اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: حرف آخر را مردم می‌زنند



اخبار,اخبار سیاسی ,همایش اصلاح طلبان

 

اخبار سیاسی - عارف: حرف آخر را مردم می‌زنند

وی خاطرنشان کرد:تجربه دوران سازندگی، اصلاحات و 24 خرداد نشان داد که برای سامان امور کشور و رسیدن به آرمان، توسعه و پیشرفت هیچ راهی به جز مشارکت مردم و حضور تمام گروه های سیاسی وجود ندارد.

محمد رضا عارف گفت :نتیجه انتخابات 24 خرداد موجب بروز و ظهر امید و اعتماد مردم به آینده کشور شده است.

به گزارش ایرنا ، عارف شامگاه جمعه در همایش اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی با عنوان تحلیل مسایل جاری کشور در سالن پتروشیمی تبریز افزود: در این انتخابات مردم نشان دادند که حرف آخر را آنان می زنند.

وی گفت: بر خلاف تحلیل و پیش بینی های مختلف، مردم با حضور 73 درصدی اعتقاد خود را به اعتدال و اصلاح طلبی نشان و آمدند تا تفکر اصلاح طلبی و اعتدال پیروز شود.

به گفته عارف، دوم خرداد با دغدغه حفظ انقلاب به پیروزی رسید و نقطه عطف در مردم سالاری شد.

وی خاطرنشان کرد:تجربه دوران سازندگی، اصلاحات و 24 خرداد نشان داد که برای سامان امور کشور و رسیدن به آرمان، توسعه و پیشرفت هیچ راهی به جز مشارکت مردم و حضور تمام گروه های سیاسی وجود ندارد.

این فعال سیاسی گفت: در قاموس اصلاح طلبی شکست معنی ندارد و هر شکستی مقدمه پیروزی است و در زمان کنونی وظیفه ما تقویت و انسجام اصلاح طلبی است بر این اساس نباید به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد مغرور شویم.

عارف افزود: شاید سرگرم شدن به امور اجرایی موجب بروز نتایج انتخابات سال های 84 و 88 شد و علت دیگر آن فاصله گرفتن جوانان در برخی از صحنه ها و نبود جوابگویی به برخی از نیازهای جوانان است که باید با تحلیل وقایع برای آینده درس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبی در چارچوب نظام و ذات اصلاح طلبی به طور طبیعی اعتدال است، گفت: وفاداری به ارزش ها و آرمان های انقلاب تفکر اصلاح طلبی است و باید با تکیه به خردجمعی به فکر حرکت های گروهی باشیم.

عارف با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم، گفت: کشور با رشد اقتصادی منفی همراه بود و شاخص های کیفیتی با وضع نگران کننده روبه رو شد و لذا برخی از دستاوردهای این دولت که ناشی از امیدبخشی است، باید حمایت و حفظ شود.

این فعال سیاسی اظهارکرد: نمی گویم نباید دولت را نقد کنیم، اما نقد باید مشفقانه و برای اصلاح امور و پیشرفتباشد. بر این اساس باید از سیاست های اقتصادی و دیپلماسی سیاسی دولت حمایت کنیم.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای مورد حمایت است و باید از حقوق به حق ملت ایران دفاع کند، تضعیف دولت، تضعیف کشور و آینده کشور است.

وی گفت: در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی باید به دولت کمک و فعالیت های مدنی و کادرسازی را جدی دنبال کنیم.

عارف خاطرنشان کرد: امید به آینده را با ساز و کارهای معقولانه باید ترسیم و دولت را کمک کنیم و اصلاحات با توسعه همدلی با تمام نهادها نباید در دولت متوقف شود.

وی با اشاره به ارتباطات مجلس و دولت، گفت: باید تعامل با مجلس را افزایش داد،اما برخورد مجلس را با دولت ببینید سووالات پی درپی مجلس موجب نبود تمرکز وزیران می شود.

وی با اشاره به اینکه به همگرایی حداکثری نیاز داریم، اظهار کرد: خرد ورزی و اخلاق مداری منش اصلاح طلبی است و باید بر این اساس به اجماع برسیم.

عارف تاکید کرد:مجلس آینده برای ما بسیار مهم است و باید با تدوین سازوکارهایی به اجماع برسیم و با نگاه ملی، منافع ملی و اجرایی کردن سیاست های کلی با یک پرچم در انتخابات شرکت کنیم. 

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
سبزیجاتی که حرف می زنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف: صندوق رأی حرف آخر را می‌زند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عارف با بیان اینکه «حرف آخر را صندوق رأی می‌زند»، تصریح کرد: چاره‌ای جز پیروزی نداریم و برای پیروزی هم راهی جز اجماع نداریم و فعلاً باید بر اساس مشترکات حرکت کنیم.

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از نخبگان، خانواده معظم شهدا و فعالان سیاسی استان فارس که در دفتر بنیاد امید ایرانیان انجام شد، با تسلیت فرار رسیدن ایام  شهادت امام جعفر صادق(ع) به ظرفیت‌های بالقوه استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس از هر نظر وضعیت برجسته‌ای دارد. در دولت اصلاحات همیشه در مسئله کیفیت گندم نگاه‌مان اول به استان فارس و بعد به استان گلستان بوده است. دانشگاه شیراز نیز اکنون جزء بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلایلی نتوانستیم از ظرفیت این استان به‌صورت مطلوب استفاده کنیم و امیدواریم در دولت  تدبیر و امید شرایط بهتر شود. استان فارس در یک مسیری که نباید می‌افتاد، قرار گرفت ولی امیدواریم که در دوره استاندار جدید شرایط تغییر کند و مدیران ارشد استان همسو با دولت در جهت پاسخ‌گویی به مطالبات مردم گام بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن پتانسیل‌ها و ظرفیت استان تأکید کرد: اگر فقط گردشگری استان تقویت شود به‌تنهایی می‌تواند حداقل 50 درصد درآمد نفتی کشور را تأمین کند.

