اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان گرانی‌های اخیر در کمیسیون اصل 90 پرونده داشته‌اند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

عاملان گرانی‌های اخیر در کمیسیون اصل 90 پرونده داشته‌اند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با استفاده از مجوزهای ویژه و خاصی که گرفته اند انحصاراتی را به وجود آوردند که همین کار موجب دامن زدن به گرانی ها شد، ما این موضوعات را به پرونده های سابق پیوند دادیم و مشخص شد همان عوامل در این بحث های اخیر دخیل و موثر بوده اند.

محمد علی پورمختار در گفتگو با مهر، یکی از پرونده های مهم در حال بررسی در کمیسیون اصل نود را مربوط به عاملان انحصار در واردات و صادرات عنوان کرد و گفت: درباره موضوع مشکلات اقتصادی و گرانی های اخیر پرونده هایی در کمیسیون مفتوح است که برخی از آنها قبل از برجسته شدن مسائل اخیر هم در کمیسیون در حال پیگیری بود.

وی ادامه داد: برخی با استفاده از مجوزهای ویژه و خاصی که گرفته اند انحصاراتی را به وجود آوردند که همین کار موجب دامن زدن به گرانی ها شد، ما این موضوعات را به پرونده های سابق پیوند دادیم و مشخص شد همان عوامل در این بحث های اخیر دخیل و موثر بوده اند.

رئیس کمیسیون اصل نود تاکید کرد: به خاطر اهمیت این موضوع تلاشمان این است که زودتر به نتیجه برسیم اما از آنجا که رسیدگی ها منجر به قضاوت می شود باید کاملا با دقت این کار انجام شود .

وی خاطرنشان کرد: موضوعات متنوع دیگری هم در کمیسیون اصل نود مطرح است و گزارشاتی از نهادهای بازرسی مثل دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کشور در باره مسائل اقتصادی و جریانات اداری درباره سازمانهای مختلف به ما رسیده که در حال بررسی هستیم./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بررسی پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل 90 مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده شمقدری به کمیسیون اصل 90 رفت



مصطفی افضلی‌فرد,پرونده شمقدری,کمیسیون اصل 90

مصطفی افضلی‌فرد خبر داد
پرونده شمقدری به کمیسیون اصل 90 رفت

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با اعلام خبر شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری در پرونده خانه سینما اعلام کرد: مسئولان خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات در کمیسیون اصل نود حضور یافتند..

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در حال بررسی موضوع شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری به عنوان مسئول سازمان سینمایی کشور وقت است که گزارش نهایی آن را به زودی آماده خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع شکایت، عملکرد سازمان سینمایی درخصوص جایگاه خانه سینما و ادامه فعالیت این مجموعه صنفی است و تقریبا 10 نفر از اعضای خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل نود آمدند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: اطلاعات لازم برای این پرونده جمع‌آوری شده و کمیسیون اصل نود باید آنها را آنالیز و سپس گزارش نهایی را آماده می‌کند.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۱۴ دی سال ۱۳۹۰ از انحلال خانه سینما با توجه به تخلفات آن خبر داد ولی محمدمهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما، اعلام کرد این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کند. یکی ازاعضای هیأت موسس خانه سینمای ایران نیز معتقد بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان انحلال تشکل صنفی سینماگران را ندارد.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس،‌هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. کمیسیون اصل نود مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است، رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند./خانه ملت