اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان جنایت سیاه آتشگاه اعدام شدند


عاملان جنایت سیاه آتشگاه که مادر و دختری را قربانی نقشه شیطانی خود کرده بودند در زندان به دار مجازات آویخته شدند.

خبرگزاری مهر: عاملان جنایت سیاه آتشگاه که مادر و دختری را قربانی نقشه شیطانی خود کرده بودند در زندان به دار مجازات آویخته شدند.

دو پسر شیطان صفت به نام های فرشید و باقر نیمه شب شنبه چهارم مهر سال 88 وارد خانه ای در منطقه آتشگاه اصفهان شده و با تهدید دست و پای مادر و دختری که در آنجا زندگی می کردند را بستند.

 مهاجمان نقابدار سپس زن میانسال و دختر جوانش را مورد آزا و اذیت قرار داده و با سرقت خودرو و طلاهای قربانیان از محل گریختند.


پس از اطلاع ماجرا به پلیس کارآگاهان تجسس های گسترده ای را آغاز کرده و برای کشف سرنخی در بررسی های محلی به پسر 24 ساله ای به نام فرشید مشکوک شدند.

 کارآگاهان که به طور شبانه روز وی را تحت نظر داشتند پس از چند روز متوجه رفت و آمدهای او به باغی در اطراف شهر شدند.


ماموران که به موضوع مشکوک بودند به بازرسی باغ پرداخته و یکی از خودروهای سرقتی که به شکل حرفه ای پنهان شده بود را کشف کردند.

با این وجود پس از شناسایی باقر- همدست متهم – که از اشرار سابقه دار منطقه بود سرانجام عملیات دستگیری جداگانه هر دو کلید خورد و مجرمان دستگیر شدند.


در ادامه با توجه به حساسیت ماجرا و ایجاد فضای رعب و وحشت در منطقه رسیدگی به این پرونده در دستور کار قضات دادگاه کیفری استان اصفهان قرار گرفت.

قاضی محمدرضا حبیبی – دادستان عمومی و انقلاب اصفهان- در این باره به مهر گفت: متهمان با تکمیل تحقیقات پای میز محاکمه قرار گرفتند که قضات دادگاه کیفری پس از محاکمه دو پسر شیطان صفت آنها را با توجه به اعترافاتشان، شواهد کشف شده در صحنه جرم و اظهارات شاکیان به اعدام محکوم کردند.

وی افزود: با اعتراض دو متجاوز پرونده برای بررسی حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی هم حکم را تائید کرده و برای اجرا به اصفهان بازگرداندند. سرانجام سحرگاه پنج شنبه دو مرد شیطان صفت در زندان اصفهان پای چوبه دار رفته و به دار مجازات آویخته شدند.

وی در پایان به مجرمان هشدار داد : دستگاه قضائی به اتهامات این دسته از مجرمان در خارج از نوبت رسیدگی می کند و مجرمان در اسرع وقت به مجازات می رسند. افرادی که ارتکاب این جرایم را در سر دارند مطمئن باشند با عاقبتی تلخ روبرو خواهند شد.      


ویدیو مرتبط :
اعدام در محل جنایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام عاملان جنایت هولناک قزوین



 

 

 

اعدام عاملان جنایت هولناک قزوین

 

 

دو مرد جنایتکار که در انتقامی کور چهار عضو یک خانواده را در جنایتی هولناک به قتل رسانده بودند با موافقت رئیس قوه قضاییه، در ملأ عام اعدام می شوند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند سال گذشته همزمان با ناپدید شدن مرموز زن جوانی به نام «معصومه» در دستور کار پلیس جنایی قزوین قرار گرفت. جست وجوها برای یافتن زن جوان آغاز شده بود که چند روز بعد مأموران جسد «معصومه» را در روستایی حوالی منطقه «مینودر» کشف کردند.

تجسس ها برای کشف راز این جنایت ادامه داشت که دو هفته بعد جسد سوخته مردی در بیابان های منطقه مینودر قزوین پیدا شد. در کنار جسد، شناسنامه نیمه سوخته مردی به نام «داوود» پیدا شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان دریافتند «داوود» زنده است و برای ترک اعتیاد در یک کمپ بستری است.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، مأموران از طریق مسئولان پزشکی قانونی مطلع شدند مردی به نام «علی» مدعی شده جسد سوخته متعلق به برادرش است. بنابراین بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی پزشکی قانونی شدند اما «علی» با مشاهده مأموران، پا به فرار گذاشت که در عملیات تعقیب و گریز پلیس دستگیر شد. وی در بازجویی ها ادعا کرد جسد متعلق به برادر معتادش است اما تجسس های پلیسی نشان داد جسد سوخته متعلق به رضا، برادر معصومه نخستین قربانی است. «رضا» نیز همزمان با این جنایت ناپدید شده بود.

