اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: رییس جمهور به تعهداتش در مساله حصر وفادار است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تقدیر از تلاشهای وزیر امور خارجه،دکتر ظریف را فردی توانا،متعهد و باهوش دانست و بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد.

به گزارش امید، دکتر محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همچنین درخصوص محکومیت محمدرضا رحیمی با اظهار تاسف از اینکه معاون اول رئیس جمهور دولت قبل به چنین اتهامی محکوم شده است از اینکه قبح رشوه دادن و گرفتن در کشور ریخته شده است به شدت انتقاد کرد.

بخش های مهم اظهارت عارف در پی می آید:

*مسئولیت و جایگاه دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور حایز اهمیت است. دانشجو و دانشگاه در همه صحنه ها پیش تاز بوده است و باید این پیشتازی و مرجعیت اجتماعی خود را حفظ کنند.

*دانشجو نمی تواند مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود را کنار بگذارد.

*دولت تدبیر و امید برای پاسخ به مطالبات مردم و تحقق شعارهای خودش نیاز به دانشگاه و مشارکت دانشگاه دارد.

*نقد مشفقانه عملکرد دولت و راهنمایی و توصیه به دولت برای پیشرفت  و تعالی یک ضرورت است.

*شرایط منطقه و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه ایجاب می کند که دانشگاه و دانشجویان با جامعیت بیشتری تحولات منطقه را دنبال کنند.

*در خلق حماسه حضور مردم،دانشگاه و دانشجو باید همواره پیشتاز باشد و در ایجاد حماسه های مختلف سیاسی-اجتماعی نقش آفرین باشند.

*باید تلاش شود تا دانشگاه از نظر اداره ومدیریت در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. حاکمیت قانون هیات امنا بر دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

*دانشگاه نیاز به نشاط دارد. دانشجو باید با انگیزه و با نشاط و با درک شرایط و مسئولیت پذیری ادامه تحصیل دهند.

*نباید به دلایل جزئی و واهی در امور دانشگاه ها دخالت کرد.

*عده ای که دانشگاه را نمی شاند و خود در دانشگاه حضور نداشتند نگاه قیم مابانه به دانشگاه دارند و می خواهند فضای امنیتی که در گذشته در دانشگاه وجود داشت ادامه پیدا کند.

*به تشکلهای باسابقه دانشگاهی مثل انجمن های اسلامی دانشجویان هنوز مجوز فعالیت نمی دهند.

*رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی مطمئنا در  حل مساله حصر به تعهداتش وفادار است ولی اینگونه مسائل باید در یک فضای آرام  و با ضوابط قانونی خود دنبال شود.

*دکتر ظریف را از زمان دانشجویی می شناسم. الان فردی در راس دستگاه دیپلماسی کشور است که انسانی متعهد،توانا و باهوش است و مطمئنا منافع ملی سرلوحه فعالیت های دکتر ظریف است. آقای ظریف به خوبی سیاست های غرب را می شناسد و باید از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرد.

*ایران به دنبال استفاده غیر صلح آمیز از فناوری هسته ای نیست. باید دنبال لغو تحریم ها باشیم و تیم مذاکره کننده هسته ای در این راستا فعالیت می کنند. بخشی از دنیا که خود را به خواب زدند باید از حالت خواب زدگی بیرون بیایند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران از حق و حوق قانوینی خود کوتاه نمی آید.

*در انتخابات ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدم که اگر من و آقای روحانی هر دو در صحنه باشیم شکست می خوریم. شب انصراف از انتخابات به خدا توکل کردم و گفتم باید تصمیمی بگیرم که به نفع کشورم است. در انصراف اگر هوای نفس نباشد ارزشمند است.

*درمورد محکومیت معاون اول سابق رئیس جمهور باید اولا اظهار تاسف کنم از این اتفاقی که افتاد ثانیا از قوه قضایه تشکر می کنم که اقتدار نظام را در برخورد با فساد اقتصادی نشان داد. اگر در دهه 60 که فرمان هشت ماده ای امام خمینی صادر شد با جدیت دنبال می شد اینگونه اتفاقات در کشور نمی افتاد. صدور این حکم هشداری است برای همه دست اندرکاران که مقابله با فساد را جز اولویت های خود قرار دهند.

*نباید قبح رشوه ریخته شود. متاسفانه زیر میزی به رو میزی تبدیل شده است. دستگاه های نظارتی اغلب نگاه مچ گیرانه دارند تا سیاست پیشگیرانه. باید با عوامل فساد بصورت قاطع برخورد شود.

*اگر من رئیس جمهور بودم سیاستم ادمه برنامه های دولت اصلاحت بود.آقای روحانی برنامه شفاف و روشنی دارد و بر اساس برنامه های خود پیش می رود و باید بدون هیچگونه چشم داشتی به دولت کمک کرد.

*محور برنامه هایم و برنامه های بنیاد امید ایرانیان جوانان و زنان هستند و در انتخابات پویش امید فعالیت چشم گیری داشت  و اکنون هم جوانان باید میدان دار باشند.جوان البته باید احترام بزرگترها را نگه دارند و از تجربیات نسل اول استفاده کنند.

*ذات اصلاح طلبی استمرار است.

