اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراقچی: هنوز تغییر رویكرد در طرف مقابل را ندیده ایم/هیچ چیز بعید نیست!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عراقچی: منتظر تغییر رویكرد طرف مقابل هستیم/ اجرای پروتكل الحاقی و سطح غنی سازی بخشی از گام پایانی است

دكتر «سید عباس عراقچی» عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران گفت: ما در طرف مقابل تغییر لحن را به سمت مثبت دیده ایم اما هنوز تغییر رویكرد را ندیده ایم و امیدواریم این تغییر رویكرد را در مذاكرات فردا (چهارشنبه) ببینیم.

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به ژنو، معاون وزیر امور خارجه كشورمان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی تصریح كرد: در مذاكرات روز سه شنبه به طرف مقابل ثابت شد كه رویكرد ایران ولی نه سیاست ما، تغییر كرده است.
وی افزود: با این حال منتظر و امیدواریم تا تغییر رویكرد آنان را نیز شاهد باشیم و قضاوت زود هنگام نمی كنیم .

*** سطح غنی سازی و اجرای پروتكل الحاقی
عراقچی در پاسخ به سوالی درباره اینكه آیا سطح غنی سازی و پروتكل الحاقی در طرح پیشنهادی جدید ایران وجود دارد؟ گفت: هیچ كدام از این موضوعات در گام اول وجود ندارد ولی بخشی از گام پایانی ما است .

*** به تمامی سوالات ۱+۵ در دور دوم مذاكرات پاسخ دادیم
معاون وزیر امور خارجه درباره دور دوم مذاكرات ایران و گروه ۱+۵ گفت: در جلسه بعدازظهر سه شنبه وارد بحث های ریز مربوط به طرح ایران شدیم؛ من و همكارانم توضیحات مفصلی دربار طرح دادیم.


عراقچی با بیان اینكه طرف مقابل سوالات بسیاری در این جلسه داشت، افزود كه به تمامی این سوالات پاسخ داده شد.


معاون وزیر امور خارجه تاكید كرد كه شكل مذاكرات بسیار جدی و واقعی بود و با روحیه حل مشكلات انجام می شد و هر دو طرف از این موضوع راضی بودند.


عضو تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان تصریح كرد كه طرف مقابل از اینكه سوالات به صورت جزیی مطرح می شد و پاسخ آن را می گرفتند، تشكر و قدردانی كردند.

*** بررسی گام های ایران در مذاكرات روز اول و گام های طرف مقابل در روز دوم مذاكرات
عراقچی درباره اینكه در مذاكرات امروز پیشرفت داشته ایم یا نه؟ گفت: هنوز زود است كه در این رابطه اظهار نظر كنیم و در مذاكرات چهارشنبه است كه می توانیم قضاوت داشته باشیم؛ در مذاكرات امروز درباره گام هایی كه ما باید برداریم صحبت كردیم و فردا درباره گام هایی كه آنها باید بردارند، صحبت خواهیم كرد.


عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران اظهار داشت: اگر احساس كنیم كه در این دو بخش تعادل و توازن وجود دارد و می توانیم گام های معادل و متوازن برداریم، می توانیم بگوییم كه مذاكرات خوب پیش رفته است.

*** ظریف و اشتون مروری بر مباحث مطرح شده داشتند
معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه درباره ملاقات دو جانبه امروز بعد از ظهر دكتر ظریف با خانم اشتون گفت: در این دیدار مروری بر مباحث مطرح شده امروز داشتیم.

*** دیدار تخت روانچی و سایمون گس درباره روابط دو جانبه و حل برخی مشكلات
عضو تیم مذاكره كننده كشورمان با گروه ۱+۵ از دیدار نماینده دولت انگلیس با معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه كشورمان در صبح چهارشنبه خبر داد و افزود: در ملاقات با انگلیسی ها درباره روابط دو جانبه و حل برخی از مشكلات نیز گفت و گو خواهد شد.

