اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در بروجرد، فرماندار رباط کریم می شود؟



اخبار,اخبار سیاسی, سیدحسن خمینی


 اخبار سیاسی  - عامل لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در بروجرد، فرماندار رباط کریم می شود؟

منوچهر فراقی فرماندار پیشین بروجرد قرار است مسئولیت فرمانداری رباط کریم؛ یکی از شهرستانهای تابعه استان تهران را بر عهده بگیرد.

فراقی که در جریان حضور سید حسن خمینی در همایش بزرگداشت امام خمینی در دانشگاه آیت الله بروجردی سخنرانی وی را لغو کرده و به همین دلیل برکنار شده بود قرار است مسئولیت یکی از فرمانداری های شهرستانهای استان تهران و به احتمال زیاد شهر رباط کریم را بر عهده بگیرد.

 اخبار سیاسی  - روزهای بروجرد


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله سیدحسن خمینی در خوزستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف: دلواپسان 8 سال گذشته هم دلواپس بودند؟ / واکنش ها به لغو سخنرانی سیدحسن خمینی



اخبار, بنیاد امید ایرانیان


اخبار سیاسی - عارف: اهانت گروهی خودسر به نوه امام جای تاسف دارد/دلواپسان هشت سال گذشته هم دلواپس بودند؟

عارف درباره آستانه نقدپذیری دولت نیز گفت: من با توجه به شناختی که از رییس جمهور دارم می‌دانم که ایشان اجازه انتقاد را می‌دهند. زیرا انتقاد حتی نوع غیرسازنده آن هم مفید است.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که همگان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا دیدگاه‌های مختلف با توجه به ساز و کارهای قانونی مطرح شوند، گفت: من به خاطر اهانتی که از جانب یک گروه خودسر به نوه امام (ره) وارد شد متاسفم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف عصر امروز در حاشیه اولین کنگره شاخه جوانان بنیاد امور ایرانیان در جمع خبرنگاران درباره لغو سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در بروجرد گفت: جای تاسف است که یک گروه خودسر اجازه نمی‌دهد که نوه امام از طریق تریبون‌های قانونی اعلام نظر کند.

وی همچنین درباره جلسه منتقدان دولت با عنوان ما دلواپسیم عنوان کرد: هر جریانی حق اظهارنظر دارد. دولت هم باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد اما دلواپسان باید پاسخ دهند که در 8 سال گذشته که رشد اقتصادی کشور منفی بوده، آیا آنها دلواپس بوده‌اند یا نه؟ به هرحال دلواپسی خوب است.

عارف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل شورای عالی رهبری اصلاحات اظهار کرد: تشکیل این شورا یک پیشنهادی است که جدیدا مطرح شده است. من معتقدم اصلاحات و اصولگرایان باید در میان خود به یک اجماع برسند و من در آینده راهبرد ائتلاف این دو جریان را با هم مطرح می‌کنم، ولی در حال حاضر هیچ سازوکاری درباره تشکیل شورای رهبری اصلاحات تعیین نشده است. البته شورای رهبری اصلاحات در مقابل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست و ما به دنبال این هستیم که در میان جریان‌های اصلاح‌طلب به تفاهم و همدلی برسیم. البته من دیدار خاصی در این زمینه با بزرگان اصلاحات نداشتم.

عارف درباره آستانه نقدپذیری دولت نیز گفت: من با توجه به شناختی که از رییس جمهور دارم می‌دانم که ایشان اجازه انتقاد را می‌دهند. زیرا انتقاد حتی نوع غیرسازنده آن هم مفید است.

عارف در پایان درباره ایجاد دفاتر بنیاد امید ایرانیان در سایر استان‌ها نیز گفت: ما با توجه به توانایی و امکانات خود، به تدریج در همه استان‌ها دفاتر خود را تاسیس می‌کنیم.

 

--------------------------------

 

با درخواست تجدید نظر در انتخاب برخی مسوولان
عده‌ای برای انتقام‌ از امام(ره) به بیت ایشان حمله می‌کنند

همایشی که در دانشگاه بروجرد قرار بود برگزار شود یک همایش علمی و انقلابی در جهت بازشناسی ابعاد علمی و معنوی امام خمینی(ره) بود. این همایش میتینگ سیاسی نبود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به لغو سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خمینی در بروجرد گفت: عده‌ای خوسرد اکنون با اسراییل و انگلیس همصدا شده‌اند و هجمه‌های عظیمی به بیت امام(ره) وارد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: همایشی که در دانشگاه بروجرد قرار بود برگزار شود یک همایش علمی و انقلابی در جهت بازشناسی ابعاد علمی و معنوی امام خمینی(ره) بود. این همایش میتینگ سیاسی نبود و من و بسیاری دیگر از پژوهشگران برای این همایش مقاله فرستاده بودیم.

