اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: هر گونه تلاش برای تغییر تفاهم لوزان به شکست مذاکرات منجر می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه گفت تهران تمایل دارد برای تأمین منابع انرژی جهان با روسیه همکاری کند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت تهران مایل است با روسیه برای تأمین منابع انرژی جهان همکاری کند.

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه همچنین گفت هر گونه تلاش برای ایجاد تغییر در چارچوب توافق حاصل شده در لوزان به شکست مذاکرات منجر می‌شود.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
محمدجواد ظریف در برنامه نگاه یک - تفاهم هسته ای لوزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون ظریف: اوباما نمی‌خواهد مذاکرات شکست بخورد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,توافق  نهایی هسته ای


 اخبار سیاست خارجی - معاون ظریف: اوباما نمی‌خواهد مذاکرات شکست بخورد

معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه گفت: ترکیب تیم مذاکره‌کننده آمریکا نشان نمی‌دهد که آن‌ها بخواهند مذاکرات به نتیجه نرسد.

به گزارش ایسنا، "حسن قشقاوی" در حاشیه همایش "دل‌آرامی" که توسط حزب مردم‌سالاری در هتل المپیک برگزار شد،‌ در پاسخ به این مطلب که "برخی معتقدند غرب به‌دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات در این دور نیست"، اظهار کرد: ترکیب تیم مذاکره کننده آمریکا از این مساله نشان ندارد و فکر نمی‌کنم با این هیات بلندپایه‌ای که آمریکا برای مذاکرات فرستاده است، اوباما بخواهد که مذاکرات شکست بخورد.

وی افزود: مذاکرات هم‌اکنون در جریان است و 20 روز دیگر ادامه خواهد داشت و معقول نیست که ما اکنون یک ارزیابی زودهنگام از به نتیجه رسیدن یا نرسیدن آن داشته باشیم. ما مایلیم و امیدواریم که در چارچوب حفظ منافع ملی این مذاکرات به توفیق دست پیدا کند. طرف مقابل نیز اگر زیاد‌ه‌خواهی نداشته باشد و نسبت به واقعیات عمیق‌تر نگاه کند، آرزومندیم که مذاکرات در همین مرحله به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به مطلبی مبنی‌بر "امکان تمدید این دور از مذاکرات" نیز گفت: در ظرف مذاکرات ژنو این تمدید پیش‌بینی شده است و چارچوب یک‌ساله برای آن درنظرگرفته شده، اما تلاش‌ها بر این است که در همین مرحله مذاکرات به نتیجه برسد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا