اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: مذاکرات سختی با 1+5 داریم


ظریف گفت: ما باید قادر باشیم این پرونده را به جلو ببریم. این نکته ضروری است که متوجه باشیم، پرونده ی سخت و مذاکرات دشواری در پیش رو داریم.

خبرگزاری ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: با جدیت و دقت بنده و همکاران با کمک همه مقام ها، مراحل مذاکره درباره پرونده هسته ای را به نحو احسن ادامه خواهیم داد.

ظریف روز پنجشنبه در فرودگاه نورخان اسلام آباد افزود: ما باید قادر باشیم این پرونده را به جلو ببریم. این نکته ضروری است که متوجه باشیم، پرونده ی سخت و مذاکرات دشواری در پیش رو داریم.

مسئول پرونده هسته ای ایران ادامه داد: چون طرف مقابل ما متاسفانه در سالهای گذشته رفتار معقولی نداشته است؛ پس ما نمی توانیم با آنها با اعتماد رفتار کنیم.

ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف حل و فصل پرونده هسته ای از طریق مذاکرات، کار را پی گیری می کند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: طرف مقابل نیز باید با جدیت و حسن نیت رفتار کند تا شرایط توافق های بیشتر فراهم آید.

وی که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در حال توسعه (دی هشت) به پاکستان سفر کرده است، در این باره گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایگان و کشورهای اسلامی را در سیاست خارجی خود در اولویت قرار داده است. ما نگاه متوازنی به جهان و بویژه به همسایگان خواهیم داشت.

ظریف در مورد اهداف دی هشت خاطرنشان کرد: این سازمان که با ابتکار ایران و ترکیه پایه گذاری شده است، سبب همگرایی کشورهای عضو در حوزه های اقتصادی می شود و ما اهمیت ویژه ای برای اهداف دی هشت قایل هستیم.

وی ادامه داد: ایران و پاکستان روابط و همکاری خوبی دارند. توسعه در روابط دو کشور به نفع مردم دو کشور و منطقه است.


ویدیو مرتبط :
1392/08/30:مذاکرات ظریف با اشتون..ورود مذاکرات به جزئیات...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رایزنی ظریف با همتای سوئیسی اش/ خبرگزاری فرانسه: مذاکرات ژنو در مرحله خیلی سختی است



رایزنی ظریف  وزیر امور خارجه سوئیس

رایزنی ظریف با همتای سوئیسی اش/ قدردانی از تلاش های سوئیس برای برپایی مذاکرات ژنو

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای سوئیسی اش از تلاش های دولت سوئیس برای برپایی مقدمات گفت وگوهای ایران و 1+5 قدردانی کرد.

 به گزارش فارس، وزیر امور خارجه سوئیس در محل اقامت محمدجواد ظریف و در حاشیه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو با وی دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار از تلاش های دولت سوئیس در برپایی مقدمات گفت وگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز با همتای روس خود دیداری دوجانبه داشت و امروز نیز دیداری سه جانبه با کری و اشتون داشت و علاوه بر آن نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، چین و روسیه نیز برگزار شد.


-------------------------------------


 خبرگزاری فرانسه: مذاکرات ژنو در مرحله خیلی سختی است

خبرگزاری فرانسه نوشت: مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در ژنو سوییس در مرحله خیلی سختی است.

این خبرگزاری افزود: ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده ایران با غرب تاکید کرد که مذاکرات وارد مرحله بسیار سختی شده است و هیات مذاکره کننده ایران بر حق هسته ای این کشور تاکید دارد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران هیچ توافقی را که منافع و حقوق این کشور را خدشه دار کند، نمی پذیرد.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری به نقل از وزیر امور خارجه ایران نوشت: غنی سازی اورانیوم باید بخشی از هرگونه توافق باشد و ما به مردم  ایران اطمینان می دهیم که غنی سازی هرگز متوقف نخواهد شد.
فارس/ایرنا