اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان «جنایت واحد 6» در جست‌وجوی چه بودند؟



عاملان «جنایت واحد 6» در جست‌وجوی چه بودند

كارآگاهان جنایی تهران در حال بررسی علت حضور 10ساعته مرتكبان قتل در خانه مقتول هستند.

به گزارش اعتماد، راز جنایت در واحد شماره 6 یك مجتمع مسكونی در شهرك نفت تهران با گذشت 4 روز هنوز سر به مهر دارد. این در حالی است كه فرصت طلایی رسیدگی به این پرونده برای شناسایی قاتل یا قاتلان «صغری» 40 ساله و ضارب یا ضاربان شوهر او رو به اتمام گذاشته است.

اینك كارآگاهان پلیس جنایی تهران و بازپرس قریشی زاده در تلاشند تا ببینند حضور قریب به 10 ساعت عامل یا عاملان این جنایت در خانه «كارمند بانك» چه انگیزه یی داشته است. سوالی كه تیم جنایی با آن مواجهند با توجه به اینكه هیچ اثری از ورود زوری به خانه دیده نشده فرضیه یك انتقامجویی را قوت بخشیده است. این فرضیه وقتی بیشتر پررنگ می شود كه بررسی های جنایی نشان از آن دارد كه هیچ سرقتی هم از این خانه نشده است.

جنایتی كه هر آن احتمال افزایش قربانیان آن وجود دارد چرا كه ابراهیم 44 ساله پدر این خانواده (شوهر صغری) نیز توسط افراد ناشناسی كه آن روز در خانه او حضور داشتند از ناحیه گردن و شكم به ضرب چاقو مجروح شده است. گرچه با انتقال سریع او به بیمارستان و بستری شدن در بخش آی.سی.یو انتظار بهبودی می رفت اما خبرها حكایت از وخامت اوضاع وی دارد.    

نخستین خبر از این جنایت چه بود؟   

چهارشنبه گذشته «شفاآنلاین» به نقل از بازپرس كشیك قتل تهران، قریشی زاده، گزارش داد كه در حمله به خانه یك كارمند بانك، این مرد و همسر و دخترش با ضربات چاقو مجروح شده اند. این پایگاه خبری همچنین تصریح كرده بود كه همسر كارمند بانك بر اثر جراحت جان سپرده بود و خود كارمند بانك و دخترش با ضربات چاقو مجروح شده بودند.

در آن گزارش اشاره شده بود كه دختر خانواده بر اثر اصابت 18 ضربه چاقو مجروح شده بود و هم او و هم پدرش به دلیل وخامت اوضاع جسمی به كما رفته اند. اما سوال اینجاست كه این جنایت كجا روی داده است؟   واحد شماره 6 ساختمانی با نمای آجرسه سانتی چرك مرده، ساختمانی قدیمی را تداعی می كند كه اینك به دستور بازپرس پرونده تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.

اینجا صحنه جرم است و برای بررسی های بیشتر دست نخورده مانده است. صحنه جرمی كه محل زندگی یك مادر و سه كودكش به نام های مهسا 17 ساله، محسن 12و مهران 7 ساله بود.

حالاآنجا محل جنایتی است كه در آن صغری به وسیله یك شال بافتنی كلفت خفه شده و هنگام حضور ماموران كلانتری 140 باغ فیض جسدش به صورت خوابیده روی تختخواب قرار داده شده بود.   ماجرا را غروب سه شنبه سوم بهمن ماه 91 وقتی مدیر این ساختمان آجر سه سانتی همسایه مجروح خود را دید به پلیس خبر داد و از طریق مركز فوریت های پلیسی 110 ماموران كلانتری 140 باغ فیض و تكنسین های اورژانس نخستین كسانی بودند كه در محل حاضر شدند.   با این حال پس از آنكه ماموران تجسس كلانتری 140 باغ فیض دریافتند كه یك زن در این خانه خفه شده است بلافاصله به بازپرس كشیك قتل گزارش دادند. با دستور بازپرس قریشی زاده تیمی از كارآگاهان جنایی و اكیپ صحنه جرم به همراه پزشك قانونی در محل حاضر شدند.   

