اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: هنوز برخی اختلافات باقی است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,محمدجوادظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان مراسم احیای شب قدر که در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین برگزار شد، از مردم خواست دعا کنند تا نتیجه مذاکرات آنچه که صلاح است، مقدر شود.

محمد جواد ظریف که به همراه علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و هیات مذاکره کننده هسته ای که به مناسبت مراسم شب قدر در مرکز اسلامی وین شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم برخی از اختلافات باقی مانده را حل کنیم اما در برخی موارد هنوز اختلاف ها باقی است.

وی ادامه داد: نتیجه هنوز معلوم نیست.

وی یادآور شد: از مردم درخواست دعا داریم تا هرچه که صلاح اسلام و مسلمین و صلاح ملت است، مقدر شود.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
ادعای بلومبرگ درباره ظریف درمستند60ثانیه لمس ظریف شیطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: اختلافات جدی همچنان باقی است


وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با خبرنگاران در وین گفت که اختلافات جدی همچنان باقی مانده است.

خبرآنلاین: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در وین پایتخت اتریش در نشستی خبری گفت که ایران آماده است تا به همه نگرانی‌ها بپردازد و ما اینجا هستیم تا به توافق برسیم و توافق یعنی اینکه هر دو طرف از آن راضی باشند.

ظریف گفت: نمی‌خواهیم برای رسیدن به توافق از تاریخ 20 جولای (29 تیرماه) فراتر برویم ولی گریزی از آن نیست و ممکن است این تاریخ تمدید شود هر چند مهلت واقعی ضرب‌الاجل 25 نوامبر (4 آذر) است.

وزیر خارجه گفت: ایران آماده است تا تضمین دهد تمام فعالیت‌های هسته‌ای‌ اش صلح آمیز است. ما نشان دادیم که در مذاکرات جدی هستیم و همه باید انتخاب کنند نه فقط ایران.

وی گفت: ما تا یکشنبه آینده (20 جولای) به مذاکرات ادامه می‌دهیم تا ببینیم چه پیشرفتی در مذاکرات حاصل خواهد شد.

ظریف افزود: در مذاکرات پیشرفت کافی برای ادامه دیپلماسی فراتر از 29 تیر در صورت لزوم، حاصل شد.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: این هفته با آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهم داشت تا بییم چگونه می‌توان روند حل و فصل مسائل فعلی و گذشته را تسریع کرد.

وی گفت: نباید زیاد درباره تعداد سانتریفیوژها نگران باشیم. بایستی روی اهداف واقعی معطوف شد.

ظریف اظهار داشت: ساز و کارهای علمی اثبات شده دیگری به جای کاهش سانتریفوژها برای اینکه اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است وجود دارد و ما می‌خواهیم ثابت کنیم که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

وزیر خارجه گفت: اختلافات جدی همچنان باقی مانده است، ما راه‌حل‌های مختلفی ارائه کرده‌ایم. ما در مذاکرات اعلام موضع نمی‌کنیم، راه حل‌ها را ارائه می‌کنیم. مواضع را می‌شود برای هم ایمیل کرد. من سعی کردم راه‌حل‌های را بدون اینکه از طریق رسانه‌ها مذاکره کنم، ارائه دهم.

وی ادامه داد: این تمایل را در 6 قدرت دیگر مشاهده کرده‌ام که زمان بیشتر برای گفت‌وگوی هسته‌ای ممکن است مفید باشد.

ظریف گفت: اگر طرف مقابل به جای تصمیم‌گیری به مذاکره بپردازد به نتیجه می‌رسیم. در روزهای گذشته دیدم که طرف‌ها آمادگی شنیدن دارند.

وزیر خارجه درباره دیدار با مقامات آمریکایی هم گفت که مذاکرات با آمریکا فقط درباره برنامه هسته‌ای بود.

وی با اشاره به پیشرفت در روند تنظیم متن توافق جامع گفت: تا آنجایی که می‌شده پرانتزهای متن حذف شده و الان به توافق و تصمیم‌گیری سیاسی نیاز است و مشخص کرده‌ایم که تحریم‌ها باید بطور کامل لغو شوند.