اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عبدی‌سال 94 : عبدی 91 + امید



اخبار,اخبارسیاسی,عباس عبدی

نمی‌توان در یک جمله شخصیت عباس عبدی را تعریف کرد چراکه روزی دلسوز و نگران جریان اصلاحات است و روز دیگر انتقاداتی به این جریان می‌کند که گویی از جبهه رقیب اصلاحات سخن می‌گوید اما به یک نگاه کوتاه و گذرا به گذشته عباس عبدی تردیدی در ریشه داشتن او در جریان اصلاحات نمی‌توان داشت.

فروردین 93 بود که گفت: «من بیش از ۶ ماه است که هیچ گفت‌وگو و یادداشتی به نام خود منتشر نکرده‌‌ام. دلیل آن نیز این بود که به این نتیجه رسیدم، نوشتن یا بیان برخی نکات موجب رنجش‌خاطر دوستان می‌شود لذا بهتر است مدتی سکوت کنم بلکه حساسیت‌های آنان کمتر شود.» همانطور که گفته بود او پس از ماه‌ها، سکوت خودش را کمتر شکست اما در پایان سال93 و آغاز سال94 تا به امروز برنامه‌ریزی انجام شده از سوی عبدی اجازه سکوت به او نمی‌دهد. به نظر می‌رسد او می‌خواهد در این برهه به تکلیفی که برای خود در نظر گرفته و همان ادامه مسیر آگاهی‌بخشی است، ادامه دهد. او باز هم انتقاد می‌کند اما این‌بار کمتر اصلاح‌طلبی از انتقاداتش دلخور می‌شود و بعضا در برخی جمع‌ها و نشست‌های اصلاح‌طلبان اظهارات عبدی به عنوان یک فکت مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

شاید از همین رو بود که وقتی «آرمان» به اشتباه شماره معاون وزیری را به‌جای شماره تماس عباس عبدی گرفت، او اعلام نکرد که عبدی نیست و به سوالات پاسخ داد. یک روز پس از انتشار اظهارات آقای معاون وزیر بود که مشخص شد او به‌جای عبدی به سوالات پاسخ داده و پاسخش هم این بود که «من هم می‌خواستم به این سوالات پاسخ دهم و چه تفاوتی میان من و عبدی هست؟!» این علاقه برای پاسخ دادن به سوالاتی که برای عبدی طرح شده بود نشان می‌دهد طیفی علاقه‌مند به مشی و رویکرد او هستند. عبدی هم به «آرمان» ضمن گلایه از این اقدام معاون آقای وزیر، مواضع بیان‌شده از سوی او را دارای تفاوت‌های فاحش با مواضع خود دانست و از این اقدام او گلایه کرد.


 عبدی سال 91 و توصیه‌های دلسوزانه
او در سال91 یعنی در زمانی که اصلاح‌طلبان بر کرسی قدرت و مسئولیت جایگاه چندانی نداشتند، گفته بود: «فراز و نشیب هر نیروی سیاسی، به این نکته بستگی دارد که تا چه حد می‌تواند مطالبات مردم یا بخش‌هایی از مردم را منعکس و نیز اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند؛ بنابراین ابتدا باید دید که آیا مطالبات بر زمین مانده‌ای در جامعه وجود دارد که اصلاح‌طلبان بتوانند یا بخواهند، نمایندگی این مطالبات را عهده‌دار شوند؟ و نیز آیا مردم به آنان اعتماد لازم را برای این نمایندگی خواهند داشت؟ در پاسخ به بخش اول باید گفت که هیچ‌یک از نیروهای اصولگرا قادر نیستند

 

به مطالبات اقشار متوسط و جدید جامعه پاسخ مثبت و جامعی دهند، اگرچه منشعبان اخیر از اصولگرایان، یعنی جریان دولت تا حدی سعی کرده است این خلأ را پر کند؛ اما مطالبات بر زمین مانده‌ای که اصلاح‌طلبان عهده‌دار نمایندگی آن شوند به وفور وجود دارد. از سوی دیگر اعتماد به اصلاح‌طلبان هم در حد مناسبی وجود دارد، حتی اگر آمارهای رسمی دولت از انتخابات گذشته را هم ملاک بگیریم، این اعتماد را می‌توان دید، از این‌رو اصلاح‌طلبان درنهایت و بالقوه در وضعیت مناسبی هستند و باید بکوشند که این وضعیت را از قوه به فعل درآورند. البته اگر هم نتوانند جایگاه گذشته خود را تمام و کمال بازسازی کنند، این وضع مفید حال اصولگرایان نیست.»


