اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف جلسه انتخاباتی در تهران داشته است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عارف جلسه انتخاباتی در تهران داشته است

خبرگزاری فارس: نماینده سابق مردم یزد با بیان اینکه "ستادی برای عارف تشکیل نشده که من رئیس آن باشم"،‌ گفت: عارف برای بررسی وضعیت و مشاوره با همفکرانش جلسه انتخاباتی در تهران برگزار کرده است.

علی اکبر اولیا نماینده سابق یزد در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس، با اشاره به برخی خبرها درباره احتمال ریاست وی بر ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف، گفت: ستادی برای کاندیداتوری آقای عارف تشکیل نشده است که بنده ریاست آنرا به عهده بگیرم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکره و گفت‌وگویی با عارف داشته‌ است یا نه، تصریح کرد: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که آقای عارف جلسه‌ای را با حضور دوستان و همفکرانش برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در تهران برگزار کرد تا با بررسی شرایط، وضعیت رقابت انتخاباتی را بررسی کند.

اولیا با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: آقای عارف در حال بررسی شرایط برای انتخابات آتی ریاست جمهوری است.

نماینده سابق مردم یزد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا در جلسه انتخاباتی عارف در تهران حضور داشته یا نه، سکوت کرد و در عین حال گفت که خاتمی در این جلسه حضور نداشته است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد پذیرش ریاست ستاد انتخاباتی عارف، گفت: پیشنهادی در این رابطه به بنده نشده است.

اولیا در پاسخ به این سؤال که محور دیدار اخیر شما با آقای خاتمی چه بوده است، اظهار داشت: کدام دیدار؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما دیداری با آقای خاتمی نداشته‌اید، تصریح کرد: در طول تاریخ دیدارهای زیادی انجام می‌شود. بحث ما این است که بدانیم تکلیف ما برای انتخابات آتی چیست.

نماینده سابق یزد با تائید تلویحی دیدارش با خاتمی، گفت: آقای خاتمی معتقد است که باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کرد و البته باید الزام های مشارکت اصلاح طلبان نیز فراهم شود؛ آقای خاتمی آرزو دارند مشارکت حداکثری در انتخابات آتی باشد و همه حرف‌ها شنیده شود./فارس


ویدیو مرتبط :
ستاد انتخاباتی عارف (بجنورد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتیجه ائتلاف عارف - روحانی تا 3 روز آینده/تجمعات انتخاباتی حامیان جلیلی، عارف و رضایی در تهران



ائتلاف عارف روحانی,ائتلاف روحانی و عارف

یونسی: اعلام نتیجه ائتلاف عارف - روحانی تا 3 روز آینده

حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در همایش هواداران دکتر روحانی که عصر پنج شنبه برگزار شد گفت: برخی که انتخابات را از اساس قبول ندارند اکنون خودشان را خودی جا زده‌اند و متاسفانه هاشمی‌ها رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش ایلنا، یونسی با انتقاد از رد صلاحیت آیت الله هاشمی و بابیان اینکه متاسفانه بانیان نظام را رد صلاحیت می‌کنند معتقد است:طیفی در کشور وجود دارد که حکومت را محدود به جمع خودشان می‌خواهند و این گروه تمایلی به برگزاری انتخابات پرشور ندارند و منطقشان فقط زور است و انتخابات را قبول ندارند.در حالی که رهبری انقلاب سخن از حماسه سیاسی می‌گویند آن‌ها با عملکردشان چیز دیگری را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: این طیف روحانیونی هم دارند که می‌گویند انتخابات معنی ندارد و در اسلام چیزی به عنوان انتخابات وجود ندارد. آن‌ها حتی امام را غرب زده می‌دانستند و در سالهای اخیر خودشان را خودی جا زده‌اند و هاشمی‌ها رد صلاحیت می‌شوند.

یونسی با انتقاد به مناظره‌های برگزار شده در صدا و سیما گفت: این مناظره‌ها هم مردم و هم کاندیدا‌ها را تحقیر کرد.

