اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراقچی: مذاکرات خوب پیش رفت


مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران هنگام ترک ساختمان محل مذاکرات گفت رایزنی‌های خوبی انجام شده‌اند اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.

خبرگزاری فارس: عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت روز اول گفت‌وگوها بین ایران و گروه 1+5 بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسیده است.

طبق گزارش ایتارتاس، آقای عراقچی پس از پایان این گفت‌وگوها و هنگام ترک محل مذاکرات گفت: «رایزنی‌ها خیلی خوب بودند، اما هنوز به پیشرفتی دست پیدا نکرده‌ایم.»

این رسانه روسی گزارش داده هیئت‌های کشورهای شرکت‌کننده در این گفت‌وگوها در حال ترک مقر اتحادیه اروپا در شهر ژنو هستند.

نمایندگان آمریکا و همچنین سایر کشورهای ۱+۵  از اظهارنظر درباره نتایج گفت‌وگوهای روز یکشنبه اجتناب کرده‌اند.

ایران و گروه 1+5 در سوم آذرماه سال جاری بعد از عدم موفقیت در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، توافقنامه ژنو را برای مدت 7 ماه دیگر (9 تیرماه) تمدید کردند.

 رایزنی‌های هسته‌ای از آن زمان بار دیگر برای حصول توافق جامع از سر گرفته شد. شهر ژنو اواخر آذر ماه و همچنین دی ماه میزبان یازدهمین و دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بود.

دور سیزدهم این گفت‌وگوها از روز جمعه در شهر ژنو آغاز شده است و در روز یکشنبه ظریف و کری هم با یکدیگر دیدار کردند.

این رایزنی‌‌ها برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شوند.

کشورهای غربی ایران را به پیگیری اهداف نظامی در لفافه برنامه هسته‌ای متهم می‌کنند. ایران همواره با رد این اتهامات بر اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای خود تأکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی است که به کشورها حق استفاده از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
ظریف و عراقچی در بالکن هتل مذاکرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مان: بحث‌های خوبی در دیدار کری و ظریف انجام شد/عراقچی مذاکرات سه‌جانبه را خوب و سازنده توصیف کرد



مذاکرات سه جانبه

مان: بحث‌های خوبی در دیدار کری و ظریف انجام شد

سخنگوی مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه پس از پایان 4 ساعت مذاکرات سه جانبه، می‌گوید بحث‌های خوبی در این ملاقات انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان 4 ساعت مذاکرات فشرده سه جانبه می‌گوید بحث‌های خوبی در این ملاقات انجام شده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، «کاترین اشتون» و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا جمعه شب دیداری سه جانبه برای بررسی متن پیش‌نویس توافق هسته‌ای احتمالی برگزار کردند.

یک دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی هم گفته است در این جلسه بحث‌های خوبی مطرح شده است. مذاکرات هسته‌ای که پیش از این قرار بود 2 روزه باشد، با سفر غیرمنتظره وزرای خارجه 4 کشور غربی عضو 1+5 به ژنو به روز سوم کشیده شده است.

 

----------------------------------------------------------------
عراقچی مذاکرات سه‌جانبه را خوب و سازنده توصیف کرد

معاون وزیر خارجه ایران گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری گفت: گفت‌وگوها "خوب" و "سازنده" بود ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم.

 

------------------------------------------------------------------
ادامه مذاکرات ایران و ۱+۵ ساعت ۱۱ به وقت تهران
مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ ساعت 8:30 به وقت ژنو (11 به وقت تهران) از سر گرفته خواهد شد.
فارس/ایسنا