اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عذرخواهی "محمود عباس" از ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حملات عربستان به یمن

منابع بلند پایه جنبش فتح اعلام کردند "محمود عباس" برای تأیید حمله عربستان سعودی به یمن از ایران عذرخواهی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «القدس»، مقامات ارشد جنبش فتح اظهار داشتند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای دفاع از حملات عربستان به یمن، از ایران عذرخواهی کرد.

یکی از مقام های ارشد جنبش فتح -که خواست نامش فاش نشود- اظهار داشت محمود عباس حمایت خود را از عربستان از سر اجبار و برای جلب حمایت کشورهای عربی اعلام کرده است. عباس همچنین تأیید حمله عربستان سعودی به یمن را با سیاست های فلسطین در تناقض دانسته است.

این مقام ارشد اظهار داشت، محمودعباس اعلام کرد: «پس از تأیید عملیات عربستان سعودی در یمن نامه عذرخواهی خود از مقامات ایرانی را به ایران ارسال کردم و دلیل حمایت ظاهری خود را از عربستان شرح دادم.»

اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: ایران حماس را برای سرنگونی محمود عباس تشویق می کند



اسرائیل: ایران حماس را برای سرنگونی محمود عباس تشویق می کند

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز به نقل از منابع اسرائیلی مدعی شد ایران ، حماس را برای مقابله با جنبش فتح و به دست گرفتن کنترل منطقه کرانه باختری، تشویق می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش عصر ایران، اسرائیل هم در مقابل از آمادگی خود برای واکنش با اقدام احتمالی حماس برای در اختیار گرفتن کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین و منطقه کرانه باختری خبر داده است.

دستگاه های امنیتی اسرائیل گفته اند حماس با تشویق و حمایت ایران به دنبال به دست گرفتن کنترل کرانه باختری رود اردن است.

حماس در سال 2007 پس از زد و خورد نظامی با نیروهای تشکیلات خودگردان، توانست کنترل منطقه غزه را به طور کامل در اختیار خود بگیرد.

"کرانه باختری"  به مناطق غربی رود اردن اطلاق می شود و محل استقرار تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس است.

حماس در صورتی که بخواهد دست به این اقدام بزند مجبور به رویارویی مسلحانه با نیروهای نظامی تشکیلات خودگردان فلسطین وجنبش فتح است. این اقدام حماس به معنی اقدام برای سرنگونی محمود عباس است.

روزنامه الحیات چاپ لندن هم نوشته است مقامات سیاسی، نظامی و رسانه های اسرائیل در برابر حال بررسی  اطلاعاتی هستند که به تازگی از سوی روزنامه ساندی تایمز انگلیس منتشر شده است.

براساس این اطلاعات، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدارهایی را از طرف دستگاه امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) دریافت کرده است که حماس به دنبال به دست گرفتن قدرت در کرانه باختری است.

براساس گزارش های سازمان های جاسوسی اسرائیل، گروه های مخفی وابسته به حماس در کرانه باختری دستوراتی را از خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس دریافت کرده اند که برای مبارزه با هدف به دست گرفتن کنترل کرانه باختری، آماده باشند.

دستگاه های امنیتی اسرائیل گفته اند نشانه هایی در دست دارند که براساس آنها ، ایران حماس را به افزایش نفوذ خود بر کرانه باختری و جایگزینی جنبش فتح، تشویق می کند.

براساس این گزارش، ایران پس از مشاهده روند سقوط حکومت بشار اسد در سوریه، قوی ترین هم پیمانان خود در منطقه به دنبال به دست گرفتن کنترل کرانه باختری توسط حماس است./عصرایران