اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان حمله به ملاله تبرئه شدند


هشت تن از 10 مرد محکوم و محبوس به تلاش برای قتل ملاله یوسف زی از اتهاماتشان تبرئه شدند.

خبرگزاری ایسنا: هشت تن از 10 مرد محکوم و محبوس به تلاش برای قتل ملاله یوسف زی از اتهاماتشان تبرئه شدند.

ملاله یوسف زی، دختر نوجوان پاکستانی و برنده صلح نوبل در اکتبر 2012 حین بازگشت از مدرسه‌اش در دره سوات پاکستان هدف حمله مردان طالبان قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

در آوریل 2015، مقام‌های حقوقی و امنیتی پاکستان اعلام کردند که دادگاه 10 عامل حمله به این دختر نوجوان را به حبس ابد محکوم کرده‌اند.

این مظنونان توسط ارتش پاکستان و در جریان یک حمله گسترده علیه شبه‌نظامیان بازداشت شدند.

سلیم خان مروات، رئیس پلیس دره سوات پاکستان گفت: برخلاف اظهارنظرهای اولیه، دادگاه مقابله با تروریسم هشت تن از 10 مظنون را تبرئه کرد. دو تن از آنها نیز به حبس ابد محکوم شده‌اند من نمی‌دانم که این هشت نفر الان کجا هستند.


ویدیو مرتبط :
عاملان حمله به مدیران ایرفرانس بازداشت شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات دستگیری عاملان حمله به رییس دانشکده عمران تهران




اخبار حوادث - جزئیات دستگیری عاملان حمله به رییس دانشکده عمران تهران

 رییس پلیس پایتخت ضمن تشریح جزئیات دستگیری عاملان زورگیری از رییس دانشکده عمران دانشگاه تهران اعلام کرد: میزان وقوع سرقت در پایتخت هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اعلام دستگیری عاملان زورگیری یکی از اساتید دانشگاه تهران گفت: چندی پیش ماموران پلیس پایتخت از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان سرقت به عنف یکی از اساتید دانشگاه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات اولیه دریافتند که راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده خیابان انقلاب با استفاده از سلاح برنده (قمه) اقدام به مضروب کردن یکی از اساتید دانشگاه کرده و متواری شدند، گفت: بلافاصله بنده با حضور در محل بیمارستان این استاد دانشگاه از نزدیک در جریان وضعیت این فرد قرار گرفتم.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به تشکیل تیم ویژه برای پیگیری این پرونده، گفت: سرانجام هویت راکب و ضارب مورد شناسایی قرار گرفت و نهایتا در ساعت سه بامداد امروز این افراد توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه از میان این چهار زورگیر دستگیر شده، دو نفر دارای سابقه قبلی بوده‌اند، گفت: این افراد پس از تکمیل پرونده، در اختیار مقام قضایی قرار می‌گیرند.

وی با اعلام خبر کاهش هفت درصدی وقوع سرقت در پایتخت نسبت به سه ماهه اخیر، گفت: در پی اجرای طرح‌های برخورد با سارقان خرد و ... شاهد آن بوده‌ایم که در ماه جاری میزان وقوع سرقت نسبت به مدت سه ماه قبل کاهش چشمگیری داشته است.

رییس پلیس پایتخت همچنین با تکذیب خبری مبنی بر حمله 15 تن از اراذل و اوباش با قمه در یکی از خیابان‌های شمالی پایتخت، گفت: شب گذشته خبری مبنی بر حمله 15 تن از اراذل و اوباش پشت یکی از چراغ‌های قرمز خیابان‌های پایتخت منتشر شد که بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع، تیم‌های پلیس در محل حاضر شدند و نسبت به بازبینی دوربین‌های مداربسته شرکت‌ها و موسسات و همچنین ثبت اظهارات کسبه و افراد حاضر در محل اقدام کردند که ماموران سرانجام حتی پس از بررسی تماس‌های ثبت شده با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 متوجه شدند که این خبر کذب است.

ساجدی‌نیا افزود: از آنجایی که این خبر علاوه بر تشویش اذهان عمومی، تاثیر منفی در احساس امنیت مردم پایتخت گذاشت، رسیدگی به وضعیت عاملان انتشار این اخبار را به مرجع قضایی واگذار کردیم تا در این زمینه برخوردهای لازم با آنها صورت بگیرد.

وی همچنین در مورد پرونده تیراندازی یکی از مداحان معروف، گفت: جزئیات این پرونده توسط مسئولان عالی‌رتبه ناجا اعلام شده است، اما آن چیزی که مشخص است آن است که شاکی در کلانتری شکایت کرده و مراجع قضایی باید در مورد روند آن پاسخگو باشند.

رییس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه صبح امروز طرح برخورد با مالخران در مورد 800 واحد صنفی در تهران اجرایی شده است، گفت: همچنین در چند روز اخیر طرح برخورد با خفت‌گیران نیز در چند نقطه از تهران اجرایی شده است تا با تنگ کردن عرصه بر زورگیران و خلافکاران، امنیت در تهران برقرار شود.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتشار عکس برخی از اراذل و اوباش در سایت‌ها و صفحه فیسبوک، گفت: کسی که این اقدام را انجام داده است، در خارج از کشور به سر می‌برد؛ اما پیگیری‌های لازم برای شناسایی افرادی که در ارتباط با این فرد هستند، ادامه دارد.

رییس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد وقوع نزاع و درگیری در تهران بوده‌ایم، گفت: از ابتدای سال جاری دو مرحله طرح برخورد با حاملین سلاح سرد برقرار شده است و در چندین مرحله نیز نسبت به ساماندهی اراذل و اوباش اقدام کردیم که این طرح‌ها سهم زیادی در کاهش نزاع و درگیری داشته است.

وی همچنین از کاهش وقوع سرقت خرد در سه ماهه گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: امیدوارم با انجام طرح‌های مختلف تا پایان سال روند کاهشی سرقت ادامه داشته باشد.
 اخبارحوادث - ایسنا