اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان 2 جنایت پای میز محاکمه



پیمانکار شهرداری و مرد افغان به اتهام قتل عمد خریدار ضایعات و زن جوانی مقابل 5 قاضی جنایی محاکمه می‌شوند.

نخستین پرونده مربوط به مامور سد معبر شهرداری بود که در جریان یک درگیری خیابانی خریدار ضایعات را کتک زده و منجر به مرگ او شده بود.

 

اخبار,اخبار حوادث , قتل عمد

 
ماجرای این حادثه شانزدهم مرداد سال گذشته در میدان 196 غربی تهرانپارس زمانی رخ داد که بین 4 مامور سد معبر شهرداری منطقه 4 تهران با راننده وانتی که پسر 13 ساله اش را همراه داشت، درگیری خونینی آغاز شد. راننده وانت در برابر چشمان گریان پسرش خواست با پلیس 110 تماس بگیرد و از ماموران کمک بخواهد که ناگهان یکی از ماموران قوی هیکل سد معبر با پنجه بوکس به وی حمله کرد و ضربه ای به سر او زد.

فرد مصدوم به بیمارستان منتقل و پس از 7 روز تسلیم مرگ شد. با گزارش وقوع این حادثه به بازپرس جنایی تهران، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و عاملان این حادثه مرگبار تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در ادامه تحقیقات پلیسی 4 مامور سد معبر شناسایی و دستگیر شدند. متهمان با انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بازجویی شدند و یکی از آنها اعتراف کرد ضربه او منجر به قتل فروشنده ضایعات شده است .

محمد ـ متهم به قتل ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: هر روز در قالب گروه های 3 یا 4 نفره سوار بر خودروی دو کابین مزدا در محدوده تهرانپارس گشت می زدیم و با وانتی هایی که پرسه می زدند و ضایعات فلزی می خریدند برخورد می کردیم. علی ـ مقتول ـ با پیکان وانت آمده بود و با استفاده از بلندگو ضایعات می خرید وقتی با او درگیر شدم به وی سیلی زدم، بعد گوشی تلفن همراهش روی زمین افتاد و خودش نیز با صورت به زمین خورد. من تصور کردم فیلم بازی می کند .

با اعتراف این متهم، 3 همدست وی نیز گفته هایش را تائید کردند. چند روز پیش، آخرین دفاع از متهمان اخذ شد و بازپرس سعید احمد بیگی، رئیس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای یکی از متهمان به اتهام مباشرت در قتل عمد و مشارکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل و نیز برای 3 همدست دیگر وی به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل قرار مجرمیت صادر کرد که این قرار قضایی توسط آرش سیفی ، دادیار اظهار نظر دادسرای امور جنایی تهران به تائید رسید و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

دومین قاتل در انتظار محاکمه
دومین متهمی که قرار است بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود، مرد افغانی است که به اتهام قتل زن ایرانی دستگیر و زندانی شده بود.

رسیدگی به این پرونده پنجم فروردین سال گذشته با شکایت مردی مبنی بر گم شدن خواهر 36 ساله اش در دستور کار تیم جنایی تهران قرار گرفت. روز بعد از این شکایت ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد خودروی زن گمشده حوالی جاده فشم بدون سرنشین رها شده است. خودرو مقابل باغی بود که ماموران از نگهبان آنجا که سخی نام داشت، تحقیق کردند.

وی در اظهارات اولیه اش به پلیس گفت؛ زن گمشده را نمی شناسد و نمی داند چه بلایی سر وی آمده است. در ادامه تحقیقات ماموران خانه سرایداری او را بازرسی و گوشی تلفن همراه زن جوان را پیدا کردند. متهم که راهی جز بیان حقیقت نداشت، اعتراف کرد زن جوان را کشته و در همین باغ دفن کرده است.

متهم در اعترافاتش گفت: روز حادثه خودروی مقتول بیرون باغ خراب شده بود. او را به بهانه ای به داخل باغ کشانده و قصد آزارش را داشتم که مقاومت کرد و او را کشتم.

پرونده این جنایت نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهمان جنایت در شهریار پای میز محاکمه



متهمان جنایت در شهریار پای میز محاکمه

زن و شوهری که با همدستی مرد دیگری دو راننده کامیون را به طرز فجیعی به قتل رسانده بودند در جلسه محاکمه این جنایت را به گردن یکدیگر انداختند.

به گزارش خراسان، اواخر اردیبهشت سال ۸۹ دو جسد در حوالی شهریار کشف شد، یکی از این اجساد در حالی که سوخته بود و دیگری میان نخاله های ساختمانی کشف شد.

تحقیقات نشان داد قربانیان که علی و احمد نام دارند راننده کامیون هستند. بررسی ها نشان داد زن و شوهری به نام «ص» و «ن» به همراه مردی به نام «م» در پشت پرده این جنایت حضور دارند که به این ترتیب سه متهم بازداشت شدند.در جلسه محاکمه که صبح دیروز به ریاست قاضی همتیار برگزار شد بعد از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، اولیای دم خواستار قصاص هر ۳ متهم شدند. سپس «ص» در جایگاه حاضر شد و گفت: از مدتی قبل «م» با ما در ارتباط بود او گفت با فردی اختلاف دارد و چون باعث آبرو ریزی اش شده می خواهد تنبیه اش کند.

او با ترفندی او و دوستش را به خانه مان کشاند و مقداری داروی خواب آور به من داد تا در شیرموز بریزم و به خورد آنها بدهم و سپس درحالی که او و دوستش خواب بودند به آنها کراک تزریق کرد. چند ساعت بعد فهمیدیم یکی از آن ها مرده است. اما دوستش هنوز زنده بود. اما روز بعد «م»، او را با طناب خفه کرد و هر دو جنازه را به کمک شوهرم در اطراف شهر رها کرد. در ادامه شوهر این زن نیز اظهارات او را تکرار کرد و سپس نوبت به «م» رسید.

او در اظهاراتی اتهام قتل را به گردن «ص» انداخت و گفت: من در دام این زن گرفتار شدم. او می خواست از مقتول فیلم تهیه و آبروریزی کند. به همین دلیل این نقشه را کشید. من به خاطر رابطه ای که از دو ماه قبل با «ص» داشتم از این موضوع می ترسیدم و به همین دلیل با او و شوهرش همراه شدم.

من اتهام ام را قبول ندارم و فقط شاهد این ماجرا بودم. به دنبال این اظهارات دادگاه برای رسیدگی به مسائل منافی عفت عمومی به طور غیرعلنی ادامه یافت و در پایان با اخذ آخرین دفاع قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به زودی رای خود را در این باره اعلام کنند./خراسان