اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب ترین روش تبلیغاتی در مدارس غیردولتی!



 

یکی از مدیران مدارس غیردولتی شهر تهران برای جذب و ثبت نام دانش آموز در مدرسه خود، دست به تبلیغات عجیبی با این محتوا زده است: "25 دانش آموز در مدرسه ما ثبت نام کنید یک پراید جایزه بگیرید".

به گزارش مهر، در حالی که تنها یک هفته تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است یک دبیرستان غیردولتی در منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران برای افزایش تعداد دانش آموزان خود در همه پایه های تحصیلی به ویژه پایه اول متوسطه دست به تبلیغاتی عجیب در سطح شهر زده است.

در این تبلیغات آمده است: " با ثبت نام هر 25 نفر در دبیرستان غیردولتی ... در خیابان شاهین جنوبی تا 10 مهر ماه به قید قرعه یک خودرو پراید جایزه ببرید".

خبرنگار مهر پس از پیگیری این تبلیغ با مدیر مدرسه گفتگو کرد که وی با تایید این تبلیغ گفت: اگر بتوانید حدود 25  دانش آموز در هر پایه ای ثبت نام کنید قطعا یک پراید به شما جایزه می دهیم.

"م " با بیان اینکه شهریه پایه اول دبیرستان دو میلیون و 600 تا دو میلیون و 800 هزار تومان است، گفت: البته هزینه سرویس مدرسه  را جدا باید بپردازید.

مدیر مدرسه مذکور با بیان اینکه کل مدرسه بین 30 تا 40 دانش آموز دارد، گفت: در پایه اول فقط هفت یا هشت دانش آموز داریم و اگر فرزند شما در مدرسه ما ثبت نام کند قطعا آموزش به وی به شکل خصوصی خواهد بود که به نفع شماست.

وی همچنین افزود: یکی از دلایل تبلیغات ما به این شکل ضعف مدیر قبلی مدرسه در جذب دانش آموز و همان موضوع ورشکستگی مدارس غیردولتی است.

موضوع صندلی خالی مدارس غیردولتی و ورشکستگی مالی بسیاری از آنها از موضوعاتی است که طی سالهای اخیر مطرح می شود تا حدی که حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در هفته جاری با بیان اینکه بیش از 10 هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعالیت می کنند، گفت: حدود 90 درصد از این مدارس درآمد کافی ندارند و از پس هزینه های خود بر نمی آیند..../مهر


ویدیو مرتبط :
مدارس غیردولتی چرا؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش شهریه مدارس غیردولتی با هدفمند کردن یارانه ها



 

 

 

هدفمندی یارانه

 

 

علی باقرزاده درباره تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای شهریه مدارس غیردولتی در آستانه هدفمندی یارانه ها گفت: هنوز در این باره تصمیم نگرفته ایم چرا که تسهیلات را فقط قانون پیش بینی می کند.

برخی از کارشناسان مسائل آموزش و پرورش معتقدند که با هدفمند شدن یارانه ها، تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی کاهش می یاید و این مدارس با افزایش صندلی خالی در این مدارس مواجه می شوند.

معاون مشارکتهای مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث افزایش هزینه ها در مدارس با هدفمند شدن یارانه ها باید تحلیل جدی تری شود، افزود: واضح است که مردم اعتباراتی را که بابت یارانه ها به حسابشان واریز می شود را از این پس به شکل مستقیم بابت افزایش هزینه خدماتی که به آنان ارائه می شود می پردازند.

باقرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش شهریه مدارس غیردولتی با هدفمندی یارانه ها موجب توقف پیشرفت مدارس غیردولتی و کاهش دانش آموزان این مدارس نمی شود، گفت: قانونگذار سعی دارد با ایجاد ظرفیتهایی همچون صندوق حمایت از موسسان مانع افزایش صندلیهای خالی مدارس غیردولتی شود..../تحلیل:عصرایران