اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملین قتل وکیل شیرازی دستگیر شدند



عاملین یکی از قتل های پیچیده که طی آن یک وکیل و شاهد حادثه در شیراز به قتل رسیده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان فارس شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان فارس ، در شهریور ماه سال گذشته طی یک اقدام از پیش طراحی شده یک وکیل مورد سوءقصد افراد ناشناس قرار گرفت که طی این اقدام فرد بی گناه دیگری که شاهد ماجرا بود نیز به ضرب گلوله قاتلین جان خود را از دست داد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص زوایای پنهان این جنایت گفت: پس از وقوع این جیانت قاتلین بدون برجای گذاشتن هرگونه سرنخی متواری شدند.

علی القاصی با پیچیده خوانده این پرونده تصریح کرد: با تلاش بازپرس ویژه قتل در دادسرای شیراز و اقدامات اطلاعاتی و با تلاش مأموران آگاهی شیراز ابتدا آمر جنایت دستگیر و پس از آن فرد ضارب نیز توسط مأموران انتظامی بازداشت شد.

وی با تأکید بر اینکه این جنایت در نتیجه اختلافات شخصی به وقوع پیوسته است گفت: این افراد پیش از این نیز دو بار اقدام به سوء قصد به جان وکیل شیرازی کرده بودند که اقدام آنان نافرجام مانده بود.

این مقام مسئول قضایی با بیان اینکه آمر به قتل، فرد شروری را برای این اقدام اجیر کرده و با هماهنگی منزلی را جنب محل سکونت وکیل اجاره کرده بود تا نقشه شوم خود را عملی سازند گفت: نقشه از پیش طراحی شده قاتلین و از بین برداشتن شواهد و قرائن و همچنین مخفی کردن اسلحه ای که به عنوان آلت جرم استفاده شده بود کار تحقیق را برای ما سخت کرد و باعث گردید تا در روز جنایت آثار و سرنخ هایی از قاتلین بر جای نماند که همین امر باعث گردید اقدامات ویژه ای با دستور مقام قضایی و مأموران آگاهی در دستور کار قرار گیرد که پس از یک سال قاتل و آمر به قتل دستگیر شدند.

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نیز در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در این پرونده گفت: پس از مواجه حضوری قاتلین به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند.

قاضی درخشان با اشاره به بازسازی صحنه جرم توسط قاتل گفت: تحقیقات اولیه در حال تکمیل است و به زودی کیفرخواست متهمان صادر خواهد شد.

وی همچنین از کشف شدن اتومبیل سرقتی استفاده شده در صحنه جنایت خبر داد و افزود: اتومبیل طی مراحل قانونی به صاحب آن مسترد گردید.

این گزارش حاکی است با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان این پرونده پس از صدور کیفرخواست در دادسرای شیراز در دادگاه کیفری یک استان و در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلم قتل وکیل آبادانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسادت مردانه علت قتل وکیل شیرازی



عامل قتل وکیل شیرازی و یک مرد بی گناه دیگر در دادگاه کیفری استان فارس به قصاص نفس محکوم شد.

 به  گزارش   خبرجنوب  ؛عامل قتل پس از استخدام آدمكش، راهی سفر شد تا كسی به او مشكوك نشود اما در نهایت رازش فاش شد. صبح 12 شهریور سال 93 جنایتی در یكی از محله های شیراز رخ داد كه قربانیان آن وكیل خوشنام شیرازی و همسایه او بودند. ماجرا از این قرار بود كه حدود ساعت 7:20 وكیل جوان از خانه شان بیرون آمد تا به محل كارش برود اما زمانی كه از ماشین پیاده شد تا در پاركینگ را ببندد، هدف اصابت چندین گلوله قرار گرفت.


گلوله ها از خودروی ماكسیمایی شلیك می شد كه در همان نزدیكی پارك شده بود. در همین هنگام یكی از همسایه ها به كمك وكیل شتافت و قصد نوشتن شماره پلاك ماكسیما را داشت اما او نیز هدف گلوله قرار گرفت و كمی بعد در بیمارستان جان باخت.


