اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجایب ماهی کله شیشه‌ای +عکس



عجایب ماهی کله شیشه‌ای +عکس

اعماق اقیانوس ها مملو از زیبایی هایی است که شاید خیلی از آن ها را هنوز کشف نکرده باشیم زیرا همه روزه غواص ها با موجوداتی برخورد می کنند که تا به حال اطلاعاتی از آن ها وجود نداشته است.

ماهی ها هر کدام دارای فرم بدنی خاصی هستند که گونه های مختلف را از یکدیگر متمایز می کند. این تفاوت ها می تواند در محل قرارگیری اندام ها یا حتی شکل کلی بدن باشد.

 

تصاویر ماهی کله شیشه‌ای,ماهی عجیب غریب

 
ماهی "چشم بشکه ای" یکی از گونه هایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ کشف شد اما از آن پس تا سال ۲۰۰۴ هیچ نمونه زنده ای از آن دیده نشده بود. در این سال غواص ها در آب های استرالیا نمونه هایی از این گونه را پیدا کردند.

نام این ماهی به خاطر چشمان عجیب و همانند بشکه اش به او اطلاق شده است ولی نام دیگرش "کله شیشه ای" است. سر این ماهی کاملا شفاف بوده و از مایع خاصی پرشده است به طوری که اعضای داخلی آن کاملا مشخص است.

 

تصاویر ماهی کله شیشه‌ای,ماهی عجیب غریب

 
کله شیشه ای بسیار حساس است به گونه ای که یک ضربه کوچک می تواند این ماهی را به کام مرگ بکشاند. این ماهی همچنین برخلاف دیگر ابزیان چشمانش در مقابل سرش است و می تواند شکارچی بسیار ماهری باشد. هنوز تحقیقات روی این ماهی ادامه دارد.

/باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
ماهی کله شیشه ای جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تابه حال ماهی شیشه‌ای دیده‌اید؟ + عکس



اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ماهی شیشه ای,عکس ماهی شیشه ای

 

گلاس فیش یا ماهیان شیشه‌ای متعلق به خانواده Chandidae یا Ambassidae شامل همه ماهیانی است که دارای بدن شفاف هستند.

گلاس فیش یا ماهیان شیشه‌ای بومی آسیا به خصوص پاکستان، هند، نپال، بنگلادش، میانمار و تایلند بوده و تا اندازه ۹-۸ سانتی متری رشد می‌کنند. بدن ماهی بسیار کوچک بوده و دارای نقاط سیاه و قرمز بر روی فلس‌ها است. نخاع ماهی از میان بدن آن قابل مشاهده است.

این ماهیان به آرامی در آب‌ها، چشمه‌های تمیز، کانال‌ها، استخرها و در شالیزارها شنا می‌کنند. آن‌ها شناگرهای ماهری در سطح میانی آکواریم‌ها بوده و در اسارت در صورت ایجاد شرایط مناسب آب، در سلامت کامل خواهند بود.

 

اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ماهی شیشه ای,عکس ماهی شیشه ای

 

اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ماهی شیشه ای,عکس ماهی شیشه ای

 

اخبار , اخبار گوناگون,تصاویر ماهی شیشه ای,عکس ماهی شیشه ای

 

اخبار گوناگون - خبرآنلاین