*ما در انتخابات مجلس می آییم. نباید رفتار انفعالی در انتخابات داشته باشیم.

اخبار سیاسی - امید


ویدیو مرتبط :
خاتمی ،عارف را رییس جمهور ایران معرفی میکند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف : آزادی زندانیان سیاسی و مساله حصر باید حل و فصل شود



زندانیان سیاسی,دیدار عارف با روزنامه نگاران

در دیدار روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب مطرح شد؛

عارف: نباید فردی را به رئیس جمهور تحمیل کرد چرا که حس سهم خواهی به وی القا می شود

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به اینکه باید دست دولت در انتخاب اعضای کابینه اش باز باشد، تصریح کرد: اگر رئیس دولت احساس کند، نیرویی به او تحمیل می شود باعث ایجاد فتنه و دعوا می شود. باید به رئیس جمهور پیشنهاد کرد اما نباید فردی را به وی تحمیل کرد چرا که حس سهم خواهی به وی القا می شود.

به گزارش مهر،جمعی از روزنامه نگاران اصلاح طلب در نشستی با معاون اول دولت هشتم به بیان دغدغه‌هایشان در حوزه فعالیتشان از جمله، آزادی روزنامه‌نگاران دربند، آزادی قلم در روزنامه‌ها و بازگشای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و نیز پیشنهاد به عارف برای حضور در دولت پرداختند.

محمدرضا عارف ضمن اظهار تاسف از برخوردهایی که در طی سالیان اخیر با برخی روزنامه نگاران شده است گفت:مشکلاتی که در خصوص رسانه‌ها مطرح شد، در مورد دانشگاه‌ها نیز وجود داشت. یعنی در دانشگاه ها نیز به همان میزان نگاه امنیتی بود و اجازه فعالیت به دانشجویان به صورت محدود داده می شد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات در فضایی صمیمی حل شود، یادآور شد: از ابتدا مطمئن بودم که  نتیجه این حماسه حل مشکلات در کوتاه مدت خواهد بود. آزادی زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران و مساله حصر نیز باید با همراهی حل و فصل شود. برخی افراد که طی این مدت بازداشت شدند انگیزه ای جز خدمت به کشور نداشتند.

عارف در ادامه با تاکید بر اینکه نباید نقش مردم را در انتخابات نادیده گرفت، گفت: مردم پیروز این صحنه بودند و باید حداکثر استفاده را از شرایط کرد. چرا که مردم مطالباتی دارند که باید پاسخ داده شود ولی درک این را هم دارند که اگر بدانند همه مشکلات در حال برطرف شدن است، با دولت همکاری می ‌کنند.

 

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به اینکه باید دست دولت در انتخاب اعضای کابینه اش باز باشد، تصریح کرد: اگر رئیس دولت احساس کند، نیرویی به او تحمیل می شود باعث ایجاد فتنه و دعوا می شود.  باید به رئیس جمهور پیشنهاد کرد اما نباید فردی را به وی تحمیل کرد چرا که حس سهم خواهی به وی القا می شود.

عارف با تاکید بر اینکه باید به دولت در هر سطحی کمک کرد، ادامه داد: جریانی وجود دارد که می خواهد، هر اتفاقی را به نفع خود مصادره کند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ها به سمت سیاست زدایی و امیت زدایی حاکم شود، خاطرنشان کرد: باید تحملمان را بالا ببریم و اختلاف سلیقه‌ها را بپذیریم و ظلم است که این انتخابات را محدود به چند نفر کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه باشاره به فضای رسانه‌ای کشور نظام یادآور شد: رسانه ای که آلت دست باشد، نبودنش بهتر از بودنش است. مشکل  رسانه‌های ما این است که بسیار آسیب‌پذیرند. شهامت نویسنده را نباید از او گرفت.

وی همچنین درباره تشکیل حزبی فراگیر که مورد پرسش یکی از حاضرین بود گفت:درباره ایجاد یک حزب فراگیر در حال تامل هستم نباید احزاب قائم به فرد باشند.

 

در این دیدار یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در توضیح پاره‌ای از مشکلات صنفی گفت: در دوره هشت سال اصولگرایان از رهبر اصلاحات گرفته تا کوچک‌ترین اعضای یعنی روزنامه‌نگاران مورد تهدید و تهمت قرار گرفتند و روزنامه‌نگارانی که خود را در حاشیه امن می دیدند به هم صنفان خود اتهام‌هایی مانند جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و... زدند.

روزنامه نگاران اصلاح‌طلب از عارف خواستند تا فضا برای فعالیت برابر رسانه‌ای بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فراهم شود و نگاه امنیتی از روزنامه‌نگاران برداشته شود.

اما به جز مسائل صنفی ،روزنامه نگاران اصلاح طلب خواستار حضور عارف در کابینه جهت پی‌گیری مطالباتشان شدند.

یکی دیگر از روزنامه نگاران در این خصوص اظهار داشت: حضور یک اصلاح‌طلب در کابینه دولت می‌تواند موجب پی گیری مطالبات اصلاح‌طلبان شود و از آنجایی که این مسئولیت سنگین است بر این باوریم که شما می توانید این مسئولیت را بپذیرید و قبول زحمت کنید./مهر