اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل قتل 24 نفر در شیراز به هلاكت رسید


«سجاد زنگی» عضو اصلی باند قوهستانی‌ها در درگیری مسلحانه با پلیس، شامگاه گذشته در شرق شیراز به هلاكت رسید.


سردار علی مؤیدی، فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام باند مخوف و جنایتكار قوهستانی خبر داد و گفت: سركردگان باند عوض‌زاده ـ قوهستانی كه یك دهه امنیت بخشی از شهروندان استان را سلب كرده بودند، با تلاش پلیس فارس یكی پس از دیگری كشته شدند تا این‌كه تنها عنصر فعال این باند به نام «سجاد» معروف به زنگی پس از مرگ نظری‌ها، عوض‌زاده و صدرالله اقدام به ایجاد رعب و وحشت، قتل و سلب آرامش شهروندان می‌كرد.

وی با بیان این‌كه «سجاد» از عوامل اصلی ناامنی‌های باند عوض‌زاده ـ قوهستانی بود،‌ ابراز كرد: ده‌ها فقره آدم‌ربایی، راهزنی، اخاذی، بیش از 20 فقره قتل و سرقت مسلحانه در منطقه شرق استان فارس از جمله شهرهای استهبان، فسا و نی‌ریز در كارنامه سیاه این باند ثبت شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان فارس، سجاد عامل اصلی قتل مرحوم حسام از وكلای معروف دادگستری استان فارس در سال 88 است.

وی خاطرنشان كرد: «سجاد» تا قبل از مرگ فردی به نام «صدر» دیگر سركرده این باند، در قتل 15 نفر مشاركت داشته و از سال 88 تاكنون نیز 5 نفر را به قتل رسانده است.

مؤیدی افزود: در درگیری با این باند تاكنون 4 افسر و مامور انتظامی استان فارس به شهادت رسیده‌اند.

وی با تشریح عملیات هلاكت سجاد یادآور شد: پس از 3 سال تلاش شبانه‌روزی اطلاعاتی توسط مأموران معاونت اطلاعات فرماندهی انتظامی فارس، سجاد روز سه‌شنبه در شیراز شناسایی شد.

مویدی افزود: در درگیری شامگاه گذشته در منطقه شرق شیراز، مأموران انتظامی موفق شدند این فرد شرور را به هلاكت برسانند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این‌كه 5 نفر در ارتباط با شناسایی این شرور دستگیر شده‌اند،‌ اضافه كرد: هوشمند نظری، ابراهیم عوض‌زاده و صدرالله قوهستانی دیگر سركرده‌های این باند قبلا به هلاكت رسیده بودند.

منبع : خبرگزاری جام جم


ویدیو مرتبط :
به هلاكت رسیدن 2 نفر از عناصر پژاك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل فجیع ترین قتل سال در شیراز دستگیر شد



 

 

عامل فجیع ترین قتل سال در شیراز دستگیر شد

 

عامل اصلی قتل زن ۳۲ ساله شیرازی كه به عنوان فجیع ترین قتل سال نام گرفته است، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ علی مویدی، فرمانده انتظامی استان فارس دیروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر گفت: روز ۱۸ بهمن ماه تكه هایی از جسد یك بانوی جوان در محله پودنك شیراز كشف شد كه موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شد.

وی افزود: به دنبال تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر وجود ساك مشكوكی در یكی از خیابان های محله پودنك شیراز، نیمی از جسد یك زن جوان شیرازی بدون سر و دست و پا كشف شد، در فاصله ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری از ساك نیز قطعاتی دیگری از پیكر مقتول از جمله سر، بازو و بخش هایی از یك پای آن كشف شد.

مویدی با بیان این كه هنوز بخش هایی از جسد مقتول همچنان مفقود است، اظهار كرد: با تلاش های بعدی و حساسیت هرچه بیشتر پلیس سرنخ هایی از متهم به قتل كشف شد و هویت مقتول به نام زهرا دهقان، ۳۲ ساله دارای یك فرزند شناسایی شد.

وی با تشریح چگونگی قتل این بانوی شیرازی خاطرنشان كرد: فرنگیس ۳۲ ساله از دوستان مقتول با دعوت از وی، او را در خانه با ضربات چاقو به قتل رسانده و یك شب جنازه را در حمام خانه دور از چشم شوهر و دخترش نگهداری كرده بود و روز بعد، جنازه را با كارد آشپزخانه مثله كرده و هر كدام را در گوشه ای از محله پودنك شیراز رها كرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس، سرقت را یكی از انگیزه های اصلی متهم به قتل اعلام كرد و افزود: متهم به اتهام قتل اعتراف و صحنه را بازسازی كرده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: جنون ادواری متهم به قتل باتوجه به ادعاهای وی مبنی بر این كه در زمان ارتكاب قتل حالت عادی نداشته است، در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان این كه متهم مقداری از طلاهای مقتول را به سرقت برده و فروخته است، اضافه كرد: از منزل متهم مقادیری طلای متعلق به مقتول و آلت قتل آغشته به خون كشف و شناسایی شده است.

فرنگیس (متهم به قتل) به خبرنگاران گفت: زهرا دوستم بود؛ اما گفت كه علی برادرم مرده است، من هم با او دعوا كردم و او را كشتم.

وی با اظهار بی اطلاعی از آخرین وضعیت زهرا خاطرنشان كرد: نمی دانم كه زهرا را آخرین بار كی دیده ام.../تحلیل:ایسنا