اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف و اشتون در دور پایانی مذاکرات ایران و 1+5 شرکت می کنند/ بیانیه مشترک صادر می شود



ظریف و اشتون در دور پایانی مذاکرات ایران و 1+5 ب

ظریف و اشتون در دور پایانی مذاکرات ایران و 1+5 شرکت می کنند/ بیانیه مشترک صادر می شود

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دور پایانی مذاکرات ایران و 1+5 شرکت می کنند.

به گزارش مهر،دور بعدی مذاکرات ایران  و 1+5 دقایقی پیش با حضور معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران سرپرستی هیئت ایران را در این مذاکرات بر عهده دارد و هلگا اشمید نیز ریاست هیئت 1+5 را عهده دار است.

دور بعدی مذاکرات عصر امروز با حضور ظریف و اشتون برگزار می شود.

بر اساس توافقات انجام شده بین دو تیم در پایان این دور یک بیانیه مشترک صادر خواهد شد.

دور سوم مذاکرات نیز قرار بود ساعت 11 صبح آغاز شود که به دلیل مذاکرات معاونین 6 کشور تا ساعت یک بعد از ظهر به تأخیر افتاد./مهر


ویدیو مرتبط :
ظریف و موگرینی بیانیه ی مشترک صادر کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و آژانس بیانیه مشترک صادر کردند/تاریخ دور بعدی مذاکرات مشخص شد/واریورانتا: مذاکرات جامع بود حتی درباره پارچین



بیانیه مشترک ایران و آژانس

در پایان مذاکرات ۲ روزه
ایران و آژانس بیانیه مشترک صادر کردند

در بیانیه مشترک ایران و آژانس آمده است: ایران پیشنهاد جدیدی را درباره اقدامات عملی به عنوان مشارکت سازنده برای تقویت همکاری‌ها و گفت‌وگو با هدف حل آتی مسائل باقیمانده ارائه کرد.

به گزارش فارس، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان دو دور مذاکره در وین، بیانیه مشترکی صادر کردند.

بر اساس گزارشی که واحد مرکزی خبر منتشر کرده است، در این بیانیه مشترک آمده است پس از دیدار عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و مدیرکل آژانس، هیات‌های آژانس و ایران در تاریخ 6 و 7 آبان جلسه مفیدی در وین داشتند.

در این بیانیه مشترک آمده است: ایران پیشنهاد جدیدی را درباره اقدامات عملی به عنوان مشارکت سازنده برای تقویت همکاری‌ها و گفت وگو با هدف حل آتی مسائل باقیمانده ارائه کرد.

بر اساس این بیانیه، در پی مباحث سازنده طرفین، تصمیم گرفته شد که جلسه دیگری در 20 آبان در تهران برگزار شود تا همکاری‌های به سمت جلو پیشرفت کند.

مذاکرات دو روزه تیم کارشناسی ایران به ریاست رضا نجفی نماینده کشورمان در آژانس و ترو وایوراندتا رییس هیات مذاکره کننده آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر سه شنبه در مقر آژانس در وین پایان یافت.

دور بعدی مذاکرات روز 20 آبان در تهران برگزار خواهد شد.

 

------------------------------------------------------------
کنفرانس خبری مشترک واریورانتا و نجفی
واریورانتا: گفت‌و‌گوها سرآغاز دور جدیدی از روابط ایران و آژانس است/نجفی: مذاکرات مثبت بود

رییس هیات مذاکره‌کننده آژانس با ایران گفت که مذاکرات تمام مسایل باقی‌مانده را در بر می‌گیرد.

به گزارش  ایسنا، ترو واریورانتا، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها پس از پایان مذاکرات دو روزه با آژانس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گفت‌و‌گو‌های ما تمام مسائلی که تا به حال باقی‌مانده بود را در بر می‌گیرد. این گفت‌و‌گوها سرآغاز دور جدیدی از روابط میان ایران و آژانس است و چون داریم بر روی جزییات مطالعه و کار می‌کنیم. چیز بیش‌تر را نمی‌توانم بگویم، اما بعد از حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او درباره بازدید از سایت پارچین گفت: مذاکرات جامع و شامل همه موارد از جمله پارچین بود.

هم‌چنین رضا نجفی، رییس هیات مذاکره‌کننده ایران نیز گفت: مذاکرات "مثبت" و "سازنده" بود و ما طرح جدیدی را روی میز گذاشتیم.

وی با بیان این‌که این مذاکرات سرآغاز فصل جدیدی از روابط میان دو طرف است، تصریح کرد: این مذاکرات برای دست یافتن به یک چارچوب بود تا بتوان اقدامات عملی را انجام داد.

فارس/ ایسنا