شروع تحقیقات
همزمان با این جنایت، تحقیقات قضایی- پلیسی شروع شد. این در حالی بود كه خودروی ماكسیما كمی بعد در منطقه ای كوهستانی كشف و مشخص شد كه مدتی قبل از صاحبش به سرقت رفته است.


مأموران كه در ابتدا حدس می زدند جنایت با شغل وكیل جوان ارتباط دارد، بررسی های خود را روی این فرضیه متمركز كردند اما در این مرحله از تحقیقات هیچ سرنخی به دست نیامد.

 

اطلاعات به دست آمده حاكی از آن بود كه مقتول، وكیل خوشنامی بود كه با كسی اختلاف نداشت.


او و خانواده اش از افراد سرشناس شیراز بودند و همه از این خانواده به نیكی یاد می كردند. در چنین شرایطی بررسی های پلیسی ادامه یافت تا اینكه 9 ماه پس از جنایت، سرنخ های مهمی در اختیار پلیس و بازپرس پرونده قرار گرفت كه رازگشای این جنایت شد.


مأموران كه در این مدت افراد زیادی را زیر نظر داشتند به یكی از آنها مظنون شدند. این مرد فردی بود كه از مدت ها قبل به مقتول و زندگی او حسودی می كرد و تحقیقات نشان می داد كه وی طراح اصلی نقشه قتل وكیل جوان بوده است.


به دستور قاضی، مرد جوان دستگیر اما مدعی شد كه بی گناه است. با این حال تحقیقات پلیسی از او چندین هفته ادامه داشت تا اینكه در نهایت وی به جنایت اعتراف كرد.


نقشه تمام حرفه ای
متهم اعتراف كرد كه به دلیل حسادت تصمیم به قتل وكیل بی گناه گرفته بود. او از حدود یك سال و نیم پیش از جنایت یكی از اشرار شیراز را كه چندین بار توسط پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود، اجیر كرده بود تا وكیل جوان را به قتل برساند. این دو حتی خانه ای در نزدیكی خانه مقتول گرفته بود تا تمامی رفت وآمدهای او را زیر نظر داشته باشند و برای كشتن او نقشه بكشد.


متهم در بازجویی ها مدعی شد كه در این مدت 2 مرتبه برای قتل وكیل اقدام كرده اند اما هر بار به دلیل ازدحام جمعیت و رفت وآمد مردم موفق به اجرای نقشه نشده اند تا اینكه در نهایت تصمیم گرفته اند وی را صبح زود و هنگام رفتن به محل كار به قتل برسانند.


وی گفت كه 6 ماه پیش از جنایت با همدستی مرد اجیرشده و فردی دیگر، یك خودروی ماكسیما سرقت كرده اند تا با استفاده از آن نقشه قتل را عملی كنند. در زمان جنایت نیز خودش راهی سفر شد تا كسی به او مشكوك نشود و آدمكش اجیرشده در حالی كه همدست دیگرش او را اسكورت می كرد نقشه قتل را اجرا كرد.


با اعترافات این مرد، آدمكش اجیرشده نیز دستگیر شد و در بازجوییها به ارتكاب جنایت اعتراف كرد. متهمان پس از دستگیری، صحنه جنایت را بازسازی كردند. آنها در تمامی مراحل به بزه ارتکابی اعتراف کردند.


بدین ترتیب این پرونده به اتهام مباشرت و معاونت در قتل برای دو متهم به دادگاه کیفری فارس ارسال شد. جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری استان فارس تشکیل شد. در این جلسه نماینده دادستان با قرائت متن کیفرخواست خواستار مجازات قانونی متهمان شد. سپس اولیای دم نیز درخواست خود را مطرح کردند.


در ادامه متهمان به دفاع از خود پرداختند. سپس متهم ردیف اول به قصاص نفس و متهم دیگر به زندان محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.