اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجیب ترین آزمایشات داوطلبانه +عکس



اخبار گوناگون - عجیب ترین آزمایشات داوطلبانه +عکس

آزمایشات مختلفی سالانه در دنیا انجام می شود تا پیشرفت های خاصی در دنیای علم و فناوری ایجاد شود. هر کدام از این آزمایشات تنها زمانی تاثیر گذار خواهند بود که روی انسان ها به طور واقعی تست شوند و نیاز به افراد داوطلب دارند.

برای انجام هر آزمایش سختی که قرار است برای اولین بار اجرا شود نیاز به افراد داوطلب دارد و کمتر کسی برای انجام چنین آزمایش هایی داوطلب می شود زیرا برخی از آن ها می توانند به قدری خطرناک باشند که جان انسان را بگیرند. در ادامه آزمایش هایی را مورد بررسی قرار می دهیم که در طول تاریخ انجام شده و البته همه آن ها داوطبانه و با میل شخصی افراد انجام شده است.

سه ماه خوابیدن روی تخت

اخبار, اخبار گوناگون,عجیب ترین آزمایشات, آزمایش های عجیب


با خطرات خوابیدن و نشستن زیاد آشنا هستید و می دانید که اگر کسی مدت طولانی در نقطه ای دراز کشیده باشد دچار مشکلات فراوان خواهد شد. ناسا آزمایشی را انجام می دهد که طی آن باید دونفر داوطلبانه سه ماه را تنها به صورت خوابیده طی کنند. در این آزمایش که تنها افراد سالم و با شرایط بدنی یک فضانورد می توانستند در آن شرکت کنند، داوطلب ها باید به مدت سه ماه بدون حرکت روی تخت بخوابند. این آزمایش نشان خواهد که بدن انسان چه تغییراتی در این روند دارد و چه مشکلاتی ممکن است برای بدن پیش آید. ناسا خرج تمام خانواده افراد داوطلب را می پردازد ولی ممکن است مشکلات این آزمایش تا انتهای عمر همراه فرد داوطلب باشد.

ثبت ضربان هنگام شلیک به قلب

اخبار, اخبار گوناگون,عجیب ترین آزمایشات, آزمایش های عجیب


یکی از آزمایش های بسیار عجیبی که برای اولین بار در سال 1938 انجام شده است. در این سال دکتری به نام "استفان بیلی" تصمیم گرفت تا با متدخاصی ضربان انسان ها هنگام شلیک شدن به قلبشان اندازه گیری کند. او از میان زندانی های محکوم به اعدام داوطلب خواست که در این میان "جان درینگ" داوطلب انجام اینکار شد. مسئولین زندان در روز آزمایش درینگ را به صندلی بستند و ابزارهای اندازه گیری نبض را به بخش های مختلف بدنش متصل کردند. ابتدا ضربان قلب این مرد روی 120 بود اما زمانی که دستور شلیک داده شد ضربان قلب به 180 بار در دقیقه رسید. پس از شلیک ها ضربان به مرور کاسته شد تا اینکه قلب کاملا ایستاد.

سفر به مریخ

اخبار, اخبار گوناگون,عجیب ترین آزمایشات, آزمایش های عجیب


یکی از آرزوهای هر انسانی می تواند سفر به کرات دیگر و دیدن آسمان لمس آن باشد. سفر به ماه انجام شده است و حالا سفر به مریخ یکی از مواردی است که بسیاری به دنبال آن هستند. یک موسسه فضایی کانادا قصد دارد در سال 2023 فضاپیمایی را راهی مریخ کند و برای اینکار نیاز به 4 داوطلب دارد که از تمام زندگی روز زمین می توانند دل ببرند. این سفر بسیار جالب است زیرا هیچ بازگشتی برای آن تعریف نشده و یک طرفه است. در روز اول ثبت نام این آزمایش بیش از 200 هزار نفر ثبت نام کردند. این افراد باید بالای 18 سال و دارای سلامت بدنی خوبی باشند. در آخر سال 2013 نام گروه اول که دارای شرایط هستند اعلام می شود سپس این افراد به قدری کاهش می یابند تا 40 نفر شده و این افراد تحت آموزش های سخت فضانوری قرار می گیرند تا در سال 2023 اولین پرواز به سمت مریخ انجام شود.

آزمایش سمی

اخبار, اخبار گوناگون,عجیب ترین آزمایشات, آزمایش های عجیب


در سال 1903 دکتر و شیمیدانی به نام "هاروی ویلی" تصمیم گرفت تا آزمایش خاصی را روی چند نفر که به صورت داوطلبانه در آن شرکت کرده بودند انجام دهد. این آزمایشات همگی می توانست فرد را کشته یا در تمام عمر بیمار کند. در نهایت 12 نفر برای انجام این آزمایش داوطلب شده و هر روز غذاهای لذیذ به همراه سم می خورند. در تمام مدت آزمایش این دکتر رفتار و حرکات افراد خود را نگاه کرده و به دنبال یک نمونه از بد رفتاری یا حالت های بیماری می گشت. برخی از شرکت کنندگان در این آزمایش چند ماه پس از اتمام آن جان باختند.

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
عجیب ترین آزمایشات نظامی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این عکس‌های عجیب 360 درجه‌ای