اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل تصادف بنیامین گریخت



اخبار حوادث - عامل تصادف بنیامین گریخت

بازهم یك تصادف دیگر در اتوبان‌های تهران، شهروند دیگری را به كام مرگ فرستاد. «نسیم حشمتی» همسر «بنیامین بهادری» موزیسین و خواننده ایرانی، در یك سانحه رانندگی كشته شد اما راننده‌یی كه از عقب با خودروی ماتیز آنها تصادف كرده بود به جای آنكه توقف كند پایش را بر پدال گاز فشرد و از محل حادثه دور شد. حادثه ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه اتفاق افتاد.

وقتی بنیامین به همراه همسر و دختر دوساله‌اش سوار بر خودروی ماتیز از خروجی بزرگراه شهید باكری وارد بزرگراه شهید همت می‌شد. نسیم حشمتی بر صندلی راننده نشسته بود و بنیامین در كنارش و هر دوی آنها نیز كمربندهایشان را بسته بودند. اما تكان‌های سخت خودرو، راننده را به‌شدت مجروح كرده و او را دچار خونریزی داخلی كرد.

 محسن رجب پور تهیه‌كننده آلبوم‌های بنیامین و از نزدیكان او در گفت‌وگو با اعتماد گفت: «این‌طور كه بنیامین تعریف كرده است، یك خودروی 206 نوك مدادی در ابتدا با عقب خودروی ماتیز برخورد كرده اما چون سرعت بالایی داشت مجددا از پهلو با ماتیز برخورد كرده و ماتیز به بیرون اتوبان پرتاب شده است.» به گفته او «بعد از رسیدن آمبولانس اورژانس، همسر بنیامین را به بیمارستان رساندند.

 

حتی او را به اتاق عمل هم بردند اما به گواه گواهی فوت، او بر اثر خونریزی داخلی فوت كرد.» این در حالی است كه دختر دوساله بنیامین كه بر صندلی عقب نشسته بود با وجود نبستن كمربند ایمنی حتی یك خراش هم برنداشته است.

از عهده پلیس راهور خارج است
تماس‌های مكرر اعتماد با سردار رحیمی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای پیگیری این حادثه بی‌نتیجه ماند. چند تماس‌ها بی‌پاسخ ماند و سرانجام در تنها دفعه‌یی كه سردار رحیمی تلفن همراه خود را پاسخ داد در حین طرح سئوال، ارتباط قطع شد.

سرانجام سرهنگ عین‌الله جهانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیك پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به پرسش اعتماد پاسخ داد. او گفت: «در چنین حادثه‌یی دیگر پیگیری حادثه از دست پلیس راهنمایی و رانندگی خارج است.» به گفته او «در چنین مواردی نزدیكان متوفی باید به كلانتری مراجعه كنند و پس از طرح شكایت، پرونده به دادسرا فرستاده می‌شود.

 

روال به این صورت است كه با دستور از دادسرا، اگر در آن منطقه دوربینی وجود داشته باشد و اگر جهت دوربین در آن لحظه به سمت محل حادثه باشد و اگر تصاویر را ضبط كرده باشد، مسوولان این امر در شهرداری، تصاویر ضبط شده در روز و ساعت مورد نظر را بررسی كرده و آن را بر روی سی‌دی كپی كرده و به دادسرا می‌فرستند تا خودروی مورد نظر شناسایی و توقیف شود.»

اما این همه ماجرا نیست. به گفته سرهنگ جهانی اگر هر یك از این «اگرها» محقق نشود، باید به دنبال سرنخ بود: «سرنخ‌هایی مانند اینكه شاید فردی خودرو ی مورد نظر را دیده باشد مثلا خودروی مورد نظر پس از آنكه به سرعت از محل حادثه دور شده است در محلی توقف كرده و سایر رانندگان هم مسیر با او توانسته باشند پلاك او را یادداشت كنند یا شاید سرانجام یكی از سرنشینان خودروی 206 عذاب وجدان بگیرد و به پلیس مراجعه كند.»

