اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عایدی سینما از پاییز؛ 7 میلیارد


فصل اكران پاییزی در سینماهای تهران در حالی به پایان رسید كه برخی فیلمسازان و تهیه‌كنندگان به «اكران ناعادلانه» و «جشنواره فیلم‌سوزی» اعتراض داشتند. در كمتر از سه ماه پاییز، 13 فیلم راهی سینماها شدند، در حالی كه 7 فیلم دیگر نیز از تابستان در حال نمایش بودند و بخشی از اكران خود را نیز در پاییز پی گرفتند.

روزنامه آرمان: فصل اكران پاییزی در سینماهای تهران در حالی به پایان رسید كه برخی فیلمسازان و تهیه‌كنندگان به «اكران ناعادلانه» و «جشنواره فیلم‌سوزی» اعتراض داشتند. در كمتر از سه ماه پاییز، 13 فیلم راهی سینماها شدند، در حالی كه 7 فیلم دیگر نیز از تابستان در حال نمایش بودند و بخشی از اكران خود را نیز در پاییز پی گرفتند.

 این‌ تعداد تنها بخشی از فیلم‌هایی است كه در این مدت اكران شده‌اند و همچنین باید به این آمار اضافه كرد فیلم‌های «هنر و تجربه» و اكران آزاد را تا دریابید چه ترافیك سنگینی در معدود سینماهای شهر تهران در جریان است!با اندكی تأمل و شمارش سینماهای استاندارد موجود در تهران و در نظر گرفتن تعداد فیلم‌ها و مدت اكران هر فیلم، به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید كه هر فیلمی در این شهر به راحتی فرصت دیده شدن پیدا نخواهد كرد!نتیجه این ترافیك چه خواهد بود؟

 احتمالاً ماندن در صف اكران و اكران‌های تك سانس از كمترین عواقب آن است؛ در پی آن نیز آشفتگی برنامه نمایش سینماها و سردرگمی مخاطب و دیده نشدن برخی فیلم‌ها و نهایتاً ضربه خوردن بدنه سینمای ایران است. نتیجه نهایی آنكه بیش از 20 فیلم اكران شده در پاییز، روی هم حدود هفت میلیارد تومان فروش می‌كنند! كه اگر فیلم محمد رسول‌ا... (ص) را - با آن رقم‌های نجومی ساخت و شرایط ویژه اكرانش - از این جمع كنار بگذاریم، رقم هفت میلیارد تومان حتی هزینه ساخت پنج تا از فیلم‌های اكران شده نیست! در ادامه به معرفی (به ترتیب تاریخ اكران) و اعلام میزان فروش فیلم‌هایی می‌پردازیم كه در فصل پاییز در سینماهای تهران به نمایش در آمده‌اند. «مردن به وقت شهریور» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی هاتف علیمردانی، جزو فیلم‌هایی است كه اكرانش در اواسط تابستان آغاز شد و تا 21 مهر نیز ادامه پیدا كرد و پس از 76 روز اكران توانست با فروشی بالغ بر یك میلیارد و 892 میلیون تومان در تهران، یكی از فیلم‌های نسبتاً موفق اكران باشد. از این رقم بالغ بر 100 میلیون تومان آن در مهرماه بوده است.

 «دوران عاشقی» به تهیه‌كنندگی و كارگردانی علیرضا رئیسیان هم 2 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش داشت كه بخشی از اكران آن درحدود 170 تا 200 میلیون پاییز بوده است و یكی از فیلم‌های موفق این دوره است كه اكران اصلی آن در تابستان اتفاق افتاده است. «قندون جهیزیه» نخستین فیلم علی ملاقلی‌پور بود كه به تهیه‌كنندگی سعید سعدی از 21 مرداد اكران شد و تا پایان مهر نیز روی پرده بوده است. این فیلم كه در مدت اكرانش با حاشیه‌ها و خبرهایی نیز همراه بود، در نهایت با فروش نزدیك به یك میلیارد و 100 میلیون در تهران كه 290 میلیون تومان آن نیز مربوط به مهر ماه بود، پس از 70 روز نمایش در تهران از اكران كنار رفت.