*** درخواست ۱+۵ برای به تعویق انداختن ساعت مذاكرات روز چهارشنبه
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینكه طرف مقابل انتظار جدیت مباحث را نداشت، گفت: طرف مقابل درخواست كرد جلسه فردا با تاخیر برگزار شود تا بتوانند خود را برای آن آماده كنند و به همین دلیل مذاكرات به جای ساعت ۹ صبح، ساعت ۱۱ به وقت محلی ژنو برگزار خواهد شد.
وی تاكید كرد : كار در مذاكرات امروز جدی و فضای آن مثبت بود و هر دو طرف سعی می كردند تا از مباحث جنجالی خودداری كنند.

*** بدنبال راه حل های جدید برای خطوط قرمز هستیم
عراقچی در پاسخ به سوالی درباره خطوط قرمز ایران گفت: سعی داریم برای همه خطوط قرمز كشورمان راه حل های جدیدی پیشنهاد دهیم تا نگرانی های منطقی طرف مقابل رفع شود؛ به عنوان نمونه اگر خروج مواد هسته ای از كشور یكی از خطوط قرمز ماست، سعی می كنیم از طرق دیگر این موضوع را رفع كنیم.


وی تصریح كرد: طرف مقابل اگر انتظار اقدام اعتمادساز دارد باید خود نیز دست به اقدامات اعتمادساز بزند؛ چه آنها حق غنی سازی ما را به رسمیت بشناسند و چه نشناسند ما این حق را داریم ولی به رسمیت شناختن این حق از سوی آنها و لغو تحریم ها اقدامی اعتمادساز محسوب می شود.


عضو تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان افزود: گروه ۱+۵ امروز و فردا كار بسیار سختی پیش روی دارند تا به موضعی واحد در مذاكرات برسند.

*** مذاكره با آمریكایی ها در چارچوب ۱+۵ و موضوع هسته ای است
معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه آیا كارشناسان تحریم و اقتصاد آمریكا نیز در تركیب هیات معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریكا حضور داشتند یا نه؟ گفت: تمامی هیات آمریكایی در این مذاكرات نبودند بلكه بخشی از آنها در ملاقات روز سه شنبه حضور داشتند.


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه آیا در این ملاقات درباره روابط دو جانبه نیز بحثی به میان آمد؟ اظهار داشت: ما با آمریكایی ها اصلا بحث روابط دوجانبه را نداریم و روابط دو جانبه در دستور كار ما نیست.


عراقچی درباره حضور مدیر اجرایی تحریم های ایران در هیات آمریكایی در مذاكرات ژنو افزود: در جلسه بعد از ظهر این كارشناسان صحبتی نكردند و امیدواریم كه در جلسه فردا حضور داشته باشند.


عضو تیم مذاكره كننده درباره اینكه چرا كارشناس تحریم آمریكایی در نشست صبح حضور نداشت، گفت: فكر می كنم این موضوع به دلیل كمبود جا در محل مذاكرات بود.

*** پیشنهاد ایران هنوز بسته نیست
عراقچی با بیان اینكه پیشنهاد ایران هنوز طرح است و بسته نیست، گفت: طرح ما محرمانه است و بر محرمانه بودن و محرمانه ماندن آن تاكید داریم؛ كلیاتی از طرح را برای رسانه ها اعلام كرده ایم اما اصل طرح محرمانه است.


وی رویكرد ایران را رسیدن به نتیجه برد- برد عنوان كرد و اظهار داشت: ما بدنبال یك بازی برد – برد به گونه ای هستیم كه هر دو طرف در آن برنده شوند ولی برنده شدن به دلیل امتیاز دادن هیچ طرفی نباشد و هر دو طرف احساس كنند كه برنده هستند.


