اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراق از مصر اسلحه می خرد



اخبار,اخبار بین الملل ,وزارت دفاع عراق

 

اخبار بین الملل - عراق از مصر اسلحه می خرد

منابع مطلع اعلام کردند یک هیئت نظامی عراقی برای مذاکره با مسئولان مصری به منظور خرید تسلیحات از این کشور به قاهره سفر کرده است.

این هیئت نظامی عراقی از پنج روز قبل به مصر سفر کرده و با مسئولان بلندپایه این کشور سرگرم مذاکره برای امضای قرارداد خرید فوری سلاح و جنگ افزار از این کشور است.

منابع رسانه ای در لندن به نقل از منابع مطلع در مصر اعلام کرده اند این هیئت نظامی عراقی که بازرس کل وزارت دفاع عراق نیز در آن حضور دارد تاکنون با شماری از مسئولان ستاد ارتش مصر و مسئولان کارخانه های تولیدات نظامی این کشور مذاکراتی کرده است.

مذاکرات این هیئت نظامی عراقی در مصر در حالی صورت می گیرد که عراق با کمبود تسلیحات و جنگ افزارهای سنگین ، تسلیحات موشکی کوتاه برد و تسلیحات مورد نیاز بالگردهای جنگی ساخت روسیه خود مواجه است . گفته می شود مقادیر زیادی از این تسلیحات و جنگ افزارهای مورد نیاز ارتش عراق از سال ها قبل در انبارهای ارتش مصر نگهداری می شود. همچنین مصر نیز برخی از جنگ افزارهای ساخت روسیه را مونتاژ می کند.

به گزارش خبرگزاری عراقی « وای نیوز » از لندن، هنوز خبری درباره حصول توافق نهایی بین طرف های عرقی و مصری در خصوص امضای این قرارداد تسلیحاتی به دست نیامده است .

اخبار بین الملل -  واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
اسلحه آینده خرد کننده ی در Gate Crasher!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصر برای مقابله با ایران «اس ۳۰۰» می‌خرد/ تردید درباره کشته شدن نفر دوم داعش در عراق



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,مطبوعات جهان

جدی شدن احتمال تقابل چین و آمریکا در دریای چین جنوبی، امکان خرید سامانه موشکی «اس ۳۰۰» از سوی مصر، تلاش عربستان برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود، تردید درباره کشته شدن نفر دوم داعش در عراق و ادعای عجله داشتن آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش «تابناک»، موضوع تنش‌های ایجاد شده میان چین و آمریکا بر سر اقدامات واشنگتن در دریای چین جنوبی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «سی ان ان» می‌نویسد، ایالات متحده در نظر دارد به منظور مقابله با ادعاهای چین درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، اقدام به اعزام ناوگان به این دریا کند. به پرواز درآوردن هواپیماهای شناسایی و نیز اعزام کشتی، از جمله گزینه‌هایی است که ایالات متحده در این زمینه مدنظر دارد.

این در حالی است که چین روز گذشته به ایالات متحده هشدار داده، از انجام ‌هر گونه اقدامی که می‌تواند تحریک‌آمیز تلقی شود، خودداری کند. سخنگوی وزارت خارجه چین گفته، آمریکا باید مراقب باشد از آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی چگونه استفاده می‌کند.

کشته شدن ده‌ها نفر در جریان یک حمله تروریستی در پاکستان، موضوع دیگری است که مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است. روزنامه «وال استریت ژورنال» می‌نویسد، دست‌کم ۴۳ نفر در جریان حمله افراد مسلح به یک اتوبوس در شهر کراچی کشته شده‌اند. در حالی که تاکنون این گونه حملات توسط طالبان پاکستان و گروه‌های مسلح وابسته به آن انجام می‌گرفت، این نخستین حمله تروریستی در پاکستان است که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. قربانیان این واقعه، شیعیان اسماعیلی بوده‌اند. یک صفحه توئیتر منتسب به داعش، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و پلیس پاکستان نیز می‌گوید، در محل حادثه آثاری یافته که دست داشتن این گروه تروریستی را در واقعه مذکور تأیید می‌کند.

در مطلب دیگری درباره گروه تروریستی داعش، ‌«رویترز» از ابراز بی‌اطلاعی وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن نفر دوم این گروه خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده، اطلاعاتی برای تأیید گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن العفری در چنین حمله‌ای ندارد.

