پیشین عراق نیز حاضر بودند.../عصرایران