اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عجایب دنیای گلها +عکس



 

 

اگر می خواهید با عجیب ترین و کمیاب ترین گل های موجود در دنیا که احتمالا حتی نام آن ها را هم نشنیده اید آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، گل ها از جمله زیبا ترین موجوداتی هستند که بر روی زمین زندگی می کنند. گونه هایی از گل ها برای ما بسیار شناخته شده است اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از کمیاب ترین گل های جهان آشنا کنیم.

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

گل جبل الطارق

این گل زیبا و بنفش رنگ تنها در منطقه جبل الطارق در غرب مدیترانه رشد می کند و در سال 1992 با توجه پیدا نشدن ردی از آن در طبیعت منطقه به عنوان گونه ای منقرض شده اعلام شد. اما در سال 1994 یک کوهنورد در این منطقه موفق به کشف یک عدد از این گل شد. دانشمندان موفق شدند تا بذر گل مذکور را بدست آورده و اقدام به تکثیر آن در جبل الطارق کنند. امروزه علاوه بر منطقه جبل الطارق تعدادی از این گیاه در باغچه نمونه های گیاهی سلطنتی در لندن نیز وجود دارد.

 

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

پشم سبز

این گل بسیار نادر با برگهایی به رنگ سبز و آبی که به صورت خوشه ای قرار گرفته است گیاه مورد علاقه خفاش ها بوده و در کشور فلیپین وجود دارد. خفاش ها معمولا به صورت وارونه از این گل آویزان شده و از عصاره آن تغذیه می کنند. بنا بر مطالعات دانشمندان این گونه گیاهی در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

منقار طوطی

این گیاه از سال 1884 میلادی به این سو به عنوان گیاهی کمیاب طبقه بندی شده است و در حال حاضر در زمینه وجود آن در طبیعت و یا انقراض آن در بین دانشمندان اختلاف نظر وجود دارد. بنا بر نظر کارشناسان این گیاه در گذشته های دور توسط "پرنده آفتاب" که نسل آن منقرض شده است گرده افشانی شده است. این گیاه که بومی جزایر قناری است در سالهای اخیر تلاش های زیادی را برای تکثیر متوجه خود کرده است.

 

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

کاسموس شکلاتی

شما شاید در مورد گل ارکیده شکلاتی شنیده باشید اما مطمئن هستیم که در مورد "کاسموس شکلاتی" چیزی نشنیده اید. این گیاه به صورت بومی در مکزیک رشد می کند و البته از 100 سال پیش در طبیعت منقرض شده است. امروزه تعدادی از این گونه در آزمایشگاه ها و یا باغچه های طبیعی به صورت مصنوعی تولید و نگه داری می شود. این گیاه با رنگ قهوه ای پر رنگ معمولا دارای قطری در حدود 3 تا 4 سانتی متر بوده و در تابستان ها رایحه شبیه به وانیل را آزاد می کند.

 

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

کوکیو مخملی

گل بعدی در لیست ما یک گونه رشد کننده بر روی درخت است که در جزیره هاوایی رشد می کند. این درخت و گل عجیب آن در سال 1860 میلادی برای اولین بار کشف شدند اما به دلیل مشکلات مربوط به گرده افشانی در سال 1950 به عنوان گونه منقرض شده اعلام شد. 20 سال بعد یک درخت از این گونه کشف شد که البته در جریان آتش سوزی در سال 1978 از بین رفت. خوشبختانه بخشی از این درخت سالم باقی ماند و به کمک آن چندین درخت جدید از این گونه در نقاط دیگر جزیره کاشته شد. این درخت معمولا 10 تا 11 متر ارتفاع گرفته و شاخه های آن پر از گل های سرخ "کوکیو مخملی" می شود.

 

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

ارکیده روح

این گیاه زیبا یکی از گونه های بسیار نادر گیاهی در جهان است که در حدود 20 سال پیش به عنوان منقرض شده اعلام شده است. تنها در چند سال اخیر بوده است که مواردی از رویت مجدد این گونه کمیاب گزارش شده است. نکته عجیب در مورد این گیاه این است که این گل قابلیت تکثیر نداشته ، برگی ندارد و معمولا بر روی درختان روییده و برای تولید غذای خود به صورت کامل به ریشه وابسته است. این گیاه به صورت بومی تنها در کوبا و ایالت فلورریدای آمریکا رشد می کند. این گیاه در فاصله ماه های ژوئن تا آگوست گل می کند.

