اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: اصلاح طلبان و اعتدالیون راهی جز ارائه لیست واحد ندارند



اخبار,اخبار سیاسی,محمد رضا عارف

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با آخرین هماهنگی های اصلاح طلبان برای انتخابات گفت: هنوز وارد مصداق نشده ایم و اکنون زود است.

 رییس بنیاد امید ایرانیان، گفت: اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی جز اجماع و ارایه یک لیست واحد ندارند.

محمد رضا عارف در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به این سوال که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد اجماعی بودیم که منجر به پیروزی شد، آیا در انتخابات مجلس نیز امکان چنین اجماعی بین اصلاح طلبان و اعتدالگراها وجود دارد؟ افزود: من واژه ائتلاف را برای آن مقطع به کار می برم، اگر در سال 92 به صورت اختیار این ائتلاف اتفاق افتاد و نتیجه را دیدیم، برای سال 94 ضرورت است؛ ما ضرورت اجماع را داریم نه ائتلاف.

وی ادامه داد: اگر این اجماع حاصل شود، آن وقت بحث ائتلاف را با بخشی از اصولگرایان میانه رو و معتدل دنبال می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با آخرین هماهنگی های اصلاح طلبان برای انتخابات گفت: هنوز وارد مصداق نشده ایم و اکنون زود است.

عارف تصریح کرد: در مجموع از روندی که در جبهه اصلاحات جلو می رود راضی هستیم؛ من خوشبینم که به راهبرد اجماع - که بارها و بارها آن را مطرح کرده ایم – برسیم.

وی همچنین در مورد عملکرد دو سال دولت تدبیر و امید نیز گفت: روند، روند خوبی بوده است؛ بخصوص اگر به این نکته توجه کنیم که این دولت در چه شرایطی روی کار آمد، طبیعتا روند، امیدوار کننده تر می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که دولت در دو سال آینده چه محورهایی را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد، اظهار داشت: به نظر من در دو سال آینده دولت باید به مسایل داخلی همچون مسایل اقتصادی و فرهنگی توجه جدی تری داشته باشد.

عارف افزود: در دانشگاه ها از ابتدا بحث حاکمیت فضای فرهنگی مطرح بود اما هنوز تلاش عده ای این است که فضای امنیتی را حفظ کنند؛ اگر دولت به این مسایل با اولویت بپردازد، کارنامه بهتری را از خود به جای می گذارد.

 اخبار  سیاسی -   ایرنا


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرباسچی: ‌اصلاح‌طلبان با لیست واحد در انتخابات مجلس حضور می‌بایند‌



اخبار,حزب کارگزاران سازندگی کرباسچی

کرباسچی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی زیرمجموعه‌ای از گروه‌های اصلاح‌طلب است و تلاش ما بر این است تا انتخابات پیش‌رو به مانند انتخابات سال 92 منسجم با گروه‌های اصلاح‌طلب حرکت کرده و لیست واحدی را ارائه کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: قطعا همه گروه‌‌های اصلاح‌طلب دور هم جمع شده و یک لیست واحدی را برای حضور در انتخابات مجلس دهم ارائه می‌دهند.

غلامحسین کرباسچی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با فارس در این شهرستان با بیان اینکه تخلف رحیمی مربوط به یک فرد خاص نیست بلکه این تخلفات دامن تمام مسئولان دولت گذشته و حتی حامیان آنها را می‌گیرد، اظهار کرد: بنده به شخص خاص کاری ندارم اما بر این باورم که اگر تخلفی در یک مجموعه دولتی انجام شده باشد مربوط به یک نفر خاص نیست بلکه این تخلف همه را شامل می‌شود.

وی افزود: به نظر بنده نباید این تخلفات را محدود به یک نفر خاص کرد بلکه مجموعه کسانی که یک دولت را سر کار می‌آورند همه باید قبول کنند که در این تخلف دست داشته‌ و سهیم بوده‌اند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: اینکه کسی بخواهد خود را کنار بکشد و خود را عامل مستقیم و یا غیرمستقیم بداند منطقی و قابل قبول به نظر نمی‌رسد چراکه در این تخلف آشکار همه مسئولان دولت قبلی مقصر بوده و باید بپذیرند که تخلف انجام شده مربوط به دولت دهم بوده است.

کرباسچی در مورد نامه اخیر احمدی‌نژاد در تبری جستن از تخلفات معاون اول خودش گفت: بنده در کلیت موضوع اعلام می‌کنم که باید بالاترین نفر مسئولیت این تخلفات را بر گردن بگیرد چراکه در پرونده خود بنده به صراحت اعلام کردم که همه اتهامات مربوط به بنده بوده و مدیران مقصر نیستند.

وی تصریح کرد: در پرونده شهرداری تهران در زمان بنده هر چند برای اغلب مدیران پرونده‌سازی شد و حتی به صورت موقت از مسئولیت عزل شدند اما در نهایت بنده مسئولیت همه تخلفات را به گردن گرفته و همه افراد زیرمجموعه شهرداری تهران تبرئه شدند که قطعا این روش درست در مدیریت است و اگر اتفاقی افتاده باشد بالاترین فرد مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

کارگزاران زیرمجموعه گروه‌های اصلاح‌طلب هستند
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سئوالی در مورد انتخابات پیش‌روی مجلس و لیستی که گروه‌های اصلاح‌طلب می‌دهند، گفت: قطعا همه گروه‌‌های اصلاح‌طلب دور هم جمع شده و یک لیست واحدی را برای حضور در انتخابات مجلس دهم ارائه می‌دهند.

کرباسچی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی زیرمجموعه‌ای از گروه‌های اصلاح‌طلب است و تلاش ما بر این است تا انتخابات پیش‌رو به مانند انتخابات سال 92 منسجم با گروه‌های اصلاح‌طلب حرکت کرده و لیست واحدی را ارائه کنیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: ما به هیچ‌وجه درصدد ارائه لیست مستقل برای حزب کارگزاران نیستیم و تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم در انتخابات آینده منسجم و موفق عمل کنیم.

اخبار سیاسی- فارس