اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان ربودن و قتل هولناک پسر جوان پای چوبه دار



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عاملان ربودن و قتل هولناک پسر جوان پای چوبه دار

دو برادر که پس از قتل هولناک گروگان خود، جسد او را به آتش کشیده بودند با تائید حکم اعدامشان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز 24 تیر سال 87 مردی که سوار بر خودرواش در منطقه ریکی استان فارس در حرکت بود بعد از رد کردن چشمه دارنگون به پلی رسید که زیر آن شعله‌های آتش به چشم می‌خورد. مرد که به موضوع مشکوک شده بود توقف کرد تا ببیند علت این آتش‌سوزی چیست. او وقتی جلو رفت جسدی را دید که شعله ور بود. او وحشت زده در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی موضوع را به ماموران اطلاع داد.

دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان جنایی همراه بازپرس ویژه قتل در صحنه جرم حاضر شدند و با دیدن جسد مردی که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود تحقیقات‌ برای کشف راز جنایت را آغاز کردند. مقتول هیچ مدرک شناسایی نداشت و صورتش از بین رفته و قابل شناسایی نبود. پزشک جنایی بعد از معاینه‌های اولیه اعلام کرد قاتل یا قاتلان گردن این جوان را با شی تیزی بریده و روی صورتش نیز اسید پاشیده‌اند. نحوه هولناک جنایت حکایت از قتل هولناک پسر جوان با انگیزه انتقامجویی داشت.

کارآگاهان برای شناسایی هویت مقتول به بررسی پرونده افراد مفقودی پرداختند. با بررسی پرونده ها مشخص شد ، دو روز قبل خانواده پسر جوانی به نام ایمان با مراجعه به پلیس آگاهی با طرح شکایتی ادعا کرده بودند پسرشان از سوی افراد ناشناس ربوده شده و گروگانگیران قصد باجخواهی دارند.

با دعوت خانواده ایمان به پزشکی قانونی آنها جسد پسرشان را شناسایی کردند. با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد.

کارآگاهان برای اینکه بتوانند ردی از گروگان‌گیران جنایتکار به دست بیاورند آموزش‌های لازم را به خانواده ایمان دادند و از آنها خواستند با متهمان برای پرداخت پول، قرار ملاقات بگذارند. بعد از تعیین زمان و مکان قرار، این محل به صورت نامحسوس تحت پوشش ماموران درآمد و زمانی‌که یکی از متهمان برای تحویل گرفتن ساک پول به آنجا آمد در حلقه محاصره گرفتار و دستگیر شد.

این متهم وقتی به اداره آگاهی انتقال یافت در همان بازجویی‌های اولیه اعلام کرد آدم‌ربایی را با کمک دو برادرش انجام داده و ایمان را به قتل رسانده است. پس از آن بود که دو برادر این متهم نیز بازداشت شدند .

حسن- یکی از متهمان- در بازجویی ها گفت: ما به بهانه‌ای ایمان را سوار خودرومان کردیم و ربودیم و او را به خانه یکی از برادرانم بردیم. هدف ما از این کار این بود که از خانواده‌اش باج بگیریم اما چون ایمان ما را شناسایی کرده بود اگر آزاد می‌شد به سادگی ما را لو می‌داد و به زندان می‌افتادیم. برای همین به این نتیجه رسیدیم که باید او را به قتل برسانیم. برای این کار ایمان را به منطقه‌ای خلوت بردیم و با استفاده از یک اره چوب‌بر گردن او را بریدیم و برای اینکه از مرگش مطمئن شویم و کاری کنیم که جنازه شناسایی نشود روی صورت او اسید پاشیدیم و بعد جسد را به آتش کشیدیم و فرار کردیم. بعد از قتل بار دیگر با خانواده ایمان تماس گرفتیم و با تهدید وادارشان کردیم مبلغی را که خواسته‌ایم هرچه زودتر بپردازند به این ترتیب می‌خواستیم به هدف اصلی‌مان هم برسیم.

