اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل اصلی تصادفات اتوبان‌قم اعلام شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,عامل اصلی تصادفات اتوبان‌قم

 

اخبار اجتماعی - عامل اصلی تصادفات اتوبان‌قم اعلام شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه عامل اصلی تصادفات منجر به فوت آزادراه تهران - قم خواب آلودگی است گفت: برای جلوگیری از این اتفاق نوارهای عرضی هشدار دهنده در این اتوبان نصب شده است.

فریبرز واحدی در نشست خبری حاشیه چهارمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی افزود: از ابتدای ماه روز راهدار طرح زمستانی در جاده‌های استان تهران اجرا می‌شود که در این طرح هلال احمر، امداد خودرو، اورژانس، پلیس و سایر ارگان‌های دست‌اندرکار به همراه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت گفت: در طرح زمستانی راهداری کشور ۱۱ هزار راهدار حضور خواهند داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تن شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها در طرح زمستانی آماده شده است گفت: همچنین در زمینه فرهنگ‌سازی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در بین موتورسواران کلاه ایمنی را توزیع کرده است.

واحدی در ادامه به برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای رفع نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و افزود: شناسایی این نقاط و رفع آنها بر اساس یک برنامه‌ریزی جامع انجام شده است.

به گفته واحدی مدیریت ترافیک و همچنین سرعت در سطح استان تهران به اجرا در آمده است.
اخبار اجتماعی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
پنج عامل اصلی تصادفات را در این کلیپ ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وجود «تینر» در اتوبوس علت اصلی آتش‌سوزی تصادف اتوبان قم بوده است



علت اصلی آتش‌سوزی تصادف اتوبان قم

وجود «تینر» در اتوبوس علت اصلی آتش‌سوزی تصادف اتوبان قم بوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که این کمیسیون در بررسی‌های اولیه خود، ترکیدگی لاستیک و وجود تینر در اتوبوس را علت اصلی سانحه رانندگی مرگبار در اتوبان تهران - قم دانست.

علی‌نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: طبق بررسی‌های اولیه توسط کمیسیون عمران درباره سانحه تصادف دو اتوبوس در اتوبان تهران - قم، ترکیدگی لاستیک علت تصادف بوده است.

وی افزود: این کمیسیون همچنین در بررسی‌های اولیه خود، وجود تینر در اتوبوس و نیز نزدیکی باتری ماشین به سپر را عامل آتش‌سوزی به‌هنگام تصادف تشخیص داده است.

چهاردولی ادامه داد: از سوی دیگر طبق اطلاعات به دست آمده، راننده اتوبوس در حال رقابت با راننده سواری پژو در اتوبان بوده و این نیز باعث شده تا راننده اتوبوس نتواند اتوبوس را در مسیر خود به درستی هدایت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دو کمیته به‌طور جداگانه در مجلس و دولت مرکّب از نمایندگان منتخب و وزرای راه و شهرسازی، کشور و صنعت برای بررسی سانحه تصادف اتوبان تهران - قم تشکیل شده که نتیجه کار آنان تجمیع و نظر نهایی درباره حادثه اعلام خواهد شد./فارس