آیا كسی عامل یا عاملان حمله به این خانه را دیده است؟   

بررسی ها درباره این جنایت حاكی از آن است كه قربانیان این گروگانگیری در شهرك نفت پایتخت و جنایت بعدی ابراهیم 44 ساله مرد خانواده و صغری 40 ساله زن خانواده بوده است. صغری خفه شده است و ابراهیم با دو ضربه چاقو اینك در كماست. این بررسی ها نشان داده است دختر خانواده سالم است و براساس سخنان او تحقیقات جنایی آغاز شده است. براساس این گزارش نخستین اظهارات «مهسا» دختر بزرگ خانواده كه روز حادثه با مادرش در خانه حضور داشته است.

مهسا كه تنها 17 سال سن دارد در نخستین اظهاراتش به ماموران كلانتری 140 باغ فیض كه در محل حادثه حضور یافتند درباره هویت قاتلان نقابدار سخنانی بر زبان آورد: سخنانی كه به عملیات پلیس برای شناسایی و كشف عاملان این ماجرا سمت و سویی مشخص داد. اما او اشاره یی به تعداد افراد نقابدار نكرده است.   بعدازظهر سه شنبه گذشته «ابراهیم» كه كارمند یكی از بانك ها بود مطابق هر روز از محل كارش در منطقه گیشا به خانه آمد. غافل از اینكه تا چند لحظه بعد با جسد همسرش درخانه مواجه می شود و خودش نیز با چاقو مورد حمله قرار می گیرد. آقای «چ»، سرایدار این ساختمان سه طبقه با نمای آجر سه سانتی است: نمایی كه در ظاهر سن ساختمان را از بقیه بیشتر نشان می دهد.

این مرد ماجرای آن بعد از ظهر را برای خبرنگار ما این گونه تعریف می كند: در پاركینگ ایستاده بودم كه دیدم آقا «ابراهیم» با خودروی 206 اش وارد محوطه شد. ماشینش را پارك كرد و در حالی كه دو دفتر یادداشت در دستش بود به سمت خانه شان رفت.   سرایدار این ساختمان در تشریح آنچه آن روز دیده بود، گفت: یك ربعی گذشته بود كه متوجه صداهای عجیبی از خانه آنها شدیم. انگار كسی میزها را جابه جا می كرد یا اینكه جارو برقی می كشید اما تنها صدایی كه نشنیدیم صدای داد و فریاد بود. اما چند لحظه بعد كه صدای مدیر ساختمان را شنیدم احساس كردم باید حادثه بدی اتفاق افتاده باشد.

این شد كه با زنم به سمت خانه مدیر ساختمان در طبقه اول رفتیم كه دیدیم آقا ابراهیم در حالی كه یك دستش به گردن و دست دیگرش به شكمش است روی زمین افتاده و مدیر ساختمان هم رفته تا به پلیس و اورژانس زنگ بزند.   به گفته اهالی این ساختمان 15 واحدی «ابراهیم» پس از مجروحیت توسط افراد ناشناس خود را به سمت طبقه پایین كه خانه مدیر ساختمان بوده كشانده و از وی كمك خواسته است. كمی بعد تر هم ماموران كلانتری 140 باغ فیض و سپس عوامل اورژانس پزشكی قانونی و بازپرس كشیك قتل در محل حضور یافتند.   اهالی این ساختمان تاكید كردند در فاصله زمانی كه ابراهیم از آنها كمك خواسته و آنها با پلیس 110 تماس گرفته اند تا زمانی كه برای كمك به ابراهیم منتظر اورژانس بودند عاملان این جنایت محل ساختمان را ترك كرده اند.  

جنایتی در حضور همه اعضای خانواده   

به گزارش خبرنگار ما، مهسا فرزند بزرگ این خانواده كه در زمان حضور افراد ناشناس در خانه شان با مادرش حضور داشته برای ارائه توضیحات به اداره آگاهی منتقل شده است اما به نظر می رسد او تنها شاهد این ماجرا نبوده است. دو برادر وی كه هر دو دانش آموز بودند حوالی ظهر به خانه آمده و تا ساعت 6 كه ابراهیم از محل كار به خانه بازگشته صغری و بچه هایش به همراه افراد ناشناس درخانه حضور داشتند. هر چند هنوز پزشكی قانونی ساعت دقیق فوت صغری را اعلام نكرده است با این حال هنوز مشخص نیست در این چند ساعت چه چیزی بین افراد ناشناس و این سه كودك در خانه گذشته است. 

