اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عاقبت تلخ پسر نوجوانی که برای نجات عروسک دخترخاله‌اش به رودخانه رفت



نوجوان ١٢ ساله محمودآبادی زمانی كه برای پیدا كردن عروسك دخترخاله‌اش به داخل رودخانه رفت، دچار برق‌گرفتگی شد. سرنوشت تلخ این پسر نوجوان با اهدای ٦عضو بدنش به بیمار‌های نیازمند پایان یافت.

اوایل مرداد ماه سال‌جاری نوجوان ١٢ ساله در کنار رودخانه درحال بازی با دخترخاله‌اش بود. هرگز تصورش را هم نمی‌كرد كه چه سرنوشت تلخی انتظارش را می‌کشد. دقایقی از بازی سیدمهدی موسوی نوجوان ١٢ ساله محمودآبادی نگذشته بود که به یکباره عروسک پریناز به رودخانه افتاد. مهدی بلافاصله برای اینكه دخترخاله‌اش را خوشحال كند به سراغ عروسك رفت تا آن را از آب بیرون آورد. این نوجوان ١٢ ساله سعی کرد با گرفتن پایه تابلو تبلیغاتی مغازه همجوار به رودخانه عروسک را از آب بیرون بکشد، اما حادثه‌ای غم‌انگیز مسیر زندگی‌اش را عوض كرد و سكانس پایانی زندگی‌اش رقم خورد. او دچار سانحه برق‌گرفتگی شد و چند ثانیه بعد بیهوش روی زمین افتاد.

بلافاصله سیدمهدی به بیمارستان امیر کلا بابل انتقال یافت. او ١٢ روز در این بیمارستان بستری بود اما ضریب هوشی وی خیلی پایین بود و تغییری هم در علایم حیاتی‌اش دیده نمی‌شد. برای همین خانواده مهدی وی را به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انتقال دادند.

پس از بررسی پزشکان متخصص و تأیید مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران مرگ‌مغزی سیدمهدی موسوی به تأیید تیم معالج رسید. مهدی دچار مرگ‌مغزی شده بود و حالا این خانواده‌اش بودند كه باید تصمیم نهایی را می‌گرفتند. تصمیمی كه می توانست زندگی دوباره به چند نفر ببخشد و امید را در چند خانواده زنده كند. برای همین آنها توانستند راه درست را انتخاب كنند و چون مهدی را از دست رفته می‌دیدند، در عملی انساندوستانه و خیرخواهانه اعضای بدن مهدی را به ٦ خانواده بخشیدند.

اعضای بدن این پسر نوجوان پس از مراسم خداحافظی پدر و مادرش اهدا شد و این پسربچه با مرگش زندگی را به ٦ نفر بخشید. سیدعباس موسوی پدر سیدمهدی گفت: «تصمیم‌گیری سختی بود اما به هر صورت ما این تصمیم را گرفتیم و با پسرمان برای همیشه خداحافظی كردیم. به جز چشم و گوش مهدی کلیه اعضای اصلی بدن وی به مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران برای پیوند به افراد نیازمند بخشیده و اهدا شد و ما می‌دانیم با این‌كار پسرمان زنده خواهد بود.»

وی ادامه داد: «سیدمهدی متولد خردادماه‌ سال ٨٣ بود. او تحصیلات خود را تا پایه پنجم ابتدایی به اتمام رسانده بود و افتخار سفر به مکه مکرمه را داشت اما قسمت و مشیت الهی موجب شد تا مهدی در‌ سال تحصیلی جدید به همراه دوستانش در کلاس ششم ابتدایی حاضر نشود.»


 اخبار  حوادث - شهروند 


ویدیو مرتبط :
پسر جنجالی تلگرام دستگیر شد. شکایت زن داداش و دخترخاله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عاقبت تلخ حرف زدن دختر با پسر +عکس


خانواده پاکستانی با اسید به دختر خود حمله کرده و باعث مرگش شدند!

روزگار نو: خانواده پاکستانی با اسید به دختر خود حمله کرده و باعث مرگش شدند!

یک خانواده روستایی پاکستانی هنگامیکه متوجه شدند دختر ۱۵ ساله شان با یک پسر غریبه هم صحبت شده است با پاشیدن اسید روی تمام صورت و بدن او باعث مرگش شدند.



این اتفاق در یکی از روستاهای کوچک از توابع ایالت کشمیر رخ داد.پدر و مادر این دختر اعتراف کردند زمانیکه دیده اند این دختر با یک پسر غریبه هم کلام شده است او را با اسید سوزانده اند.

در گزارشات پلیس آمده است پدر این دختر که "محمد ظفر " نام دارد دختر خود را دید که با یک پسر غریبه در خارج از خانه در حال صحبت است او ابتدا این دختر را به باد کتک گرفت و بعد به کمک همسرش تمام بدن و صورت او را با اسید سوزاند .



 این دختر به طرز وحشتناکی دچار سوختگی شد اما والدین سنگدل او را تا روز بعد به بیمارستان نبردند و زمانیکه او به بیمارستان رسید جان سپرد.

به گفته پزشکی قانونی مرگ این دختر به صورت تدریجی و دردناک رخ داده است. یکی از اقوام این دختر با پلیس تماس گرفت و پدر و مادر سنگدل او به جرم قتل بازداشت شدند.