بدین ترتیب «علی» که راز خود را فاش شده می دید، چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل «معصومه»، «رضا»، «شقایق» ۱۳ ساله و «علی» ۶ ساله فرزندان رضا اعتراف کرد.

عامل جنایت درباره انگیزه اش گفت: از چندی قبل نامه های تهدیدآمیزی به دستم می رسید. فرستنده ادعا می کرد عکس و فیلم های خانوادگی ام را در اختیار دارد. او تهدید کرده بود اگر ۲۰ میلیون تومان پول نقد نپردازم، تمام عکس ها را در اینترنت پخش می کند. ضمن این که فرد ناشناس خواسته بود طی یک ماه همسرم را طلاق دهم. با این حال پس از تحقیق در این باره، متوجه شدم دوستم «رضا» نامه ها را فرستاده است.

بنابراین موضوع را با خواهرش معصومه در میان گذاشته و از او خواستم عکس و فیلم ها را از «رضا» بگیرد و به من تحویل دهد اما در کمال ناباوری، «معصومه» پول بیشتری مطالبه کرد. چرا که می گفت تصمیم دارد به خارج از کشور برود. وقتی از حل این مشکل به صورت مسالمت آمیز ناامید شدم، تصمیم به قتل «رضا» گرفتم. سپس موضوع را با یکی از دوستانم به نام «میلاد» در میان گذاشتم. او هم حاضر شد با دریافت پول، همکاری کند.

سرانجام طبق نقشه، اول اسفند «معصومه» را به بهانه پرداخت پول به حوالی روستا کشاندیم که «میلاد» خفه اش کرد. چند روز بعد هم رضا را به بیابان های اطراف مینودر کشانده و «میلاد» با طناب او را هم خفه کرد اما پس از چند دقیقه، متوجه شدیم هنوز جان دارد. بنابراین دو نفری با طناب خفه اش کردیم.

مرد جنایتکار در ادامه جزئیات قتل دو کودک را نیز فاش کرد و گفت: وقتی متوجه شدم جسد «رضا» شناسایی شده، نقشه قتل بچه هایش را نیز طراحی کردیم. بنابراین آنها را به بهانه ملاقات با پدرشان به حوالی یک روستا کشاندیم. ابتدا «میلاد» دختر ۱۳ ساله را کشت و جسدش را در چاه انداخت. من هم «علی» ۶ ساله را با طناب خفه کرده و «میلاد» جسد او را نیز به چاه انداخت. پس از این اعتراف های هولنااک، همدست «علی» هم دستگیر شد و پیکر بی جان دو کودک از عمق چاه بیرون کشیده شد.

از سوی دیگر، با توجه به حساسیت موضوع، به دستور دادستان قزوین، پرونده به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی و سپس با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان قزوین فرستاده شد. در جلسه محاکمه، نماینده دادستان گفت: «بر اساس کیفرخواست صادر شده در تاریخ ۲۴ اسفند ۸۹، در این پرونده امیر ۳۹ ساله باسواد، اهل ضیا آباد و دارای سوابق کیفری و میلاد ۳۷ ساله مجرد، اهل قزوین و دارای سابقه کیفری متهم به چهار فقره قتل هستند. بررسی قتل ها نیز نشان می دهد انگیزه قتل رضا، مقابله با تهدید و اخاذی وی بوده و سه قتل دیگر برای از بین بردن شهود یا بازماندگان بوده که با کمال قساوت و سنگدلی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر پرونده، خونسردی متهمان هنگام قتل و یادآوری آن است، چرا که هنگام بازسازی صحنه، مأموران و بازپرس بسیار متأثر بودند، اما قاتلان بسیار خونسرد بوده و حتی ابراز پشیمانی هم نکرده اند.

پس از محاکمه دو جنایتکار، قاضی ناصری رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و «علی» را به اتهام مشارکت در ۲ جنایت به دو بار قصاص در ملأ عام، به خاطر معاونت در قتل عمد به ۱۵ سال زندان، مشارکت در دفن جسد به یک سال حبس و مباشرت در سرقت به دو سال زندان، بازگرداندن اموال مسروقه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. «میلاد» نیز به اتهام مشارکت در سه فقره قتل، به سه بار قصاص در ملأ عام و زندان محکوم شد.

با اعتراض دو مرد جنایتکار به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان نیز حکم را تأیید کردند. به دنبال موافقت رئیس قوه قضائیه و انجام تشریفات قانونی، قرار است دو مرد جنایتکار بزودی در ملأ عام به دار مجازات آویخته شوند..../ مهر