فروش6میلیاردی فیلم مجیدی

«محمد رسول‌ا...» به عنوان پرخرج‌ترین پروژه سینمایی تاریخ سینمای ایران نیز جزو فیلم‌هایی است كه در تابستان اكران شد. این فیلم به تهیه‌كنندگی شركت سینمایی نور تابان و كارگردانی مجید مجیدی از چهارم شهریور با تبلیغات فراوان و البته در اختیار داشتن بیشترین سالن‌های سینما، روی پرده رفت و بنا بر آمار بنیاد سینمایی فارابی، تا 15 آذرماه و پس از 104 روز نمایش، شش میلیارد و 273 میلیون تومان در تهران فروش داشته است. از این رقم، دو میلیارد و 945 میلیون تومان در طول پاییز رقم خورده و پرفروش‌ترین فیلم پاییز شده است. دو فیلم دیگری كه اواخر تابستان اكران شدند و تا پایان مهرماه نیز روی پرده باقی ماندند، «مزارشریف» و «دلتنگی‌های عاشقانه» بودند. «مزارشریف» به تهیه‌كنندگی منوچهر شاهسواری و كارگردانی عبدالحسن برزیده، با وجود روایت داستانی ملی و نقش‌آفرینی چهره‌هایی چون مهتاب كرامتی و حسین یاری، در طول 42 روز اكران تنها توانست 188 میلیون تومان فروش داشته باشد كه 132 میلیون آن نیز در مهرماه رقم خورد.

 «دلتنگی‌های عاشقانه» یك فیلمی دفاع مقدس با تهیه‌كنندگی محمدرضا شرف‌الدین و كارگردانی رضا اعظمیان، بعد از 35 روز اكران تنها 123میلیون تومان فروخت كه 85 میلیون آن در فصل پاییز بوده است، این در حالی است كه محمدرضا فروتن و میترا حجار نقشهای اصلی این فیلم را برعهده داشتند. فصل پاییز هم با یك فیلم شكست‌خورده آغاز شد! «دو دوست» به تهیه‌كنندگی اصغر بانكی و كارگردانی محمد بانكی فیلمی بود كه چندان دیده نشد و در طول 29 روز اكران در مهرماه تنها 177 میلیون تومان به دست آورد. «360 درجه» دیگر فیلمی بود كه در روزهای اول پاییز اكران شد.

این فیلم با تهیه‌كنندگی فرامرز قریبیان و كارگردانی پسرش –سام قریبیان- بعد از 42 روز نمایش در سینماهای تهران با فروشی در حدود 323 میلیون تومان، از چرخه اكران كنار گذاشته شد. با آغاز ماه دوم پاییز و كنار رفتن برخی فیلم‌ها، فیلم‌های دیگری چون «پدر آن دیگری»، «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، «ماهی سیاه كوچولو»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» و «ارغوان» به‌طور همزمان از پنجم آبان به نمایش در آمدند. «پدر آن دیگری» ساخته یدا... صمدی پس از 41 روز نمایش در سینماهای تهران حدود 380 میلیون تومان فروش داشته است. دیگر فیلم پاییزی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» بود كه با تهیه‌كنندگی مشترك محمدحسین لطیفی و علی جلیلوند و به عنوان نخستین فیلم سینمایی وحید جلیلوند روانه اكران در گروه آزاد شد و فروش كل این فیلم در تهران، پس از 36 روز نمایش رقمی در حدود 385 میلیون تومان بوده است.

 «ماهی سیاه كوچولو» و «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به عنوان دو فیلم دفاع مقدس، در كنار «ارغوان» به عنوان فیلمی تجربه‌گرا، سه فیلمی بودند كه پرونده اكرانشان در پنجم آبان باز و قبل از پایان این ماه با رقمهای كمی، بسته شد. «ارغوان» نیز به عنوان سومین فیلم مشترك امید بنكدار و كیوان علی‌محمدی، مانند دو فیلم قبلی آنها با فرمی تجربی ساخته شده بود كه در نهایت بعد از 21 روز اكران دیگر نظر مخاطبان را جلب نكرد و با فروشی در حدود 156 میلیون تومان از چرخه اكران كنار رفت. «چهارشنبه خون به پا می‌شود» فیلم دیگری است كه قبل از 15 آذر ماه پرونده نمایشش بسته شده و رقم نهایی فروشش اعلام شده است.