وی با بیان این‌که «این همایش برای بازشناسی امام(ره) به نسل جدید بود» افزود: چرا مسئولان سیاسی ، امنیتی بروجرد و استان لرستان در برابر تعداد اندکی افراد خودسر و قانون‌شکن تا این اندازه اظهار ضعف کردند و این همایش را تعطیل کردند؟ چرا مسئولان این قدرت را ندارند که با 4 نفر خودسر قانون شکن وافراطی برخورد کنند؟ آن‌ها وقتی نمی‌توانند با این عده برخورد کنند چگونه می‌توانند با اشرار ، متجاوزین به حقوق مردم، یا آمریکا واسراییل مبارزه کنند؟ من از رئیس‌جمهور ، وزیر کشور و وزیر اطلاعات می‌خواهم در انتخاب این مسئولان تجدید نظر کنند.

وی همچنین گفت: مگر قرار بود کار غیرقانونی انجام شود که 4 نفر خودسر اعلام می کنند که ما مانع برگزاری آن می‌شویم. من بسیار متاسفم که مسئولان در برابر این تهدیدات احساس ضعف می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان این‌که «این افراد در ظاهر خودسر ولی در واقع هدایت شده و سازمان یافته هستند» اظهار کرد: این عده چندسال پیش سخنرانی حسن خمینی را در مرقد امام نیز بهم زدند. چرا در کشور امام خمینی (ره) افرادی هستند که ناجوانمردانه امام (ره) و بیت ایشان را مورد هجمه قرار می‌دهند؟ آن‌ها از نوه‌ امام هراس دارند. ایشان یک شخصیت بزرگوار، ادیب، با مرتبه‌ علمی بالا و با فضیلت هستند و این عده برنامه‌های خاصی دارند و وجود نوه‌ امام و محبوبیت ایشان را مانع برنامه‌های خود می‌دانند. ما نباید فراموش کنیم که همگی ما جیره خوار خوان کرم امام هستیم و هنوز اعتبار و مشروعیت ما با نام امام خمینی گره خورده است. اگر امام را از ما بگیرند برای ما چه باقی می‌ماند؟ چرا این عده که سر سفره امام نشستند و بدین وسیله از پست و مقام و رانت استفاده می‌کنند با امام که میزبان آنهاست ناجوانمردانه و بی‌شرمانه برخورد می‌کنند. امیدوارم که خدا به آن‌ها عقل ، وجدان و شرف بدهد.

وی در ادامه خطاب به نیروهایی که موجب به هم خوردن سخنرانی حجت‌الاسلام حسن خمینی شدند نیز گفت: آیا شما عقل، گوش و چشم ندارید و نمی‌بینید که آمریکا واسراییل و انگلیس و رسانه‌های بیگانه، شب و روز علیه امام تبلیغ می‌کنند، چرا شما با آمریکا همصدا شده‌اید؟

وی افزود: من معتقدم طراحان این قضیه با اسراییل و آمریکا همصدا هستند. نکند پشت صحنه این عده با دشمنان انقلاب هماهنگی و تقسیم کار کردند؟

منتجب‌نیا همچنین خاطرنشان کرد: من از اندیشمندان، گویندگان، مراجع تقلید، اساتید حوزه‌ علمیه و دانشگاه تقاضا می‌کنم تا زمان نگذشته و خطر نزدیک نشده به این قضایا اعتراض کنند و اجازه ندهند امام(ره) این سرمایه‌ عظیم از دست برود و توطئه‌های خطرناک علیه امام به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر همان وقت که این عده سخنرانی نوه امام را به هم زدند مسئولان در دهان آن‌ها زده بودند حالا کار به اینجا نمی رسید. چرا درآن زمان مراجع تقلید به این اتفاق اعتراض نکردند؟ اگر با این اتفاقات برخوردنشود روزی می‌رسد که این عده نام امام را محو می‌کند زیرا این مجموعه با امام مخالفند و از امام کینه بر دل دارند. پس انتقام خود را از بیت و یاران امام می‌گیرند.

وی در پایان با بیان این‌که «ضدانقلاب، متحجرین و دشمنان از انقلاب و امام ضربه خورده‌اند» افزود: آن‌ها به دنبال انتقام از امام هستند و این حرکت‌های شیطانی و اسراییلی را در جهت انتقام از امام انجام می‌دهند.
اخبار سیاسی -  ایسنا