اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان جنایت در باغ بخشوده شدند



اخبار حوادث - عاملان جنایت در باغ بخشوده شدند

سه‌مرد جوان که به قتل یکی از دوستان‌شان متهم بودند با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات یافتند و با توجه به جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.

 این پرونده با گزارش مردی باغبان به پلیس ورامین تشکیل شد. مرد باغبان، مهر سال84 خبر داد جسدی را در باغش پیدا کرده است. او گفت در حال بیل‌ زدن در باغ بود که به جسدی برخورد کرد اما چون چیزی از جنازه باقی نمانده است نمی‌داند جسد متعلق به کیست. تیم جنایی پلیس ورامین، بازپرس ویژه قتل و کارشناسان بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند و بقایای جسد و تکه‌هایی از لباس او را پیدا کردند و تحقیقات برای مشخص‌شدن هویت مقتول آغاز شد. بررسی‌ها حکایت از آن داشت جسد متعلق به مردی به نام فرهاد است که خانواده‌اش دو هفته قبل، گم شدن او را اعلام کرده بودند.

دختر فرهاد در بازجویی‌ها گفت: «پدرم مطابق هر روز برای کار از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت.» او با دیدن تکه‌های لباس تایید کرد جنازه متعلق به پدرش است. بازپرس به گفته‌های این دختر بسنده نکرد و برای اطمینان بیشتر آزمایش دی‌ان‌‌ای انجام گرفت و هویت فرهاد تایید شد. نکته مبهم در این پرونده نحوه از بین رفتن جسد در مدت دوهفته بود. پزشکی‌قانونی با انجام آزمایش‌های تخصصی گزارش کرد بعد از قتل روی جسد اسید ریخته شده و به همین دلیل فقط استخوان‌ها باقی مانده‌است. ماموران برای مشخص شدن هویت عاملان قتل درباره زندگی شخصی مقتول تحقیق کردند و فهمیدند او مدتی قبل با یکی از دوستانش به نام کمال اختلاف مالی داشت و آنها چندبار با هم درگیر شده بودند.

  همچنین مشخص شد فرهاد مکانیک است و در مغازه‌ای در نزدیکی باغ محل کشف جسد کار می‌کرد. صاحب مغازه در بازجویی‌ها گفت: فرهاد در مغازه من کار می‌کرد و تا جایی که می‌دانم او به‌جز با دو برادر دامدار که نام یکی از آنها کمال است دشمن دیگری نداشت. او ناگهان سرکار نیامد و خانواده‌اش گفتند از وی خبری ندارند. من هم نمی‌دانم چه اتفاقی برای او افتاده است. به این ترتیب دو برادر دامدار برای پاسخ‌ دادن به سوالات پلیس به اداره آگاهی برده شدند و اعترافات آنها راز این جنایت را فاش کرد.

کمال و برادرش حسین اعتراف کردند فرهاد را دزدیدند و او را با همدستی یکی دیگر از دوستان‌شان به نام غلام به باغ کشاندند و کشتند. کمال گفت: «سال‌ها بود که فرهاد را می‌شناختم و با هم دوست بودیم اصلا فکر نمی‌کردم آدم بدی باشد و بخواهد به ناموس مردم چشم داشته باشد اما مدتی قبل از این حادثه فهمیدم او با همسر من رابطه دارد. از شنیدن این موضوع خیلی ناراحت شدم، دستم از هرجایی کوتاه بود و نمی‌توانستم ثابت کنم فرهاد با همسرم رابطه دارد. موضوع را با فرهاد در میان گذاشتم و گفتم تو خیانت بزرگی به من کردی که به همسرم تعرض کردی. فرهاد منکر این کار شد و گفت همسرم دروغ گفته و رابطه‌ای بین آنها نبوده ‌است اما گفته‌های فرهاد را قبول نداشتم به همین خاطر هم موضوع را با برادرم مطرح کردم. حسین گفت بهترین راه این است که فرهاد را بکشیم اینطوری هم انتقام گرفته و او را به مجازات رسانده‌ایم و هم همسرت متوجه می‌شود فرهاد ضعیف‌تر از توست. روز حادثه به همراه حسین و دوست‌مان غلام نقشه را اجرا کردیم. من به بهانه‌ای فرهاد را به باغ کشاندم بعد هر کدام از ما با چاقو و چوب ضربه‌ای به او زدیم هر سه‌ ما در قتل شریک هستیم. بعد هم مقدار زیادی اسید روی بدن او ریختم و دفنش کردیم تا جسد از بین برود اما باران باریده و جسد از زیر خاک بیرون آمده‌ بود.»

