اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عارف: اجازه نمی‌دهم از سکوتم سوء‌استفاده شود



اخبار,اخبار سیاسی ,محمدرضا عارف

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به پرسشی درباره سکوتش در برابر برخی بی‌اخلاقی‌های جریان‌های مختلف سیاسی گفت: سکوت من آگاهانه و بر اساس رویکرد اخلاقی‌ام است و در تمام دوران فعالیتم تلاش کردم منافع ملی بر منافع حزبی اولویت داشته باشد. البته اجازه هم نخواهم داد از سکوتم سوء‌استفاده شود.

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اصناف و بازاریان تهران با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش به یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: فرضیه دینی امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) بود که امروزه باید توسط آحاد جامعه به عنوان یک اصل اساسی در دین و فرهنگ ما مورد توجه قرار بگیرد اگر این فرضیه دینی توسط مسئولان و مردم جدی تلقی می‌شد با رذایل اخلاقی که متاسفانه در جامعه وجود دارد روبه‌رو نبودیم.

وی ادامه داد: دروغ گفتن و تهمت‌زدن از جمله رذایل اخلاقی هستند که متاسفانه در جامعه قبح آن ریخته شده است به راحتی در تریبون‌ها و رسانه‌ها به همدیگر تهمت‌های ناروا می زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نقش حمایتی که بازاریان در انقلاب اسلامی ایران داشتند غیر قابل انکار است. ظرفیت اقتصادی بازار یکی از پشتوانه‌های اصلی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به نقش موثر بازاریان در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور ،خاطرنشان کرد: متاسفانه به خاطر مشغولیت‌های فراوان عملا از سرمایه معنوی بازار غافل شدیم. در دوران انقلاب سخن و کلام یک بازاری برای اکثریت جامعه سندیت داشت و این اعتبار و جایگاه یک بازاری با اخلاق را نشان می‌داد. به نظرم باید رجعتی به همان فرهنگ اصیل کسب و کار داشته باشیم تا جایگاه و منزلت بازاریان ارتقا یابد.

عارف در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت اصلاحات در زمینه رونق کسب و کار یادآور شد: اگر چه شعار دولت اصلاحات توسعه سیاسی بود ولی کارهای عظیمی در حوزه اقتصاد صورت گرفت که یکی از آنها اجرای تمام و کمال برنامه سوم توسعه بود. متاسفانه دستاوردهای اقتصادی دولت اصلاحات به خوبی برای افکار عمومی بیان نشد و صدا و سیما هم در آن مقطع در کنار دولت نبود.

وی همچنین با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده توسط بازاریان درخصوص رکود اقتصادی گفت: توجه بیش از حد به مساله تورم باعث شد دولت از رشد اقتصادی غافل شود اگرچه تلاش‌های خوبی توسط دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی انجام شده است ولی به خاطر تنگناهایی که دولت با آن مواجه است زمان بیشتری برای نتیجه دادن اقدامات اقتصادی دولت نیاز است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به موفیقت دولت در توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آثار روانی توفیق دولت در برجام که در جامعه قابل مشاهده است، شرایط را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم کرده و دولت باید از این شرایط به نحو مطلوب استفاده کند.

وی بر ضرورت همراهی بازاریان با دولت تاکید کرد و گفت: بخشی از رکورد اقتصادی به خاطر تحریم‌های آزار دهنده بوده است ولی اکنون با توجه به شرایط پس از اجرایی شدن برجام بستر‌های لازم برای عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

عارف با بیان اینکه شخصا به توسعه متوازن و پایدار اعتقاد دارم بر ضرورت توجه جدی به بخش خصوصی و ارتقای این بخش در دهه چهارم انقلاب با توجه به سیاستهای اصل 44 که مصوب رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط کشور و منظقه ایجاب می‌کند که انتخابات هفتم اسفند با پشتوانه عظیم مردمی برگزار شود و ان‌شالله مسئولان نظارتی و اجرایی در امر انتخابات به گونه‌ای عمل کنند که شاهد انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم باشیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس باید در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد تصریح کرد: اگر مجلسی متخصص و همراه دولت داشته باشیم مطمئنا بسیاری از دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه از جمله بازاریان محترم از حیث قانون گذاری رفع خواهد شد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
عارف: ماهواره قانونی شود اجازه نمی دهم در خانه ام از آن استفاده شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمس: اجازه نمی‌دهم كسی در تیم ملی پایش را از گلیمش درازتر كند



 

شمس: اجازه نمی‌دهم كسی در تیم ملی پایش را از گلیمش درازتر كند

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس‌، تیم حسین شمس شب گذشته در آخرین بازی‌اش در رقابت‌های گرندپریكس مغلوب پاراگوئه شد تا با كسب عنوان چهارمی برزیل را به مقصد ایران ترك كند.