وی در پاسخ به انتقاد برخی از حاضرین در جلسه از سیاست داخلی دولت تدبیر و امید گفت: در انتقادهایی که از دولت مطرح می‌شود باید توجه کرد که دولت در چه شرایطی روی کارآمد. در آن زمان رقیب اصلاحات تصور نمی‌کرد که اصلاح‌طلبان پیروز شوند و اگر یک درصد احتمال می‌داد که پیروزی از آن ماست، رقابت را بین خودشان تقسیم نمی‌کردند.

عارف با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 تصریح کرد: نباید احساس کنیم که کار در 24 خرداد تمام شده؛ بلکه بعد از آن باید با همکاری صمیمانه مردم و دولت روند حاکم شدن اخلاق، ارزش‌ها و اجرایی شدن تمام اصول قانون اساسی به تدریج و با برداشتن گام‌های استوار و پایدار دنبال شود.

وی ادامه داد: عملکرد دولت روند قابل دفاعی دارد و البته تا الآن هم یکی از دستاوردهای دولت بیانیه ارزشمند توافق هسته‌ای بوده که نگاه‌ها را به ایران تغییر می‌دهد، البته این دستاورد به خاطر پیروزی مردم در 24 خرداد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده کاری کارستان کرده و باید مورد تقدیر قرار بگیرد، ادامه داد: ویژگی انتخابات 24 خرداد 92 این بود که در یک فضای ناامیدی و امنیتی کاذبی که به جامعه تحمیل شده بود، مردم پیروز شدند و جوانان، بزرگان اصلاح‌طلب را  به میدان انتخابات هل دادند. این حرکت باید استمرار پیدا کند تا گام بعدی که اسفندماه امسال است بهتر برداشته شود. باید نشان دهیم که پیروزی مردم در 24 خرداد تصادفی نبود.به این عقیده ام که اگر این حرکت ادامه یابد، گام‌های بعدی راحت‌تر خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کشور و منطقه مهمترین راهبرد برای جریان‌های سیاسی در انتخابات باید حضور حداکثری مردم باشد.

عارف با بیان اینکه «حرف آخر را صندوق رأی می‌زند»، تصریح کرد: چاره‌ای جز پیروزی نداریم. باید پیروز شویم و برای پیروزی هم راهی جز اجماع نداریم. اختلاف سلیقه را ارج بنهیم؛ اما فعلاً باید بر اساس مشترکات حرکت کنیم.

وی درباره راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان تشریح کرد: در گذشته به صورت متمرکز لیست‌ها تهیه می‌شد، اما الآن حوزه‌های انتخابیه مبنا قرار گرفته و اگر اختلافی در حوزه باشد، شورای استان باید آن را حل و فصل کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تأکید کرد: تقاضایم از خواهران و برادران اصلاح‌طلب این است که  به صورت فردی رفتار نکنند و در یک حرکت جمعی و جبهه‌ای باید مسئولیت‌پذیری را افزایش دهیم.

عارف با بیان اینکه «باید هدف ارتقای جایگاه مجلس و رسیدن به یک مجلس خبره با کارایی بالا باشد»، گفت: افرادی که در خود این ظرفیت را می‌بینند به انتخابات ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با تشکیل مجلسی مقتدر که دغدغه اصلی‌اش منافع ملی باشد دولت می‌تواند دستاوردهای خود را در حوزه های مختلف افزایش دهد و پاسخ گویی مطالبات به‌حق مردم و جوانان نظیر مسائل معیشتی، اشتغال و حقوق شهروندی باشد.

عارف در ادامه تأکید کرد: باور ما به ارزش‌ها کمتر از رقیب نیست؛ هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا ریشه در انقلاب دارند، هرچند که در هر دو جریان افرادی تندرو هستند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصلاح طلبان هیچ‌گاه به رقیب خود برچسب‌های ناروا نزدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه افراطیون رقیب برای از میدان به در بردن اصلاح‌طلبان از روش‌های نخ نمای اتهام زنی استفاده می‌کنند. اگر زمانی با چنین روش‌های ضداخلاقی به نتیجه می‌رسیدند بدانند که دیگر آن دوران به سر آمد ونمی اصلاح طلبان را حذف کنند. باید با تعامل مثبت در صحنه مبارزات سیاسی حضور پیدا کرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه رأی توده‌های مردم پشتیبان اصلاح‌طلبان است، گفت: نمی‌خواهیم حرکت‌های عوام‌فریبانه داشته باشیم. نمی‌خواهیم برای رأی جمع کردن شعاری بدهیم که نمی‌توانیم اجرا کنیم.

عارف در این دیدار در بخش دیگری از سخنان خود، به ضرورت تشکیل احزاب تأثیرگذار در کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم احزاب فراگیر داشته باشیم که مسئولیت بگیرند و پاسخگو باشند؛ اما چون در آن مرحله نیستیم ناچاریم که حرکت جبهه‌ای داشته باشیم، در این حرکت جبهه‌ای احزاب باید خواسته‌های خود را تعدیل کنند و خرد جمعی را مبنا اقدام عملی خود قرار دهند.

در این مراسم لوح تقدیری به پاس اقدام اخلاقی عارف در انتخابات سال 92 و توجه وی به خانواده معظم شهدا از طرف خانواده سرداران شهید نوری به رئیس بنیاد امید ایرانیان اهدا شد.
اخبار سیاسی - فارس