اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراق برنامه‌ای برای لغو ویزا در اربعین ندارد


مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: اجازه خروج از کشور بدون گذرنامه و روادید داده نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: اجازه خروج از کشور بدون گذرنامه و روادید داده نخواهد شد.

مجید آقابابایی در بازدید میدانی از مرز بین‌المللی شلمچه و پایانه مسافری این مرز، بر لزوم داشتن گذرنامه جهت عبور از مرز تاکید و اظهار کرد: در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) بدون گذرنامه به هیچکس اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد.

وی هدف از این بازدید را بررسی میزان آمادگی دستگاه‌ها برای تردد زائران اباعبدالله (ع) در ایام تاسوعا و عاشورا و همچنین میزان پیشرفت فیزیکی زیرساخت‌های جاده‌ای و پایانه مسافری مرز شلمچه برشمرد.

آقابابایی بر لزوم پشرفت فرایند ایجاد زیرساخت‌ها تاکید کرد و افزود: انشاءالله در یک ماه آینده، عملیات ایجاد زیرساخت‌های پایانه مرز شلمچه به خصوص سالن مسافری جهت استفاده بهینه زائرن، به اتمام برسد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: الزاما ورود و خروج از کشور برای عتبات عالیات نیازمند گذرنامه و روادید کشور عراق است.

وی ادامه داد: بنا براطلاع واصله از کشور عراق برخلاف سال گذشته، امسال قصد لغو ویزا در ایام اربعین را ندارند، بنابراین هموطنانی که قصد زیارت به عتبات عالیات را دارند باید در سامانه حج و زیارت ثبت نام به عمل آورند.

آقابابایی گفت: الحمدلله آمادگی دستگاه‌ها برای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خوب است و مشکل خاصی برای تردد زائران وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
لغو سفر بدون ویزا برای ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان لغو ویزا میان ایران و عراق



 

 

امکان لغو ویزا میان ایران و عراق

 

حل مشکلات زائران ایرانی در مرزهای عراق و گمرک میان دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار با مسئولان عراقی بحث و بررسی شد.

سرپرست وزارت خارجه ایران شب گذشته ضمن اعلام امضای 3 تفام نامه همکاری میان ایران و عراق از تلاش برای لغو ویزا میان دو کشور خبر داد.

به نقل از خبرگزاری النخیل، علی اکبر صالحی در پایان سفر خود به عراق در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که در دیدار با مقامات عراق مسائل مورد اهتمام دو کشور بررسی و تصمیماتی درباره تشکیل کمیته های مشترک اقتصادی و سیاسی و کمیته ویژه ای برای بررسی مسائل مرزی 2 کشور اتخاذ شد.

وی در ادامه گفت: حل مشکلات زائران ایرانی در مرزهای عراق و گمرک میان دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار با مسئولان عراقی بحث و بررسی شد.

صالحی با بیان اینکه در مجموع 3 تفاهم نامه همکاری با طرف عراقی امضا شد، درباره دیدار خود با مراجع دینی عراق گفت: تمامی مراجع دینی عراق بر ضرورت دفاع از عزت اسلام و مسلمین در سطوح سیاست خارجی و روابط بین الملل تاکید دارند.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این مطلب افزود: تمامی علمای دینی عراق بر این عقیده اند که جمهوری اسلامی ایران ام القرای جهان اسلام است و عزت ایران عزت جهان اسلام است.

وی درباره پیشنهاد لغو ویزا میان دو کشور تصریح کرد: بیان دیدگاه ها در این رابطه اقدامی شتاب زده است اما ما برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد...../تحلیل:عصرایران