اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عبدولی المپیک را با برد شروع كرد


سعید عبدولی با پیروزی در نخستین دیدار خود در وزن 66 كیلوگرم به جمع هشت كشتی‌گیر برتر المپیك راه یافت.

خبرگزاری ایسنا: سعید عبدولی با پیروزی در نخستین دیدار خود در وزن 66 كیلوگرم به جمع هشت كشتی‌گیر برتر المپیك راه یافت.

فرنگی‌كار وزن 66 كیلوگرم ایران، مقابل یوكسل آتادا از تركیه به روی تشك رفت و در دو تایم (1-0، 2-0) او را شكست داد.



كشتی‌گیر تركیه كه مطابق سنت همیشگی ترك‌ها بدنش را چرب كرده بود، ابتدا با تذكر داور روبرو شد. پس از خشك شدن بدن، تایم اول شروع شد و عبدولی در دقیقه‌ی دوم این وقت حریفش را از تشك بیرون انداخت و یك امتیاز گرفت.

در تایم دوم دو كشتی‌گیر در سرپا كاری از پیش نبردند و عبدولی حریفش را در خاك در اختیار گرفت اما نتوانست بارانداز بزند. در حالی كه عبدولی چند بار حریفش را بالا آورده بود، آتادا پا را درگیر كرد و داور امتیاز را به عبدولی داد. اعتراض مربی ترك‌ها سودی نبخشید و عبدولی یك امتیاز دیگر گرفت و پیروز شد.

عبدولی برای راه‌یابی به مرحله‌ی نیمه نهایی المپیك به مصاف برنده رقابت كشتی‌گیران فرانسه و ونزوئلا می‌رود.      


ویدیو مرتبط :
مسابقه سعید عبدولی در المپیک لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریان المپیک را با برد شروع كرد


حمید سوریان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های كشتی فرنگی، نماینده قرقیزستان را شكست داد و به جمع هشت نفر برتر وزن 55 كیلوگرم راه یافت.

حمید سوریان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های كشتی فرنگی، نماینده قرقیزستان را شكست داد و به جمع هشت نفر برتر وزن 55 كیلوگرم راه یافت.

به گزارش ایسنا، ملی پوش وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران و دارنده‌ی 5 نشان طلای جهان، كارش را در رقابت‌های المپیك لندن با برد آغاز كرد و ارالیف قرقیز را در سه تایم 6 بر 3 (4-0، 0-2 و 2-1) شكست داد.

در تایم اول دو كشتی‌گیر احتیاط كرده و در دقیقه‌ی اول كار خاصی انجام ندادند. در سی ثانیه بعد هم اتفاقی رخ نداد و كار به كلینچ كشیده شد. سوریان حریفش را در خاك در اختیار گرفت و با یك بارانداز و روی پل بردن حریف 4 امتیاز گرفت و تایم اول را به سود خود به پایان داد.

در تایم دوم باز هم شرایط همانند وقت اول بود و این بار سوریان در خاك آرالیف نشست، اما كشتی‌گیر قرقیز هم به خوبی بارانداز را اجرا كرد و دو امتیاز گرفت تا این تایم به سود آرالیف ثبت شود.

در تایم سوم باز هم هیچ یك از دو كشتی‌گیر كاری ارائه ندادند و این بار نوبت سوریان بود كه حریف را در اختیار بگیرد. نابغه كشتی جهان باز هم بارانداز اجرا كرد و مقابل قهرمان سال 2011 آسیا پیروز شد.

از نكات قابل توجه این مسابقات، حضور تمام اعضای هیات رئیسه‌ی فیلا در سالن است. خطیب نیز از روی سكوی تماشاگران كار سوریان را تماشا كرد. ایرانی های نسبتا زیادی در سالن مسابقه سوریان را در این مسابقه تشویق کردند. در پایان کشتی سوریان، دکتر محمد توکل رئیس کمیته پزشکی فیلا به کنار تشک رفت و به سوریان تبریک گفت.

در دیگر دیدار مهم این وزن روشن بایراموف آذربایجانی مقابل سمنوف از روسیه پیروز شد تا روسها شانس رسیدن به نشان طلا را از دست بدهند.

سوریان در دور بعد با پیتر مودوس مجار روبرو خواهد شد.