معاون وزیر امور خارجه با بیان اینكه دو گام اول و پایانی بسیار مهم هستند، افزود: امیدواریم تا با برداشته شدن گام اول طرح پیشنهادی جدید ایران، فضا از تقابل به تعامل تغییر پیدا كند.
عضو تیم مذاكره كننده هسته ای در عین حال خاطرنشان كرد كه گام آخر «پایان بازی» را مشخص می سازد و ایران تاكید دارد كه باید درباره اهداف مذاكرات، گام اول و گام پایانی با هم تصمیم گیری شود.

*** اظهارات مایكل مان ناامید كننده بوده است
عراقچی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مایكل مان سخنگوی كاترین اشتون مبنی بر اینكه توپ در زمین ایران است و ایران باید گام های اولیه را بردارد، گفت : اگر این اظهارات بعد از برگزاری نشست بعد از ظهر صورت گرفته باشد، ناامید كننده است.

*** توضیحات عراقچی درباره دیدار با مدیركل خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن
معاون وزیر امور خارجه درباره دیدارش با مدیركل خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن كه شامگاه سه شنبه در محل اقامت نماینده دائم كشورمان نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد انجام شد، نیز گفت: آقای میاگاوا به درخواست خود برای دیدار با بنده آمد و درباره سفر آتی وزیر امور خارجه ژاپن به تهران صحبت كرد كه این سفر در تاریخ نهم نوامبر صورت خواهد گرفت.


وی با بیان اینكه در این ملاقات درباره برخی روابط بانكی و نفتی نیز صحبت شد، تصریح كرد: در این دیدار تبادل نظری صورت گرفت؛ روابط دو كشور دوستانه و نزدیك است و تبادل نظر و مشورت های سیاسی همواره در سطح معاون وزیر خارجه و مدیران كل وجود دارد.

*** هیچ چیز بعید نیست!
عراقچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه ،یا امكان دارد بار دیگر دكتر ظریف با خانم اشتون دیدار كنند، گفت: هنور درخواستی در این خصوص وجود نداشته است اما هیچ چیز بعید نیست و ممكن است خانم اشتون صبح چهارشنبه بخواهد با آقای ظریف ملاقات كند. /ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آیا طرف مقابلم میتونم بعد از ازدواج تغییر بدم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر رویكرد دولت به انتقال كارمندان از پایتخت



 

تغییر رویكرد دولت به انتقال كارمندان از پایتخت

 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از مطالعه پیشنهادی برای ایجاد یك پایتخت اداری به جای تهران خبر داد.

لطف الله فروزنده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره انتشار خبری مبنی بر جایگزین شدن یك شهر به عنوان پایتخت اداری به جای تهران اظهار كرد: این پیشنهاد استان تهران بوده و در حال مطالعه است.

او افزود: ما با هر پیشنهادی كه موجب تمركز زدایی از تهران شود، استقبال می كنیم. هم اكنون استانداری تهران طرحی هم برای ایجاد مجتمع های صنفی در اطراف تهران مانند مجتمع مبلمان و خودرو ارائه كرده است كه به تمركز دایی از تهران كمك می كند.

وی هم چنین با بیان این كه رویكرد دولت نسبت به انتقال كارمندان از تهران تغییر كرده است، گفت: رویكرد ما به سمت تمركز زدایی تغییر كرده است.

فروزنده ادامه داد: بر اساس این رویكرد قرار است دستگاه های جدید در تهران ایجاد نشود، دستگاه هایی كه زمینه فعالیت در جای دیگر دارند منتقل شوند، بعضی دستگاه ها ادغام می شوند و پست جدید هم در تهران نمی دهیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینكه پست های سازمانی تا حد ممكن به استان ها منتقل می شوند، اظهار كرد: ما در حال مذاكره با مجموعه های صنفی هستیم كه تا حد امكان در استان ها فعالیت كنند. به هر حال بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران و مطالعات انجام شده، رویكرد ما تمركز زدایی است. البته اگر كارمندی بخواهد از تهران منتقل شود، مانند سابق درباره او اقدام می شود.../ایسنا