روز چهارشنبه، دولت عراق اعلام کرد که ابوعلاء العفری نفر دوم گروه تروریستی داعش در عراق و معاون ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی در حمله هوایی به هلاکت رسیده است. دولت عراق خاطرنشان کرد، ‌عبدالرحمان مصطفی معروف به العفری در حمله هوایی سه شنبه شب ائتلاف ضد داعش به مسجدی در «تل عفر» در شمال عراق کشته شد.

‌«رویترز» در خبر مهم دیگری از منطقه خاورمیانه، ادعای مجهز شدن مصر به سامانه موشکی «اس ۳۰۰» برای ایجاد توازن در مقابل ایران را مطرح کرده و به نقل از یک مقام صهیونیستی مدعی شده، قاهره به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ است. بر اساس این گزارش، این خبر با وجود انعکاس در رسانه‌های روسی هنوز از سوی قاهره تأیید نشده است. یک مقام مصری با ذکر این نکته که اسرائیل نباید از خرید سامانه موشکی اس ۳۰۰ نگران باشد، گفته: «اگر ما چنین خرید تسلیحاتی داشته باشیم، برای این است که به شرق و نه شمال نگاه می‌کنیم».

رویترز در ادامه با برداشت از سخنان این مقام مصری، اقدام قاهره در خرید موشک‌های اس ۳۰۰ را به خاطر ترس از برنامه موشکی و هسته‌ای ایران دانسته است.

در میان دیگر مطالب مربوط به منطقه، روزنامه «گالف نیوز» از تلاش عربستان سعودی برای پیگیری برنامه هسته‌ای خود سخن گفته است. این روزنامه می‌نویسد، حتی اگر نشست کمپ دیوید که با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود، صرفا ابزار بازاریابی برای جبران چهارچوب توافق هسته‌ای مورد انتظار با ایران باشد، احتمالا عربستان برنامه هسته‌ای خود را دنبال کند و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا توانایی منصرف کردن ریاض از این اقدام را نخواهد داشت. به عقیده این روزنامه، امروز تعداد اندکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به واشنگتن اعتماد دارند و بسیاری این درک را دارند که آمریکا‌ متعمدانه تصمیم به آسیب رساندن به کشورهای پادشاهی عربی و به خطر انداختن آینده آن‌ها را دارد.

تصمیم واتیکان به شناسایی دولت فلسطین و واکنش رژیم اسرائیل به این موضوع، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز در عرصه بین‌المللی است. به نوشته «واشنگتن پست»، تصمیم واتیکان برای شناسایی فلسطین به عنوان یک دولت دارای حاکمیت، سبب خشم مقامات اسرائیلی شده است. این تصمیم در شرایطی از سوی واتیکان گرفته شده که قرار است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز شنبه با پاپ دیدار کند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم اسرائیل گفته، تصمیم واتیکان سبب مأیوس شدن این رژیم شده است. به گفته وی، این تصمیم نقش سازنده‌ای در بازگرداندن فلسطینی‌ها پای میز مذاکره نخواهد داشت. واشنگتن پست اشاره می‌کند، طی سال‌های اخیر، واتیکان تلاش‌های خود برای حمایت از مسیحیان فلسطینی را نیز شدت بخشیده است.

در ‌‌نهایت‌ در مطلبی مربوط به ایران، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» مدعی عجله داشتن دولت آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران شده و با یادآوری مخالفت کشورهای عربی با توافق جامع هسته‌ای با ایران، لازمه حمایت از این توافق را کاستن از نگرانی‌های عربستان دانسته و می‌نویسد: دولت آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران عجله دارد.

به عقیده این روزنامه، کشورهای عرب خلیج فارس به سرکردگی عربستان، می‌توانند مانعی بزرگ در مقابل توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کنند. در ادامه این مطلب آمده، با توجه به اعتماد اندک بین ایران و همسایگان عربش، کسب حمایت همه کشورهای خاورمیانه از توافق هسته‌ای دشوار است. در این زمینه، کشورهای شورای همکاری، خود را در‌‌ همان جبهه رژیم صهیونیستی می‌بینند.


  اخبار سیاست  خاجی  -  تابناک