این فیلم به تهیه‌كنندگی سید غلامرضا موسوی و كاركردانی حماسه پارسا، در نهایت پس از 30 روز نمایش حدود 124 میلیون تومان فروخت. برنامه اكران سینماها در پاییز با نمایش انیمیشن بلند «شاهزاده روم» ادامه پیدا كرد. این فیلم كه به تهیه‌كنندگی حامد جعفری و كارگردانی هادی محمدیان تهیه شده است، از 13 آبان اكران شد و به دلیل استقبال خانواده‌ها از آن، اكران موفقی را برای یك انیمیشن تجربه كرد. به‌طوری كه تا 15 آذر پس از 32 روز نمایش در تهران، فروشی بالغ بر 790 میلیون تومان داشته و اكران آن همچنان ادامه دارد. «جامه‌دران» فیلم دیگری است كه از 20 آبان نمایشش آغاز شده است. فیلم سه اپیزودی پرخرجی به تهیه‌كنندگی سید جمال ساداتیان كه بنا به گفته خودش هر اپیزود آن معادل یك فیلم بلند خرج‌برداشته است. این فیلم، نخستین فیلمی است كه حمیدرضا قطبی كارگردانی كرده است.

 در این فیلم بازیگران شناخته‌شده‌ای از جمله باران كوثری، مهتاب كرامتی و مصطفی زمانی نقش آفرینی می‌كنند. با وجود این فروش این فیلم نیز پس از 35 روز نمایش از حد متوسط فراتر نرفته است و در این مدت فروشی در حدود 443 میلیون تومان داشته است و البته اكران آن در برخی سینماها ادامه دارد. «ناهید» به تهیه‌كنندگی بیژن امكانیان و كارگردانی آیدا پناهنده نیز از 27 آبان اكران شده است. این فیلم كه در بخش «نوعی نگاهِ» جشنواره كن نیز حضور داشته و برنده جایزه‌ نیز شده است، نخستین فیلم بلند سینمایی این كارگردان است كه پیش از این در حوزه فیلم كوتاه و مستند فعال بوده است. «ناهید» با بازی ساره بیات و پژمان بازغی توانسته است در 18 روز نمایش در شهر تهران، فروشی در حدود 121 میلیون تومان داشته باشد كه البته این رقم نهایی اكران نیست و اكران آن ادامه دارد. «شیفت شب» نیز به عنوان چهارمین فیلم بلند داستانی نیكی كریمی كه تهیه‌كنندگی آن را نیز خودش بر عهده دارد، همزمان با «ناهید» از 27 آبان به نمایش در آمده است. این فیلم با بازی لیلا زارع و محمدرضا فروتن در مدت اكران خود تا 15 آذر، فروشی در حدود 397 میلیون تومان داشته است اما خارج از آمار بنیاد سینمایی فارابی این فیلم طبق اعلام پخش‌كننده‌اش پس از 34 روز نمایش تا هفته گذشته به فروش 850 میلیون تومانی رسید و یكی از فیلم‌های موفق این دوره است. فیلم آخر اكران شده در آبان ماه نیز «این سیب هم برای تو» ساخته سیروس الوند است كه رعنا آزادی‌ور و پژمان بازغی در آن ایفای نقش می‌كنند. این فیلم با تهیه‌كنندگی محمد نشاط از 27 آبان اكران شده است و بعد از 18 روز نمایش فروشی كمتر از 100 میلیون تومان داشته است. «بچگیتو فراموش نكن» آخرین فیلم این فهرست است كه با تهیه‌كنندگی محمدحسن نجم، كارگردانی جلال فاطمی و با حضور اكبر عبدی، فرهاد آیش و بهاره رهنما ساخته شده است. این فیلم تنها سه روز پیش از انتشار آمار فروش فیلمها توسط بنیاد سینمایی فارابی به نمایش در آمده است و در این سه روز حدود 27 میلیون تومان در تهران فروش داشته است.

پی‌نوشت اول: در این گزارش به اطلاعات منتشر شده توسط بنیاد سینمایی فارابی استناد شده است.

پی‌نوشت دوم: این آمار از اول مهر تا 15 آذر را در بر می‌گیرد. بنابراین درباره فیلم‌هایی كه از تابستان اكران خود را آغاز كرده‌اند، تنها میزان فروش آنها در فصل پاییز محاسبه و در رقم فروش كل پاییز منظور شده است. پی‌نوشت سوم: مجموع فروش فیلم‌ها در فصل پاییز، هفت میلیارد و 200 میلیون و 77 هزار و 400 تومان است!


ویدیو مرتبط :
پیانیست جوان-آیه امرجی-پاییز پاییز پاییز( فریبرز لاچینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.