اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عراقچی: اجرای برجام از 3 هفته دیگر


مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان، از اجرایی شدن برجام از حدود سه هفته دیگر خبر داد و گفت: از آن روز، نسبت به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی نیز اقدام می‌کنیم.

خبرگزاری مهر: سید عباس عراقچی در خصوص زمان اجرایی شدن برجام گفت: برجام از حدود سه هفته دیگر اجرایی می شود؛ از آن روز نسبت به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی نیز اقدام می‌کنیم.

وی افزود: این کار ادامه خواهد داشت تا زمانی که مجلس شورای اسلامی پروتکل را به طور دائمی تصویب کند که برآورد ما این است که ظرف سال های آینده این کار صورت می‌گیرد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان ادامه داد: برای تصویب پروتکل الحاقی نیازی نیست که دولت آن را تحت لایحه ای به مجلس ارائه کند، این موضوع هر زمان که قوه مقننه بخواهد می‌تواند آن را تصویب کند. اما از آنجایی که نمایندگان به نوعی برجام را تایید کرده اند در واقع با پروتکل الحاقی هم که در برجام به آن اشاره شده است، موافقت کرده‌اند.

عراقچی در خصوص زمان انتقال اورانیوم غنی سازی شده گفت: طبق برجام تمام ذخایر مواد اورانیوم غنی شده به غیر ۳۰۰ کیلوگرم را می‌فروشیم و در مقابل، کیک زرد می خریم.

وی افزود: این معامله با روسیه صورت گرفته و حدود ۹ تن مواد اورانیوم به روسیه داده می شود در مقابل ۱۴۰ تن کیک زرد وارد می‌شود؛ این معامله  بعد از بسته شدن PMD انجام می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
عصبانیت عراقچی در جلسه کمیسیون بررسی برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی: اجرای برجام؛ 3 هفته دیگر


رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینکه بعد از بسته شدن پرونده هسته ای، اجرایی شدن برجام آغاز می شود، تاکید کرد: بعد از اقدامات اولیه که حدودا سه هفته زمان می برد نسبت به اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی اقدام می کنیم.

خبر آنلاین: رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینکه بعد از بسته شدن پرونده هسته ای، اجرایی شدن برجام آغاز می شود، تاکید کرد: بعد از اقدامات اولیه که حدودا سه هفته زمان می برد نسبت به اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی اقدام می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، سید عباس عراقچی در خصوص زمان اجرایی شدن برجام گفت: برجام از حدود سه هفته دیگر اجرایی می شود از آن روز نسبت به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی نیز اقدام می کنیم. این کار ادامه خواهد داشت تا زمانی که مجلس شورای اسلامی پروتکل را به طور دائمی تصویب کند که برآورد ما این است که ظرف سال های آینده این کار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای تصویب پروتکل الحاقی نیازی نیست که دولت آن را تحت لایحه ای به مجلس ارائه کند، این موضوع هر زمان که قوه مقننه بخواهد می تواند آن را تصویب کند. اما از آنجایی که نمایندگان به نوعی برجام را تایید کرده اند در واقع با پروتکل الحاقی که در برجام به آن اشاره شد ه است هم موافقت کرده اند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشور در خصوص زمان انتقال اورانیوم غنی سازی شده گفت: طبق برجام تمام ذخایر مواد اورانیوم غنی شده به غیر از 300 کیلو را می فروشیم و در مقابل کیک زرد می خریم.

وی افزود: این معامله با روسیه صورت گرفته و حدود 9 تن مواد اورانیوم  به روسیه داده می شود در مقابل 140 تن کیک زرد وارد می شود این معامله  بعد از بسته شدن PMDانجام می گیرد.