اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عذرخواهی ها هم طعم «مصلحت» گرفت



وقتی مجلس شکایت خود را از بهروز مرادی پس گرفت

عذرخواهی ها هم طعم «مصلحت» گرفت

این روز ها عذر خواهی های مصلحتی و دیر هنگام در فرهنگ سیاسی کشور باب شده است.عذر خواهی هایی که اگر در زمان مقرر و قبل از بالاگرفتن کار مطرح می شد بسیار پسندیده بود اما اکنون مانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب است و تنها برای رفع و رجوع مسائل. هنوز از یاد ها نرفته است...

شفاف: این روز ها عذر خواهی های مصلحتی و دیر هنگام در فرهنگ سیاسی کشور باب شده است.عذر خواهی هایی که اگر در زمان مقرر و قبل از بالاگرفتن کار مطرح می شد بسیار پسندیده بود اما اکنون مانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب است و تنها برای رفع و رجوع  مسائل.

 

هنوز از یاد ها نرفته است که در ماجرای اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی هیچ مقام دولتی حاضر به عذر خواهی از مردم نشد مگر در پای میز استیضاح  و چندین هفته گذشته از ماجرا.

وزیر اقتصاد در پای میز استیضاح از مردم و مجلس عذر خواهی کرد تا فرصت دوباره برای حضور در وزارتخانه را بیابد  و پیش از آن هرگز کلامی مبنی بر پشیمانی و قبول اشتباه از دولتی ها شنیده نشد.

 

حالا این نوع عذر خواهی دوباره در ماجرای توهین رئیس سازمان هدفمندی به ساحت مجلس و حیوان خانه خواندن مجلس تکرار شده است.

در ماه سال 90 بود که بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در جلسه علنی امروز برای ارائه توضیحاتی در خصوص طرح دوفوریتی استفساریه ماده ۱۲ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حاضر شده بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس از آنکه مرادی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت، در صندلی خود مستقر شد ، ناگهان با ‌سید‌حسین حسینی نماینده فریمان درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد.

این درگیری‌ها ادامه پیدا کرد  وبهروز مرادی در صحن علنی مجلس گفت: "اینجا حیوان خانه است"

بعد از این توهین به مجلس بود که علی لاریجانی اعلام کرد  از رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها به خاطر این توهین ها  به قوه قضاییه شکایت خواهد کرد.

تا به امروز با که نزدیک به 5 ماه از این ماجرا می گذرد و تا زمانی که ماجرای شکایت از بهروز مرادی جدی نشده بود خبری از عذر خواهی نبود اما حالا با اعلام شکایت ناگهان آقای رئیس به مجلس نامه عذر خواهی می نویسد !

 

روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها به هیئت رئیسه مجلس از عذرخواهی وی خبر داد و اعلام کرد مجلس از شکایت خود صرفنظر می کند.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایتش از مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها به خاطر توهین به مجلس گفت: رئیس سازمان هدفمند سازی به خاطر مسائلی که اتفاق افتاد مطالبی را بیان کرد و ما برای صیانت از حریم مجلس از ایشان شکایت کردیم.

وی ادامه داد: این شکایت انجام و مسیر آن طی شد.

لاریجانی با اشاره به نامه مرادی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مرادی نامه ای به هیئت رئیسه مجلس ارائه داده و تاکید کرده است به دلیل ناراحتی شدیدی که در آن جلسه به وی حادث شده از آن واژه استفاده کرده  که موجب توهین به شان مجلس شده است به همین دلیل لازم دیده است چنانچه به ساحت مجلس توهین شده از مجلس عذرخواهی کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استقبال از این فرهنگ و تقدیر از ایشان و با توجه به خدمات ایشان طی سالهای انقلاب اسلامی که حرکتی مجاهدانه بوده است از عمل ایشان گذشت کردیم و از شکایت خود صرفنظر می کنیم.

لاریجانی اظهار داشت: به دلیل دوستی که با ایشان داشته ام علاقه ای به شکایت نداشتم اما باید از حقوق مجلس صیانت می شد، فکر می کنم دوستان هم با من هم عقیده هستند.

تا به این ترتیب در حالی که می رفت شکایت وارد مرحله رسیدگی شود، توسط مجلس ملغی شود و بار دیگر خطر از بیخ گوش دولتی ها بگذرد.

این در حالی است که هنوز معلوم نیست چرا  بهروز مرادی در طی این 5 ماه گذشته به  فکر عذر خواهی نیافتاد؟!

