اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عذرخواهی استاندار از مسافران سانحه قطار


استاندار سمنان با عذرخواهی از همه مسافران و مصدومان قطار تهران -مشهد گفت: در بیان علت حادثه نباید عجله کرد؛ کارشناسان باید بررسی کنند و پس از مشخص شدن عوامل مختلف، دلیل اصلی حادثه اعلام خواهد شد.

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان با عذرخواهی از همه مسافران و مصدومان قطار تهران -مشهد گفت: در بیان علت حادثه نباید عجله کرد؛ کارشناسان باید بررسی کنند و پس از مشخص شدن عوامل مختلف، دلیل اصلی حادثه اعلام خواهد شد.

محمد وکیلی در استان سمنان اظهار کرد: خوشبختانه در حادثه ریلی روی داده در ایستگاه امروان دامغان، تیم‌ها و کادر پزشکی از آمادگی کامل برخوردار بودند و خوشبختانه امدادرسانی به‌موقع و به سرعت انجام شد.

وی تصریح کرد: آخرین مجروح این سانحه نیز حدود ساعت سه بامداد از واگن قطار مسافری خارج و به بیمارستان دامغان اعزام شد و آنچه از نزدیک مشاهده شد، صدمات جدی رخ نداده بود.

استاندار سمنان ادامه داد: از اینکه محل حادثه اندکی از مرکز استان سمنان دور بود و مسئولان ارشد استان دیرتر از سایر نیروها به محل حادثه رسیدند، از همه مصدومان و خانواده‌های این مسافران عذرخواهی می‌کنیم.

وکیلی افزود: نیروهای امدادی در این سانحه تلاش زیادی از خود به خرج دادند و از آنها باید به خوبی تقدیر شود.

وی افزود: در این حادثه، امدادرسانی به شکل مطلوبی صورت گرفت و امکانات اولیه نیز در حد مورد نیاز تامین شده بود و مشکل خاصی وجود نداشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی در استان سمنان نباشیم، با اشاره به دلایلی که برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در خصوص علت این حادثه بدون دریافت اطلاعات تخصصی بیان کردند، اظهار داشت: در بیان علت حادثه نباید عجله کرد؛ کارشناسان باید بررسی کنند و پس از مشخص شدن عوامل مختلف، دلیل اصلی حادثه اعلام خواهد شد.

وکیلی ادامه داد: به طور یقین، اگر در این زمینه کوتاهی خاصی صورت گرفته باشد، نسبت به افراد خاطی و کوتاهی انجام شده هیچ گذشتی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: کارشناسان در حال بررسی موضوع و فعالیت کارشناسی و تخصصی خود هستند و از خود راه‌آهن نیز گروهی اعزام شده‌اند و مشغول بررسی دلایل احتمالی هستند.

استاندار سمنان افزود: بلافاصله پس از اینکه نتیجه کارشناسی دریافت شد، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وکیلی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر و راه‌آهن آماده تحویل وسایل مسافران هستند، گفت: در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
سانحه قطار در اسپانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت مسافران قطار سانحه دیده


یک مقام مسئول در شرکت راه آهن با بیان اینکه در حادثه برخورد قطار مسافری با قطار باری در نزدیکی شهرستان دامغان در شب گذشته 32 نفر از مسافرین برای مداوا به بیمارستان اعزام شدند و یک نفر کشته شد، گفت: سایر مسافرین توسط یک قطار فوق العاده به مشهد اعزام شدند.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در شرکت راه آهن با بیان اینکه در حادثه برخورد قطار مسافری با قطار باری در نزدیکی شهرستان دامغان در شب گذشته 32 نفر از مسافرین برای مداوا به بیمارستان اعزام شدند و یک نفر کشته شد، گفت: سایر مسافرین توسط یک قطار فوق العاده به مشهد اعزام شدند.

صادق سکری  با اشاره به حادثه برخورد دو قطار مسافری و باری در شب گذشته، اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات امداد رسانی قطار فوق العاده 9 طوس تهران-مشهد که در ساعت 22 و 10 دقیقه دچار سانحه شده بود، 32 نفر از مسافرین برای مداوا به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: براین اساس، در حادثه شب گذشته 2 سالن مسافری آسیب دید که از قطار منفک شده و این قطار به سیر خود ادامه داد، ضمن آنکه سایر مسافرین نیز توسط یک قطار فوق العاده به مشهد اعزام شدند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن با بیان اینکه در این سانحه متاسفانه یک نفر از مسافران جان خود را از دست داد، گفت: علت سانحه کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است.

همچنین شرکت راه آهن در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: به دنبال بروز سانحه شب گذشته ‌برای قطار مسافری 9 تهران - مشهد و مجروح شدن تعدادی از هموطنان، راه‌آهن ضمن عذرخواهی از حادثه دیدگان اعلام ‌می‌کند که علاوه بر پوشش  کامل هزینه‌های درمان مجروحان، 100 درصد هزینه بلیت مسافران قابل استرداد است.

بنابراین گزارش طبق اعلام کادر پزشکی بیمارستان‌ از 32 نفر مجروح، تعداد 18 نفر در بیمارستان دامغان و 2 نفر در بیمارستان سمنان بستری شده و بقیه افراد به صورت سرپایی مداوا شده اند و حال مصدومان رضایت بخش اعلام شده است.