ادعای ناموسی‌‌بودن انگیزه این قتل در حالی توسط کمال مطرح شد که پلیس پی‌برد درست از زمانی که کمال مدعی است متوجه رابطه فرهاد و همسرش شد، اختلاف مالی میان این دو مرد به‌وجودآمده بود و کمال قصد داشت پولی را که به فرهاد داده بود پس بگیرد. ضمن اینکه آنچه او درباره رابطه همسرش با فرهاد تعریف کرد مورد تایید همسر کمال قرار نگرفت و مدارکی که این ادعا را ثابت کند به دست نیامد. پرونده با اعتراف هر سه‌متهم به قتل و صدور کیفرخواست به شعبه71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و بعد از اینکه متهمان جزییات قتل را به‌طورکامل توضیح دادند و دفاعیات خود را مطرح کردند با توجه به درخواست اولیای‌دم مقتول رای بر قصاص هر سه‌متهم صادر شد زیرا قضات عمل هر سه متهم را کشنده تشخیص دادند. هشت‌سال بعد از این حادثه و در حالی‌که حکم قصاص تایید شده و به مرحله اجرا رسیده و سه‌ متهم در انتظار طناب‌دار بودند اولیای‌دم تصمیم گرفتند رضایت بدهند.

 از آنجایی که تنها ولی‌دم قانونی فرهاد دخترش بود او بدون هیچ قیدوشرطی در دادسرای جنایی تهران حاضر شد و رضایت خود را اعلام کرد. روز گذشته متهمان به‌لحاظ جنبه عمومی جرم مورد محاکمه قرار گرفتند. آنها با بیان اینکه از کرده خود پشیمان هستند از دادگاه درخواست تخفیف مجازات کردند. هیات قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
تماشای ویدئو جنایت اسپایکر به همراه جلاد حاضر در جنایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه عاملان جنایت در باغ متروکه



اخبار حوادث - محاکمه عاملان جنایت در باغ متروکه

دو پسر جوان که پس از مصرف مشروبات الکلی مرتکب قتل پسری در یک باغ شده بودند، در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این پرونده امیر و پیمان متهم هستند تیر ماه سال گذشته پس از شرب خمر، پسر جوانی به نام علی را به قتل رسانده‌اند. پیمان یکروز پس از قتل با مراجعه به پلیس آگاهی خود را تسلیم کرد و مدعی شد به تصور اینکه مقتول قصد آزار و اذیت وی را دارد، دست به قتل زدند. صبح امروز جلسه محاکمه متهمان در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: امیر و پیمان متهم به مشارکت در قتل عمدی هستند که با توجه به مقتضیات پرونده برای آنها تقاضای مجازات قانونی را دارم.
 
در ادامه، اولیای دم با قرار گرفتن در جایگاه برای متهمان تقاضای قصاص کردند. سپس امیر در جایگاه قرار گرفت و با رد اتهامش گفت: من اتهام شرب خمر را قبول دارم، اما مرتکب قتل نشدم. شب حادثه در قهوه خانه بودم که پیمان به من زنگ زد و خواست که به پارک محل بیایم، من هم به آنجا رفته و شرب خمر کردیم.
 
در ادامه پیمان و علی همراه دو نفر دیگر به باغ رفتند ساعتی بعد پیمان به من زنگ زد و گفت به باغ بیا. من هم به آنجا رفته و متوجه شدم پیمان، علی را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است.
 
رئیس دادگاه:
در بازجویی های قبلی اعتراف کرده ای که با مقتول درگیر و او را با ضربه چاقو به قتل رسانده ای. این موضوع را قبول نداری؟

متهم به قتل:
تمام اعترافاتم تحت فشار بازجویی بود و من مرتکب قتل نشدم. به من گفتند کارت قرمز داری و اگر قتل را به گردن بگیری تو قصاص نمی شوی و دوستت هم از مجازات مرگ نجات پیدا می کند.
 
در ادامه پیمان در جایگاه قرار گرفت که او نیز مدعی شد، در زمان قتل به علت مصرف مشروبات الکلی حالت عادی نداشته است.
 
در ادامه قضات دادگاه برای تصمیم گیری در این زمینه تنفس اعلام کردند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران