اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاملان ترور دانشمند اتمی بازداشت شدند


رئیس مجلس شورای اسلامی از دستیابی به اطلاعاتی درباره ترور احمدی روشن كه روز چهارشنبه هفته گذشته به شهادت رسید، خبر داد...

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی اختصاصی با شبكه خبری العالم با اشاره به مساله احتمال تحریم صادرات نفتی گفت: ایران برنامه ای را برای واكنش به تحریم احتمالی صادرات نفتی خود آماده كرده است.

ایران درمقابل اقدام تروریستی اسراییل ساكت نمی نشیند

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: ایران در خصوص ترور مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای خود به دست رژیم صهیونیستی ساكت نخواهد نشست.

وی تصریح كرد: واكنش ایران در خصوص ترور دانشمند هسته ای خود مانند عملكرد رژیم صهیونیستی كه دست به عملیات تروریستی می زند، نخواهد بود.
 
دستگیری تعدادی از عاملان ترور احمدی روشن
 
رئیس مجلس شورای اسلامی از دستیابی به اطلاعاتی درباره ترور احمدی روشن كه روز چهارشنبه هفته گذشته به شهادت رسید، خبر داد و گفت: تعدادی از افرادی كه در ترور شهید احمدی روشن دست داشتند، بازداشت شده اند.
 
لاریجانی افزود: تحقیقات برای مشخص شدن ماهیت تروریست ها و جزئیات ترور همچنان ادامه دارد.
 
مشكلی برای مذاكره با 1+5 در تركیه نداریم

وی در باره مذاكره با غرب خاطرنشان كرد: ایران مشكلی با برگزاری مذاكرات با گروه 5 بعلاوه یك درباره برنامه هسته ای صلح آمیز خود در خاك تركیه ندارد.
 
سایت هسته ای فوردو تحت نظارت آژانس
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف شایعات، سایت هسته ای فوردو تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت خود را آغاز كرده است و فعالیتش مخفیانه نیست.
 
لاریجانی افزود: طبق قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران باید قبل از راه اندازی هر مركز هسته ای آژانس را از این امر آگاه كند و ما این كار را كرده ایم.

وی خاطرنشان كرد: سایت هسته ای فوردو برای تأمین سوخت هسته ای رآكتور تحقیقاتی تهران به غنی سازی اورانیوم می پردازد و این در حالی است كه آژانس قبلا از وظیفه خود مبنی بر تأمین سوخت شانه خالی كرده بود.


منبع: تابناک




ویدیو مرتبط :
شبکه عاملان انفجار تروریستی بیروت بازداشت شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات ترور دانشمند اتمی ایران از زبان موساد


یک رسانه انگلیسی به نقل از یک مقام صهیونیست از جزئیات عملیات موساد برای ترور شهید احمدی روشن موسوم به «گام به گام» پرده برداشت.

در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی منکر دست داشتن خود در ترور دانشمند هسته ای ایران شده اند، یک رسانه انگلیسی به نقل از یک مقام صهیونیست از جزئیات عملیات موساد برای ترور شهید احمدی روشن موسوم به «گام به گام» پرده برداشت.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از روزنامه ساندی تایمز انگلیس از جزئیات ترور دانشمند هسته ای ایران توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) پرده برداشت.

این روزنامه با اشاره به آخرین ساعات زندگی احمدی روشن به نحوه پیگیری و برنامه ریزی و عملیات انفجار خودروی این شهید دانشمند از سوی مزدوران سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی پرداخته است .

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: مزدوران موساد در پس عملیات مصطفی احمدی روشن ترور دانشمند هسته ای ایران موسوم به عملیات "ترور گام به گام" قرار دارند.

به نوشته این روزنامه، این مقام اسرائیلی، به جزئیات عملیات سری موساد موسوم به گام به گام  و آخرین ساعات زندگی دانشمند هسته ای ایران اشاره می کند.

این مقام به روزنامه گفت: این عملیات باید با کمترین خطا اجرا می شد به طوری که خطر جانی برای عاملان ترور نداشته باشد.

 گروههای کوچکی از مزدوران موساد چندین موقعیت در تهران را رصد کردند و زیر نظر گرفتند.

این روزنامه به نقل از این منبع صهیونیست نوشت: به نظر می رسد این عملیات(ترور شهید احمدی روشن) نتیجه یک فعالیت سخت و دشوار است و ماهها جمع آوری اطلاعات و آموزش تیم ترور طول کشیده است.

 مزدوران موساد، تحرکات احمدی روشن را از اتاق کنترل در یک مکان سری که چندان از منزلش دور نبود، تحت نظر داشتند و برای جاسازی ماده منفجره چندین بار آن را کنترل کردند.

راننده خودرویی که احمدی روشن را سوار کرده بود، خودرو پژو خود را برای حرکت آماده کرده است، اندکی پیش از ساعت هشت صبح، یکی از مزدورانی که منطقه را زیر نظر داشت، اعلام کرد دانشمند هسته ای خارج شد و همان موقع فرمانده گروه مزدوران موساد تصمیم نهایی را به مزدورانی که با موتورسیکلتهای خود در یک پارکینگ مخفی شده بودند، اعلام کرد.

این روزنامه می افزاید مزدوران موساد پس از آنکه خودروی دانشمند هسته ای ایران را پیدا کردند و از هویت وی مطمئن شدند، ساعت هشت و بیست دقیقه صبح موتورسواران هنگام عبور از کنار خودروی شهید احمدی ،بمب مغناطیسی را به خودروی وی چسباندند و به سرعت از محل دور شدند که این بمب پس از 9 ثانیه منفجر شد و به شهادت احمدی روشن انجامید، در حالی که راننده خودرو هم به شدت زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

شهید احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بود که صبح روز چهارشنبه 21 دی در عملیاتی تروریستی به شهادت رسید.

 این در حالی است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا با شهید احمدی روشن ملاقات داشته اند.

 رسانه ها پیش از این خبر داده بودند که نام دانشمندان هسته ای ایران که در ماه های گذشته به شهادت رسیده اند در لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل بوده و انتشار این فهرست توسط منابع غربی بهترین رانت اطلاعاتی به گروه های تروریستی برای شناسایی و ردیابی دانشمندان ایرانی است.


منبع: مهر