هر چند عذر خواهی سنت پسندیه  ای است و به منظور قبول اشتباه و پشیمانی از آن است اما عذر خواهی در این شرایط ارزش چندانی نخواهد داشت.

 

گفتنی است، فرهنگ عذر خواهی و پذیرش اشتباه در کشور ما  جایی ندارد  و این در حالی است که در بسیاری از کشورها  مساله عذر خواهی از مردم و حتی استعفا به دلیل پذیرش اشتباه کاملا عادی و نهادینه شده است هر چند شاید با همین عذر خواهی های مصلحتی نیز بتوان به آینده امیدوار بود./شفاف


ویدیو مرتبط :
مصلحت ما مصلحت شماست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«رجا» از مردم عذرخواهی کرد



 

 

«رجا» از مردم عذرخواهی کرد

 

 

با توجه به مزایای مسافرتهای ریلی (ایمنی، آسایش و راحتی، ارزانی و...) متقاضیان سفر با قطار به خصوص طی چند سال اخیر همواره رو به افزایش بوده است.

 

 

پیرو درج گزارش «فروش ۳۸ روز بلیت قطار در ۶۰ دقیقه» در صفحه ۳ اقتصاد مورخه ۲۸ دی ماه گذشته جوابیه ای از سوی رجا ارسال شده که متن آن در ادامه می آید:

 


ضمن تشکر از توجه و حساسیت آن روزنامه محترم به مسایل حمل و نقل ریلی مسافری، همان طور که در مقدمه گزارش هم اشاره شده است: با توجه به مزایای مسافرتهای ریلی (ایمنی، آسایش و راحتی، ارزانی و...) متقاضیان سفر با قطار به خصوص طی چند سال اخیر همواره رو به افزایش بوده است. ولی تأمین منابع و اعتبارات لازم برای توسعه ناوگان، متناسب و همپای تقاضای فزاینده مردمی برای مسافرت با این وسیله ایمن و مطمئن، رشد نداشته و ظرفیت ناوگان این بخش پاسخگوی انبوه تقاضای مردم نیست. این فاصله بین عرضه و تقاضا بویژه در ایام شلوغ و پرتقاضای سال بیش از سایر ایام مشهود است.

 


اما با عنایت به محدودیتهای مزبور، سیاست مسؤولان این شرکت برای پاسخگویی به تقاضاهای بی شمار مسافرتهای ریلی مردم بخصوص در ایام پرتقاضا، استفاده بهینه و حداکثری از ناوگان و امکانات موجود بوده و اختصاص ظرفیتها نیز براساس این امکانات انجام می گیرد.

 


شایان ذکر است، سامانه رایانه ای فروش بلیت رجا از طریق بیش از ۷۵۰ مرکز در سراسر کشور (حتی شهرهای فاقد راه آهن) و به صورت online و در شرایط کاملاً برابر، کار عرضه بلیت را به متقاضیان انجام می دهد و نبود بلیط در یک آژانس به منزله نبود آن در کل آژانس هاست و نیازی به مراجعه به سایر مراکز فروش یا ازدحام و تشکیل صف در جلوی مراکز فروش نمی باشد.

 


همچنین این شرکت برای اولین بار در سطح کشور و به منظور استفاده از روشهای نوین ارتباطی و به عنوان اولین گام در تجارت الکترونیک، فروش اینترنتی بلیط را برای رفاه حال مشتریان خود و کاهش هزینه های ناشی از ترددهای زائد شهری و جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان عزیز و با هدف دسترسی آسان به بلیت راه اندازی کرده است. هم اکنون کل سهمیه فروش بلیت قطارها همزمان با سیستم آنلاین از طریق اینترنت هم عرضه می شود.

 


اما با عنایت به این مطالب و حجم بسیار بالای تقاضای مسافرتهای ریلی و مراجعه بیش از حد و ظرفیت کاربران محترم برای تهیه بلیت به سیستم اینترنتی فروش بلیط بویژه برای مسیرهای پرتقاضا مانند مشهد، بالطبع این سیستم را دچار مشکل کرده و بویژه در ساعتهای اولیه فشار مضاعفی را به وجود می آورد که گاهی منجر به اختلالاتی در سیستم می شود که از این بابت از همه کاربران محترم پوزش می خواهیم.

 


امیدواریم با راه اندازی سیستم آنلاین ۲ که با قابلیتهای بالا طراحی شده و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد، بتوانیم با بهبود و رفع مشکلات سیستم فروش بلیط، خدمات مناسب و در خور شأن هموطنان عزیزمان ارایه دهیم.