دو برادر دیگر نیز در بازجویی‌ها گفته‌های حسن را تایید کردند و به بازسازی صحنه قتل پرداختند. پس از آن قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه متهمان صادر شد و آنها در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان فارس به ریاست قاضی رضادی پای میز محاکمه رفتند. در جلسه دادگاه اولیای دم برای سه برادر جنایتکار تقاضای قصاص کردند. متهمان نیز با قبول اتهامات خود به تشریح آدم ربائی و قتل ایمان پرداختند.

قضات دادگاه پس از شور و بررسی پرونده دو متهم اصلی پرونده را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص به اتهام آدم ربایی به زندان محکوم کردند.

متهم ردیف سوم نیز به اتهام معاونت در قتل و مشارکت در آدم ربایی به زندان محکوم شد.

با اعتراض متهمان به حکم مجازات خود پرونده برای بررسی نهائی به شعبه 31 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان حکم مجازات متهمان را تائید کردند. با ارسال پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای شیراز نام دو برادر در لیست اعدامی ها قرار گرفت و آنها به زودی برای اجرای حکم پای چوبه دار می روند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل قتل دختر جوان پای چوبه‌ دار



عامل قتل دختر جوان پای چوبه‌ دار

عامل جنایت پارک طالقانی که دختر جوانی را با چاقو به قتل رسانده بود، با تائید حکم اعدامش در یک‌قدمی چوبه ‌دار قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز سوم اردیبهشت سال گذشته، پسری به نام مجتبی كه دانشجوست، دختر جوانی به نام مریم را در پارك طالقانی به قتل رساند.

این جوان وقتی با تهدید مریم مبنی بر شکایت به مرجع قضایی مواجه شد، با ضربه چاقو او را کشت. متهم بعد از قتل موضوع را به خواهرش گفت و به جرمش اعتراف کرد.

مجتبی در جلسه محاکمه‌اش که هجدهم بهمن سال گذشته در شعبه 71 دادگاه کیفری استان برگزار شد، در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل را قبول دارم، اما قصد کشتن او را نداشتم. من و مریم از پانزدهم سالگی باهم دوست بودیم. من عاشق او بودم، اما چون سنم کم بود، نمی‌توانستم به خواستگاری‌اش بروم. به مریم گفته‌ بودم باهم ازدواج می‌کنیم و نباید نگران چیزی باشد، همین هم باعث شده ‌بود به هم نزدیک‌تر شویم. دو سال پیش در پی قبولی دانشگاه، در رشته مدیریت دولتی مشغول تحصیل شدم و همین موضوع ازدواجمان را عقب انداخت. در این مدت من و مریم چند‌ بار با هم رابطه داشتیم تا این‌که روز حادثه از من خواست زودتر ازدواج کنیم. به مریم گفتم من به تو قول داده‌ام باهم ازدواج می‌کنیم، اما حالا نمی‌توانم، چون نه سربازی رفته‌ام و نه شغل درست و حسابی دارم.

متهم ادامه داد: او خیلی اصرار می‌کرد باید در چند روز آینده ازدواج کنیم، من قبول نکردم و گفتم صبر کن حداقل سربازی بروم. اگر در این وضعیت به خواستگاری بیایم، پدرت جواب رد می‌دهد و آن‌ وقت دیگر نمی‌شود کاری کرد. مریم یکباره عصبانی شد و مرا تهدید کرد و گفت، اگر با من ازدواج نکنی، از تو شکایت می‌کنم. خیلی ترسیدم و از خود بی‌خود شدم و ضربه‌ای با چاقو به او زدم. هرگز قصدم كشتن او نبود، فقط می‌خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم.

در پایان جلسه، هیات قضات وارد شور شده و متهم را به جرم قتل به قصاص و رابطه نامشروع به صد ‌ضربه شلاق محکوم کردند.

با اعتراض متهم، پرونده به شعبه 11 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دادگاه حکم را تائید کردند. با تائید حکم مجازات، متهم در یک‌قدمی چوبه دار قرار دارد./مهر