اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عامل آلایندگی هوای خوزستان پیدا شد / «سپر یونی» مظنون اصلی



بیماری‌های تنفسی , تنگی نفس در خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس:عامل آلایندگی هوای خوزستان پیدا شد / «سپر یونی» مظنون اصلی

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: نصب دستگاه سپریونی هیچ تأثیری بر روی ریزگردها نداشت بلکه موجب آلایندگی هوای استان شده است.

سید شکرخدا موسوی در نشست کارگروه بررسی بیماری‌های تنفسی مردم خوزستان که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آلودگی خوزستان و به خصوص شهر اهواز بیمارستان‌های این استان باید از تجهیزات لازم برخوردار باشند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس گفت: نصب دستگاه سپریونی هیچ تأثیری بر روی ریزگردها نداشت بلکه موجب آلایندگی هوای استان شده است.

وی بیان کرد: امروز آلایندگی هوا در بسیاری از شهرهای کشور شرایط نامناسبی دارد لذا برای رسیدگی به موضوع آلاینده‌ها درخواست تشکیل شورای عالی سلامت کشور را داریم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس با بیان اینکه مردم خوزستان مظلوم هستند، افزود: اگرچه امروز مشکل آلودگی هوا در خوزستان مطرح است اما مردم استان سال‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی افزود: مردم خوزستان سال‌ها گریبانگیر مشکل آلودگی هوا هستند. امروز در بسیاری از مناطق شهر اهواز آلودگی هوا به وضوح مشخص است و از بوی تعفن نمی‌توان در سطح شهر تردد کرد.

موسوی افزود: جوانان این استان سال‌ها از مشکل بیکاری در رنج هستند این در حالی است که خوزستان سرشار از منابع خدادادی است.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
عامل اصلی آلودگی هوای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل اصلی آلودگی هوای تهران


متاسفانه بیش از 100 صنایع آلاینده در اطراف شهر تهران وجود دارد که همچنان فعالیت خود را ادامه می دهند.

واحد مرکزی خبر: رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: 70 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده، غیراستانداردبودن خودروهای تولیدی و سوخت با کیفیت پایین است.

علی محمد شاعری در حاشیه جشنواره نمادین پیاده روی دو هزار نفر در غرب تهران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: روز گذشته و امروز 90 همایش پیاده روی در مناطق مختلف شهر تهران اجرا شد که هدف از آن ترویج فرهنگ پیاده روی و آموزش خانواده ها در کاهش آلودگی هوای شهرشان است.

وی گفت: با این جشنواره به نوعی شهروندان به مسئولان هشدار می دهند که معضل آلودگی هوا در شهر تهران نیازمند یک همت جدی و تصمیم گیری انقلابی است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: انجام معاینه فنی خودروهای شهرداری از جمله تاکسی ها و اتوبوس ها، افتتاح دو مرکز تک خط معاینه فنی و برگزاری 400 کارگاه آموزشی کاهش آلودگی هوا از جمله اقدامات شهرداری در هفته هوای پاک است.

شاعری ادامه داد: منشاء آلودگی هوای تهران به چهار بخش خودرو، سوخت، صنایع آلاینده و مصرف بی رویه انرژی تقسیم می شود.

وی افزود: متاسفانه بیش از 100 صنایع آلاینده در اطراف شهر تهران وجود دارد که همچنان فعالیت خود را ادامه می دهند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تاکنون 40 درصد روزهای تهران آلوده بوده که نسبت به سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

در مراسم امروز شهروندان غرب تهران در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس پیاده روی کردند و با حضور در کارگاه های آموزشی با روش های کاهش آلودگی هوا آشنا شدند.