اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عباس پالیزدار مجدد به زندان بازگشت


وکیل پالیزدار از انقضای زمان گواهی پزشکی قانونی موکل خود خبر داد و گفت: با پایان یافتن مدت گواهی پزشکی قانونی،‌ پالیزدار به زندان بازگشت و ما پیگیر موضوع هستیم تا مجددا از پزشکی قانونی گواهی بگیریم.

وکیل پالیزدار از انقضای زمان گواهی پزشکی قانونی موکل خود خبر داد و گفت: با پایان یافتن مدت گواهی پزشکی قانونی،‌ پالیزدار به زندان بازگشت و ما پیگیر موضوع هستیم تا مجددا از پزشکی قانونی گواهی بگیریم.

مصطفی ترک همدانی در مورد آخرین وضعیت پرونده پالیزدار گفت: برای موکلم و همچنین سعید حاجیلو و جواد ترابی تقاضای اعمال ماده 18 شده و کارهای مقدماتی آن نیز انجام شده است. پذیرفته شدن اعمال ماده 18 مراحل نهایی خود را سپری و در حال حاضر در اختیار معاون قضایی رییس قوه ‌قضاییه است که اگر پذیرفته شود، پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض تجدیدنظر، ارسال خواهد شد.

وکیل پالیزدار در ادامه ‌اظهار کرد: پالیزدار تا هفته گذشته در بیمارستان بستری بود اما به دلیل انقضای مدت گواهی پزشکی قانونی اواخر هفته گذشته مجددا، به صورت موقت به زندان بازگشت. ما پیگیر موضوع هستیم تا پزشکی قانونی دوباره پالیزدار را به دلیل بیماری که دارد،‌ معاینه و در صورت تشخیص اجازه‌ دهند موکلم برای پیگیری درمان خود در بیمارستان بستری شود.

وی عدم همکاری و توجه قضات به وضعیت جسمانی پالیزدار را تکذیب کرد و گفت:‌ اگر قضات همکاری و توجه لازم به وضعیت بیماری موکلم را نداشتند، ‌اجازه نمی‌دادند که وی در بیمارستان بستری شود، از این‌رو موافقت قضات با بستری شدن در بیمارستان و پیگیری درمان نشان از توجه آنها به بیماری پالیزدار است.

 اواخر مهرماه سال جاری عباس پالیزدار برای تحمل کیفر مقابل منزل خود بازداشت شد اما به دلیل وضعیت جسمانی و سوابق پزشکی،‌ وی به سازمان پزشکی قانونی اعزام و این سازمان پس از معاینه، گواهی لازم را صادر کرد که بر این اساس قاضی اجرای احکام نیز پس از کسب دستور لازم از دادگاه حسب وظیفه قانونی و با استناد به ماده 291 قانون آیین دادرسی کیفری اجازه معالجه و تحت‌الحفظ در خارج از زندان را صادر کرد.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
بازگشت مجدد به آپارات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال بازگشت مجدد پژو به ایران



شرکت پژو ,بازگشت مجدد پژو به ایران

احتمال بازگشت مجدد پژو به ایران

براساس آنچه گزارش شده، هم‌اکنون تردیدهای جدی در زمینه تحقق صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری ناشی از همکاری با جنرال موتور برای پژو - سیتروئن وجود دارد. این موضوع در کنار پیشنهاد دانگ فنگ چین برای خرید بخش عمده‌ای از سهام پژو، مدیران این شرکت را در زمینه ادامه همکاری با جنرال موتورز دچار تردید کرده است.

با مطرح شدن احتمال جدایی پژو از شریک آمریکایی‌اش جنرال موتورز، دست این شرکت فرانسوی برای بازگشت به ایران باز خواهد شد.

 حدود دو سال پیش با فروش بخشی از سهام پژو - سیتروئن به جنرال موتورز، این شرکت فرانسوی تحت فشار شریک آمریکایی‌اش فعالیتهای خود در ایران را متوقف کرد.

با این حال اخیرا برخی رسانه‌های جهانی از بروز اختلاف بین شرکت پژو و جنرال موتورز خبر داده و احتمال جدایی این دو شرکت را مطرح کرده‌اند. در صورت تحقق این موضوع فشار شریک آمریکایی بر شرکت فرانسوی برداشته شده و پژو می‌تواند مجددا به ایران بازگردد.

اما اختلاف میان جنرال موتورز و گروه پژو - سیتروئن بر سر تغییر در ترکیب سهامداران شرکت فرانسوی رخ داده است. پژو - سیتروئن در حال بررسی خروج از ائتلاف خود با جنرال موتورز است تا از این طریق زمینه را برای همکاری‌های گسترده‌تر با شرکت دانگ فنگ چین آماده کند.

براساس آنچه گزارش شده، هم‌اکنون تردیدهای جدی در زمینه تحقق صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری ناشی از همکاری با جنرال موتورز برای پژو - سیتروئن وجود دارد. این موضوع در کنار پیشنهاد دانگ فنگ چین برای خرید بخش عمده‌ای از سهام پژو، مدیران این شرکت را در زمینه ادامه همکاری با جنرال موتورز دچار تردید کرده است.

پژو - سیتروئن که در اروپا با کاهش فروش مواجه شده است از یک سو به دنبال فروش سهام خود برای افزایش سرمایه است و از سوی دیگر قصد دارد حضور خود در بازار چین (بزرگترین بازار خودروی جهان) را گسترش دهد. این شرکت در گذشته همکاری گسترده‌ای را با دانگ فنگ داشته و قصد دارد با فروش بخشی از سهام خود به این شرکت، سرمایه گروه را به میزان بیش از سه میلیارد یورو افزایش دهد.

از سوی دیگر جنرال موتورز نیز از گسترش همکاری پژو - سیتروئن با دانگ فنگ ناراضی است و با هرگونه تغییر در ترکیب سهامداران مخالف است. جنرال موتورز در چین با گروه SAIC همکاری گسترده‌ای دارد و گسترش همکاری پژو - سیتروئن با دانگ فنگ را که رقیب SAIC است نمی‌پذیرد.

یک سال و نیم پیش جنرال موتورز با پرداخت 320 میلیون یورو، 7 درصد سهام پژو را خریداری و همکاری با گروه پژو - سیتروئن را آغاز کرد. به دنبال آن پژو ارسال قطعه به ایران را متوقف و از بازار بزرگ ایران خارج شد. این موضوع سودآوری شرکت پژو را کاهش داده و منجر به اخراج تعدادی از کارگران فرانسوی شد. /ایسنا