 پس از حضور پلیس در محل سه كودك این خانواده برای مشخص شدن آنچه در این خانه روی داد، حاضر شدند و محسن و مهران در نخستین سخنانی كه بر زبان آوردند، گفتند مردان نقابدار به آنها مقدار زیادی قرص خورانده اند. محسن به ماموران گفت زمانی كه یكی از آنها برای دادن قرص به من به اتاق آمد نقاب بر صورت نداشت و من چهره اش را به طور كامل به یاد دارم. محسن و مهران همچنین گفتند مردان نقابدار از آنها خواسته اند تا به پدرشان ابراهیم زنگ بزنند و از او بخواهند كه برایشان دفتر بخرد و زودتر به خانه بیاید و با این طعمه ابراهیم را زودتر به خانه كشاندند.    

عامل یا عاملان 10 ساعت منتظر چه بودند؟   

در حالی كه این حادثه حوالی ساعت 6 بعد از ظهر سه شنبه به ماموران گزارش شده برخی از ساكنان این ساختمان می گویند افراد ناشناس از ساعت 8 صبح تا زمانی كه ابراهیم را مورد حمله قرار دادند یعنی حوالی ساعت 6 بعد از ظهر در خانه او بوده اند. این در حالی است كه هیچ كدام از همسایه ها ندیده اند كه افراد ناشناسی در ساختمان و ورودی راه پله ها تردد كنند. همچنین در تحقیقات اولیه به جز ردپایی كه روی خونی كه از ابراهیم در فاصله پله های بین خانه او و خانه مدیر ساختمان روی زمین ریخته رد پای دیگری پیدا نشده است.

با توجه به عرض راه پله های این خانه بعید است كسی بتواند بدون قدم گذاشتن روی حجم خون از محل خارج شود، هیچ كدام از اهالی این ساختمان ندیده اند كه چگونه عامل یا عاملان جنایت بیست پله خانه كارمند بانك تا پاركینگ و 15 قدم فاصله تا در اصلی را پیموده اند.   

آیا قاتل یا قاتلان آشناست؟   

در تحقیقات اولیه این پرونده كه به دستور قریشی زاده بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران انجام شده مشخص شده كه قاتل یا قاتلان بدون هیچ گونه مقاومتی از سوی قربانی یعنی صغری و دخترش مهسا كه در زمان حادثه در خانه حضور داشته وارد خانه شده اند. عدم تخریب در ورودی موردی است كه این موضوع را ثابت می كند. ضمن اینكه مهسا و دو برادرش محسن و مهران گفته اند كه این افراد نقاب بر صورت داشته اند در صورتی كه موضوع نقابدار بودن این افراد ثابت شود ادله محكمی مبنی بر آشنا بودن این افراد خواهد بود زیرا تلاش داشته اند توسط اعضای مصون مانده از حمله شناسایی نشوند.

حضور افراد نقابدار درخانه «ابراهیم» در حالی كه قصدشان سرقت از خانه نبوده و بدون مقاومتی هم در به رویشان باز شده درحالی انگیزه انتقامجویی برای علت این قتل را پررنگ تر می كند كه به نظر می رسد قاتل یا قاتلان تنها قصد آسیب رساندن و انتقام گیری از ابراهیم و صغری را داشته اند. سوال مهمی كه اینك پیش روی تیم جنایی قرار دارد این است كه كدام فرضیه را باید مد نظر قرار بدهند كه در آن عامل یا عاملان جنایت فقط می خواسته اند «ابراهیم» و «صغری» را از میان بردارند و با سه فرزند آنها كاری نداشته اند./اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
در جست وجوی تخم مرغ رنگی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جست‌وجوی صورت فلکی Vertu


Vertu - یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده‌های گوشی‌های تلفن همراه - به تاز‌گی اسمارت‌فون زیبایی به نام Quest عرضه کرده است.