اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: قصد داریم بااصولگرایان معتدل به لیست مشترک برسیم/نامزدهایی رامعرفی می کنیم که ازفیلترها بگذرند



اخبار,اخبارسیاسی,محمد رضا عارف

  برخی می گویند محمدرضا عارف سرلیست اصلاح طلبان است و برخی می گویند این گروه سیاسی برای او، صندلی ریاست مجلس آینده را رزرو کرده اند. هر چه هست عارف درباره روشهای جلب آرا توسط اصلاح طلبان در غرفه خبرآنلاین توضیح داد.

   عارف به نمایشگاه مطبوعات آمد تا ضمن حضور بیشتر رسانه ای، از جایگاه رئیس شورای عالی هماهنگی انتخابات اصلاح طلبان، پیامهای این تشکل را به اطلاع مردم برساند. او در غرفه خبرآنلاین باز هم به مدل ائتلافی سال ۹۲ که منجر به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شد، اشاره کرد و گفت دنبال ارائه این مدل برای انتخابات مجلس آینده است.

گپ و گفت کوتاه ما با این چهره فعال سیاسی اصلاح طلب را می خوانید:

از بحث داغ انتخابات صحبت را شروع می کنم. آیا راست است تاکتیک اصلاح طلبان این است که با چهره هایی که امکان رد صلاحیت دارد در انتخابات حضور نیابند و با کسانی که در سطوح پایین تر هستند در انتخابات حاضر شوند که احتمال تایید صلاحیت بیشتری دارند و به شکلی، از در آشتی با شورای نگهبان دربیایند؟
این تاکتیک نیست. ما باید فعالیت خود را متناسب با شرایط زمانی تنظیم کنیم. الان کشور نیاز به همدلی و انسجام دارد. طبیعتا همه جریانات سیاسی باید کاندیداهایی را معرفی کنند که بدون چالش از فیلتر نهادهای نظارتی و شورای نگهبان عبور کنند و با یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

منظورتان این است شما از سقف مطالبات اصلاح طلبی خود چشم پوشی کرده اید و رسیده اید به کف سهم خودتان از مجلس؟
بحث سقف نیست. ما باید از نخبگان و خبرگان برجسته برای داشتن یک مجلس قوی و برجسته داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم تا مجلس برجسته و قوی داشته باشیم و باید کسانی را معرفی کنیم که شرایط قانونی برای حضور در انتخابات را داشته باشند.


تعامل شما با نامزدهایی که شعار اعتدال گرایی را قبول دارند، چگونه است؟
امیدواریم بتوانیم با شعارهایی که در جریان هواداران و طرفداران دولت به اجماع برسیم. الگویی که پیشنهاد می دهیم الگوی سال ۹۲ است تا بتوانیم به موفقیت برسیم.


راست است شما در لیست خود سهمی را برای اصولگرایان معتدل  در نظر گرفته اید؟
در لیست اصلاحات، اصولگرایان قرار نمی گیرند. اصولگرایان و اصلاح طلبان لیست جداگانه خود را دارند. ما بحثی که ما مطرح کردیم یک ائتلاف نسبی است تا به یک لیست مشترک برسیم. اگر آمادگی داشته باشند ما نیز امیدواریم به لیست مشترک برسیم.

نظر شما درباره نمایشگاه چیست و در خصوص رسانه هایی که حضور پیدا نکردند، چه نظری دارید؟
تحریم کار خوبی نبود. بهتر بود دوستان شرکت می کردند و حرفهایشان را از طریق مواضع قانونی مطرح میکردند. در گذشته دوستان این مواضع را داشتند و اگر جایی حرف از تحریم می زد، درش را تخته می کردند. انتظار داریم این مطالب عنوان شود. در عین حال حق تشکلهاست که تصمیم بگیرند. نمایشگاه نیز وضعیت خوبی دارد ولی می تواند برای ارتقای جایگاه رسانه در کشور، اثرگذار تر باشد از طریق جمعیتی که حضور می یابند هم برگزاری نمایشگاه باشد و هم از طریق میزگردها، چالشها و مشکلات مطرح شود و مسئولان بتوانند از این طریق به مشکلات رسانه ها بیشتر پی ببرند.


اخبار سیاسی -  خبر  انلاین  


ویدیو مرتبط :
چگونه در زندگی مشترک با همسرمان به تفاهم برسیم؟ | قابل توجه زوجین!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در انتخابات نشان خواهیم داد اصلاح‌طلبان همدل هستند/ با اصولگرایان معتدل لیست مشترک تنظیم می‌شود



اخبار,اخبارسیاسی,محمدرضا عارف

 اخبار سیاسی  -  عارف  :
در انتخابات نشان خواهیم داد اصلاح‌طلبان همدل هستند/ با اصولگرایان معتدل لیست مشترک تنظیم می‌شود

بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم. می‌توانیم بخشی از لیست‌هایمان را با اصولگرایان معتدل به صورت مشترک تنظیم کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه در انتخابات سال آینده مجلس نشان خواهیم داد اصلاح‌طلبان همدل هستند، تاکید کرد: اگر به اجماع دست پیدا کنیم، بسیار خوشبین هستم که بتوانیم حداکثر کرسی‌های مجلس را نیز کسب کنیم.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برنامه‌هایش برای شرکت در انتخابات گفت: مشغول تدوین برنامه‌ها و سیاست‌ها برای حضور در انتخابات و چگونگی اجماع هستیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که شرایط کشور ایجاب می‌کند اصلاح‌طلبان به اجماع برسند و باید با تفاهم حداکثری٬ کار را دنبال کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به احزاب اصلاح‌طلب٬ اظهار داشت: انتظارمان از تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب این است که با حداقل توقع و حداکثر مسئولیت‌پذیری اجازه بدهند پروسه اجماع را پیگیری کنیم.

عارف با ابراز امیدواری برای رسیدن به اجماع در میان اصلاح‌طلبان٬ تصریح کرد: اگر به اجماع دست پیدا کنیم، بسیار خوشبین هستم که بتوانیم حداکثر کرسی‌های مجلس را نیز کسب کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص انتظارش از مجلس دهم٬ خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که مجلس آتی، باید مجلسی تخصصی و کارآمد باشد که کارشناسانی زبده با نگاه ملی و فراملی به مسائل داشته باشند.

وی از اعلام راهبردهای انتخاباتی خود تا پایان سال آتی یا ماه‌های نخست سال آتی برای انتخابات مجلس خبر داد و درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو و معتدل یادآور شد: بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم. معتقدم می‌توانیم بخشی از لیست‌هایمان مشترک باشد و اگر در مجلس افراد مشترک داشته باشیم، این افراد می‌توانند پایه و محور تفاهم و همدلی باشند که این مسئله در پیشبرد برنامه‌های مجلس و پیشرفت کشور موثر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اخبار برخی از رسانه‌های مخالف اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه در میان اصلاح‌طلبان اختلاف است و وی با سیدمحمد خاتمی اختلاف دارد، ابراز داشت: این مسائل فقط شایعه هستند و صحت ندارند. راه و روش من این است که به مسائل و شایعات اینچنینی نپردازم چراکه این مسئله موجب بازماندن از پرداختن به مسائل اصلی می‌شود.

عارف در پایان، با اشاره به انتخابات آتی مجلس عنوان کرد: در انتخابات سال آینده مجلس نشان خواهیم داد که اصلاح‌طلبان همدل هستند و امیدوارم که اصلاح‌طلبان با یک لیست وارد عرصه انتخابات بشوند.


  اخبار سیاسی  - ایلنا