 

در این دوره از مسابقات، سه پیروزی، یك تساوی و دو شكست در كارنامه تیم ملی فوتسال نقش بست.

حسین شمس از عملكرد جوانان تازه‌كار رضایت داشت؛ اما از بازی گلر تیمش و عكس‌العمل وی بعد از شكست بسیار عصبانی بود.

حالا مصطفی نظری گلر مغضوب تیم ملی است.

صحبت‌های حسین شمس بعد از اتمام بازی‌ها را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس بخوانید:

* گفته بودید پاراگوئه قدرت جدید فوتسال دنیاست. تیم ایران توان پیروزی بر این تیم را نداشت؟

ما روز گذشته با پدیده‌ای مواجه شدیم كه در دنیای فوتسال بی‌نظیر بود. برای قضاوت این مسابقه، دو داور زن انتخاب شده بودند. بازیكنان پاراگوئه هم كه به تشنج‌آفرینی در حین مسابقه و به هم ریختن بازی معروفند. متاسفانه به همین دلیل كنترل مسابقه از دست داوران زن خارج شد.

* پس اشتباهات داوری در شكست‌تان دخیل بودند؟

نمی‌خواهم بهانه بیاورم؛ ولی واقعیت همین است. بازیكن پاراگوئه با آرنج به صورت حسن‌زاده كوبید؛ ولی داور به كارت زرد اكتفا كرد. در چنین شرایطی محمد كشاورز هم از زمین اخراج شد. هر بار كه می‌خواستیم برتری خود به حریف دیكته كنیم، داور با قضاوت بدش مانع كار می‌شد.

* اگر یك بار دیگر با این تیم بازی كنید، نتیجه چه می‌شود؟

قطعا ما برنده خواهیم بود. حداقل اختلاف ما با پاراگوئه، پنج گل است. اگر این مسابقه در سطح جهانی بود همین چیزی كه گفتم رخ می‌داد. متاسفانه داوری به هیچ‌عنوان در سطح این بازی نبود و یك پیروزی صددرصد را از تیم ما گرفت.

* از عملكرد بازیكنان‌تان راضی بودید؟

بله. در این مسابقه از جوان‌ها استفاده كردیم. مرتبا بازیكنان جدید را به میدان می‌فرستادیم تا همه محك خورده باشند.

* مصطفی نظری هم نیمكت‌نشین شد!

از مجتبی نصیرنیا درون دروازه استفاده كردیم.

* فقط به خاطر عملكرد ضعیف در دیدار قبلی؟

نظری را علاوه بر اینكه در دیدار با اسپانیا سه گل بد دریافت كرد، به خاطر اخلاق بدش بعد از دیدار با اسپانیا كه تقصیر شكست را گردن دیگر بچه‌ها انداخت، كنار گداشتم. قطعا عكس‌العمل لازم را هم در تهران نسبت به این رفتارش خواهم داشت.

* با این اوصاف، او به اردوی بعدی تیم ملی دعوت نمی‌شود؟

قطعا به اردو دعوت نمی‌شود. او باید بداند كه تیم ملی، باشگاه نیست و بحث‌های باشگاهی نباید وارد تیم ملی و مسابقات برون‌مرزی شود. جایگاه تیم ملی مشخص است و ستاره و غیرستاره هم نمی‌شناسد. وقتی وحید شمسایی با آن محبوبیت را 2 سال به خاطر نافرمانی كنار گذاشتیم، نظری كه جای خود دارد. وقتی او چند جلسه از همراهی تیم باشگاهش در لیگ محروم شد، فكر می‌كردیم در رفتارش تجدید نظر كرده است؛ اما این‌طور نشد.

* او تا چه زمانی از تیم ملی محروم خواهد بود؟

او حداقل تا آسیایی 2012 دعوت نمی‌شود مگر اینكه در رفتارش تجدید نظر نكند. اجازه نمی‌دهم در تیم ملی كسی پایش را از گلیمش درازتر كند. هر كسی این شرایط را رعایت نكند، فرقی نمی‌كند چه كسی است و جایی در تیم ملی ندارد.../فارس