 

 

عجایب دنیای گلها , عجیب ترین گل ها , زیبا ترین موجودات

 

گل جسد

این گل که بومی جزیره سوماترا در کشور اندونزی است می تواند تا 1.8 متر ارتفاع گرفته و قطری در حدود نیم متر داشته باشد. این گیاه که در جنگلهای بارانی در سوماترای اندونزی رشد می کند در نگاه اول شبیه به گیای مربوط به دوران ماقبل تاریخ است. این گل بزرگترین ، کمیاب ترین و در خطرترین گل در جهان شناخته شده است. این گیاه بوی بسیار بدی را از خود ساطع می کنذد که به همین دلیل به گل جسد معروف شده است. این بوی بد باعث جذب شدن مگس ها و انجام عمل گرده افشانی می شود ../باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
عجایب دنیای پرندگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجایب دنیای زیر آب +عکس



دریا از جمله مکان هایی است که همیشه به شگفتی ها و زیبایی هایش معروف بوده است اما همین دریا در برخی از مواقع می تواند بسیار زشت و گاهی چندش آور باشد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، آبزی ها و موجودات دریا می توانند گاهی اوقات بسیار زشت و بد چهره باشند و البته این زشتی به نوعی از اجداد ماقبل تاریخ به آن ها رسیده است. این آبزی های بدچهره تعداد نادری هستند و بیشتر در اعماق اقیانوس ها زندگی می کنند.

کوسه یک تکه

دنیای زیر آب

این موجود نوعی کوسه به حساب می آید و یکی از زشت ترین موجودات دریایی است. بدن یک تکه این کوسه به قدری زشت است که کمتر کسی دوست دارد با آن روبرو شود البته این کوسه با همین ظاهر نخراشیده بسیار خطرناک نیز هست ولی بسیار اوقات در انتهای اقیانوس زندگی می کند و به ندرت از آن جا بالاتر می آید.

Oreo-dory

دنیای زیر آب

این ماهی که مانند کوسه قبلی در انتهای دریاها زندگی می کند یکی دیگر از موجودات زشت اعماق اقیانوس ها است. این ماهی از نداشتن بدن رنج می برد و به نوعی یک سر بزرگ به یک بدن کوچک متصل شده است. محققان به این ماهی کله ماهی شناور نیز می گویند.

ماهی سنگی

دنیای زیر آب

این ماهی خطرناک که در کف اقیانوس زندگی می کند به قدری زشت است که هیچکس نمی تواند لحظه ای چهره آن را تحمل کند. این ماهی یکی از سمی ترین و کشنده ترین ماهی های درون آب است و می تواند خودش را شبیه به محیط اطرافش بکند و بیشتر به مانند یک سنگ یا مرجان می ماند.

قورت دهنده سیاه

دنیای زیر آب

این ماهی که به نام قورت دهنده عظیم نیز شناخته می شود می تواند یک ماهی متوسط را به راحتی ببلعد. این ماهی شاید به تنهایی زشت نباشد اما وقتی یک ماهی دیگر را میخورد تمام آن را در چینه دان زیر گلویش جمع می کند. این باعث می شود که این ماهی یک گلوی بسیار بزرگ پیدا کند و همچنین چهره اش نیز تغییر می کند.

ماهی خشن 

دنیای زیر آب

این ماهی با توجه به چهره بسیار زشت و عصبانی که دارد به این نام مشهور شده است. او دندان های بسیار تیز، استخوان های تیغ مانند و همچنین یک آنتن در میان چشمانش دارد. این ماهی در کف در یا منتظر طعمه های فضولی می شود که با شاخک ایش بازی می کنند و سپس در یک حرکت ان ها را از بین می برد.

Goblin Shark

دنیای زیر آب

 

این بار نیز یک کوسه دیگر در میان لیست زشت ترین ها قرار دارد. این کوسه که جانورشناسان آن را به موجودات فضایی نسبت می دهند یک بینی بسیار بزرگ و خارج از فرمی دارد. این دماغ باعث شده است تا هم زشت باشد و هم اینکه تاحدی بامزه نیز شده است. این کوسه در اعماق اقیانوس ها و بیشتر در سواحل ژاپن دیده شده است./باشگاه خبرنگاران