 عبدی سال 94 رهاتر از قبل
عبدی اصرار بر نقد وضع موجود دارد چون راهکار موفقیت را بیان نقدها و عبرت گرفتن از آن می‌داند. برای او بی‌طرفی یک اصل است اما مشخص نیست چرا نوک پیکان انتقادات او بیش از همه به سمت اصلاح‌طلبان و اکنون دولت نشانه می‌رود و البته پیش از اینکه انتقادات به سمت خودش بازگردد،

 

می‌نویسد که «ازجمله كسانی هستم كه همیشه گفته‌ام و نوشته‌ام در شرایط كنونی و تا وقتی كه سیاست‌های قابل دفاعی وجود دارد بدون قید و شرط باید از دولت حمایت و از نق زدن علیه آن پرهیز شود.» وی در نقد معاون اول رئیس‌جمهور نیز نگاشته است: «به نظرم نحوه مواجهه دولت با مساله یارانه‌ها از ابتدا ابهام داشت و اتفاقا این موضوعی بود كه نظرم را پیش از تعیین وزرا و آغاز به كار دولت در مرداد ١٣٩٢، جلب کرد و آن را به آقای جهانگیری نیز گفتم. اگر به یاد داشته باشید شبی كه وسیله نداشتید و بنده شما را به مقصد رساندم، در آنجا عرض كردم كه نخستین اقدام دولت درباره یارانه‌ها باید اجرای قانون باشد.

 

اینكه این قانون خوب است یا بد، پرداخت یارانه‌ها نفع دارد یا ضرر، بحث دیگری است. دولت پیشین، سه برابر مقرر قانون یارانه پرداخته بود، لذا منابع آن از طریق افزایش قیمت‌ها جبران نمی‌شد. گفتم از ابتدا تكلیف یارانه‌ها را روشن كنید تا مردم بدانند با آنان چه كرده‌اند. یا یارانه‌ها به یك سوم كاهش یابد، یا قیمت‌های انرژی را افزایش دهید كه البته من موافق بخش دوم بودم. بعدا شنیدم كه گفتند فلانی می‌خواسته پوست خربزه زیر پای دولت بگذارد. حالا به خوبی متوجه شده‌اید كه دو سال است كه این پول را پرداخت می‌كنید و از منابع دیگر می‌پردازید و طبعا باید كسری داشته باشید. بهترین روز برای نهایی كردن یارانه‌ها همان زمان بود و نه الآن. حتی حاضر نشدید این مساله به بحث گذاشته شود.»


  اخبار سیاسی - آرمان 


ویدیو مرتبط :
رونمایی از آنونس برنامه شبی با عبدی با اجرای اکبر عبدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اکبر عبدی و علیرضا خمسه ۱۷ سال پیش+عکس



سینما - اکبر عبدی و علیرضا خمسه برای اولین بار در فیلم سینمایی «پاکباخته»کنار یکدیگر قرار گرفتند.

 

فیلم سینمایی «پاکباخته» به کارگردانی غلامحسین لطفی و تهیه کنندگی حسین فرح بخش در سال 1374راهی اکران سینما‌ها شد. فیلم «پاکباخته» داستان یک استوار خراسانی را روایت می‌کند که به تهران منتقل می‌شود. او به اتفاق مادرش و همسرش زینت و خواهرش عاطفه و پسر کوچکش اسفندیار نزدیک کلانتری محل خدمتش خانه‌ای اجاره می‌کند که از قضا با آقارضی همسایه می‌شوند و همین آشنایی زمینه ساز اتفاقات داستان می‌شود.

 

«پاکباخته» دومین تجربه سینمایی لطفی بعد از فیلم «سرخپوست‌ها» بود.

 

لطفی بعد از کارگردانی این دو فیلم درسریال‌ها و فیلم‌های سینمایی چون «دلیران تنگستان»، «پرده آخر»، «سرب» و... نقش آفرینی کرد.

 

 

اکبر عبدی و علیرضا خمسه,عکس اکبر عبدی,عکس علیرضا خمسه

 

اکبر عبدی و علیرضا خمسه در نمایی از فیلم سینمایی «پاکباخته»

 

اکبرعبدی تا پیش ازبازی در فیلم سینمایی «پاکباخته» در فیلم‌های ماندگاری چون «اجاره نشین‌ها»، «مادر»، «دلشدگان»، «آدم برفی» و... ایفای نقش کرده بود.

 

علیرضا خمسه نیز تا پیش از این در فیلم‌هایی چون «دو نفرو نصفی»، «مهریه بی‌بی» و... ایفای نقش کرده بود.

 

علیرضا خمسه و اکبر عبدی سال ها بعد در سال 78 در مجموعه تلویزیونی «هتل پیاده رو» ودر سال85  درفیلم سینمایی «قاعده بازی»بار دیگر همبازی شدند.