 

او تاكید كرد: «اگرچه شرایط روحی خانواده داغدیده اكنون مساعد نیست اما توصیه می‌كنم سریعا به پلیس مراجعه كنند. در چنین مواردی حتی اگر نتوانند ضارب را پیدا كنند بر اساس قانون، دیه متوفی از صندوق دولت پرداخت می‌شود.»
اخبار حوادث - اعتماد


ویدیو مرتبط :
خودرویی که از دست سارق گریخت و طعمه تصادف شد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل تصادف مرگبار همسر بنیامین در زندان



اخبار ,اخبار فرهنگی,تصادف همسر بنیامین بهادری


اخبار فرهنگی - عامل تصادف مرگبار همسر بنیامین در زندان

عامل اصلی تصادف مرگبار همسر بنیامین بهادری با پای خود نزد پلیس رفت و تسلیم شد.این پسر جوان می‌گوید از ترس صحنه تصادف را ترك كرده و وقتی فهمیده‌ همسر یك خواننده پاپ در این سانحه كشته شده، عذاب وجدان زیادی داشت.

ساعت 4 عصر جمعه 29 آذرماه سال‌جاری وقتی بنیامین بهادری با همسر جوان و دختر دوساله‌اش سوار بر خودروی ماتیز دوو از بزرگراه شهید باكری می‌گذشتند حادثه‌ای شوم رخ داد.

نسیم حشمتی پشت فرمان بود كه ناگهان یك پژو 206 نوك مدادی با سرعت زیادی از راه رسید و پس از برخورد با ماتیز آن را به سمت راست منحرف كرد و این خودرو در فضای سبز سمت راست حاشیه بزرگراه واژگون شد.

همزمان با فرار راننده پژو 206 از صحنه تصادف وقتی رهگذران به كمك سرنشینان ماتیز دوو رفتند دیدند خواننده پاپ و دختر دو ساله‌اش هیچ صدمه‌ای ندیده‌اند اما زن جوان پشت فرمان بی‌هوش افتاده است.

با انتقال نسیم حشمتی به بیمارستان پیامبران، چند شاهد حادثه كه موفق به یادداشت شماره پلاك پژو 206 شده بودند آن را در اختیار پلیس راهور تهران قرار دادند تا راننده فراری تحت تعقیب قرار گیرد.

هنوز دو ساعت نگذشته بود كه همسر بنیامین تسلیم مرگ شد و با حساس‌تر شدن ماجرای این تصادف تیمی از مأموران كلانتری 142 كن با در اختیار داشتن شماره پلاك راننده فراری به تجسس‌های ویژه‌ای دست زدند.

خیلی زود مشخصات صاحب خودروی فراری در اختیار تیم تجسس قرار گرفت و آنان در تماس با وی شنیدند در روز حادثه پسر جوان خانواده پشت فرمان بوده است، وقتی پدر راننده فراری در جریان مرگ همسر بنیامین قرار گرفت به همراه پسرش به كلانتری 142 كن رفت و وی را تسلیم قانون كرد.

پسر جوان به افسر پرونده گفت: سرعت زیادی داشتم و نتوانستم خودرو را كنترل كنم وقتی به ماتیز برخورد كردم و دیدم واژگون شده است خیلی ترسیدم، رهگذران با خشم به من نگاه كردند، احساسم این بود اگر توقف كنم شاید كتك در انتظارم باشد به‌خاطر همین پا به فرار گذاشتم و اصلاً تصور نمی‌كردم كسی در این حادثه كشته شده باشد.

وی افزود: وقتی شنیدم یك زن كه همسر بنیامین بوده كشته شده است عذاب وجدان پیدا كردم و باز جرأت تسلیم شدن نداشتم تا این‌كه پدرم گفت پلیس سراغم را گرفته و خواست با هم به كلانتری بیاییم.

با دستور بازپرس دادسرای صادقیه، راننده جوان پژو روانه زندان شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.این گزارش حاكی‌است، سرگرد احمد شیرانی رئیس مركز فرماندهی پلیس راهور تهران عنوان داشته بررسی‌ها نشان داده پژو 206 به‌دلیل عدم توجه به جلو و نقض ماده 180 آیین‌نامه راهور مقصر حادثه است.
اخبار فرهنگی  - روزنامه ایران