وزیر اطلاعات دولت خاتمی افزود: من احساس خطر می‌کنم و این مسیر باید یک جایی متوقف شود و فقط آقای هاشمی یا روحانی می‌تواند این کار را بکند.

یونسی افزود: عده‌ای به دنبال گفتمان جنگ و تحریم هستند و جنگ و تحریم را مفید می‌دانند که ما باید با حضور پرشور جلوی حاکمیت این طیف را بگیریم.

یونسی خطاب به اصولگرایان گفت: احمدی‌نژاد ایده آل شما بود و دیدید که این بلا را بر سر شما آورد.حال که بناست همه پای صندوق رأی بیایند باید رئیس جمهور دلخواه خود را انتخاب کنند.

وی در پایان افزود: همه باید راه ائتلاف را پیش ببریم و قطعا تا سه روز آینده نتیجه ائتلاف مشخص خواهد شد. 

تجمعات انتخاباتی حامیان جلیلی، عارف و رضایی در تهران

در حالیکه تا پیش از این تجمعات خیابانی برای انتخابات ممنوع بود، از ساعت 18 (پنجشنبه) حامیان جوان و دانشجوی سعید جلیلی و محمدرضا عارف در دو سوی خیابان در چهارراه ولیعصر با شعارهایی به تبلیغ و حمایت از کاندیدای خود پرداختند.

کمتر از هفت روز مانده به پایان مهلت تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز تجمعاتی خیابانی در حمایت از برخی از این کاندیداها شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، در حالیکه تا پیش از این تجمعات خیابانی برای انتخابات ممنوع بود، از ساعت 18  (پنجشنبه) حامیان جوان و دانشجوی سعید جلیلی و محمدرضا عارف در دو سوی خیابان در چهارراه ولیعصر با شعارهایی به تبلیغ و حمایت از کاندیدای خود پرداختند.

حامیان جلیلی که پوسترها و عکس‌هایی در حمایت از او را در دست داشتند و در مقابل ایستگاه متروی ولیعصر حضور داشتند، شعارهایی از جمله "نه سازش نه تسلیم، یار جلیلی هستیم"، "ای حامی ولایت، بسیجیان فدایت"، "رای ما یک کلام، مقاومت والسلام"، "جلیلی ولایی، جانباز کربلایی"، "تا فتح بدر و خیبر یک یا حسین دیگر"، "نه سرخ و سبز و نیلی، اصلح فقط جلیلی" و "خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پایبنده باد" سر دادند.

در سوی دیگر خیابان و در مقابل حامیان جلیلی، حامیان جوان محمدرضا عارف با پوسترهایی که در دست داشتند، شعارهایی چون "ای عارف قهرمان، امید نسل جوان"، "زنده باد اصلاحات"، "سلام بر خاتمی، درود بر عارف"، "نه جلیلی نه اشتون، گفت‌وگوی تمدن"، "هاشمی، خاتمی، حمایت حمایت"، "معاون خاتمی، کاندیدای مردمی" و "عارف زنده باد، روحانی پایبنده باد" سر دادند و سرودهای "ای ایران" و "یار دبستانی" را با یکدیگر خواندند.

حامیان محسن رضایی نیز ساعتی بعد در سوی دیگر خیابان حاضر شدند و شعارهایی چون "رضایی جانمان، رییس‌جمهورمان" و "سلام بر زندگی، درود بر رضایی" در حمایت از کاندیدای خود سر دادند.

برخی از حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، با مردمی که در حال عبور بودند به گفت‌وگو پرداختند تا آنها را برای رای دادن به کاندیدای مورد حمایت خود متقاعد کنند.

نیروی انتظامی نیز از اولین دقایق حضور حامیان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور برقراری امنیت و جلوگیری از مسدود شدن محل تردد خودروها در محل تجمع حاضر شدند.

این تجمعات بدون وقوع درگیری، ساعاتی بعد به پایان رسید.

ایلنا/ایسنا