اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: عربستان با استفاده از تجارب کشورهای اسلامی مانع بروز وقایع مشابه در آینده شود



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,وزیر امورخارجه ایران

محمدجواد ظریف در پیامی به جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان جان‌باختن تعدادی از زوار بیت الله الحرام در حادثه منا در روز عید قربان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا ، وزیر امورخارجه کشورمان در این پیام با اظهار تاسف از کشته و مجروح شدن صدها نفر از زوار بیت الله الحرام در عید قربان، مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم و خانواده‌های بازماندگان این حادثه، به‌ویژه کشورهایی که حجاج آنها در این حادثه قربانی و یا مجروج شده‌اند، ابراز داشت.

محمد جواد ظریف در پیام خویش با اشاره به اینکه حادثه منی دومین حادثه دردناک در حج امسال بوده که موجب جریحه‌دار شدن احساسات امت اسلامی گردید و امنیت و سلامت حجاج بیت الله الحرام را به‌مخاطره انداخت اظهار امیدواری کرد کارگزاران اجرایی دولت عربستان با درک مسئولیت خطیر خود در جهت برگزاری بهینه مراسم حج، زمینه‌های لازم را برای مشورت، همکاری و استفاده از تجارب سایر کشورهای اسلامی در انجام این فریضه الهی فراهم نموده و مانع از بروز وقایع مشابه در آینده گردند.


  اخبار سیاسی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
حکم وسایل چرمی وارد شده از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات دیدار اردوغان و ملک سلمان / ایران از امکانات وسیع خود برای بی ثباتی در کشورهای اسلامی استفاده می کند!



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,دیدار رجب طیب اردوغان سلمان بن عبدالعزیز

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی درباره دیدار دیروز رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان نوشت : سران دو کشور در دیدار دیروز در ریاض درباره سیاست مبتنی بر مذهب گرایی ایران نیز گفتگو کردند.

به گزارش «تیک»، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از سیاست توسعه طلبانه! ایران در سوریه ، یمن و عراق ابراز ناخشنودی کردند.

به گفته منابع ریاست جمهوری ترکیه ،‌ ارزیابی سران دو کشور این بود که ایران از امکانات وسیع خود برای بی ثباتی در کشورهای اسلامی استفاده می کند.

رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان در این دیدار بر توسعه روابط دو جانبه ترکیه و عربستان و تقویت همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه های سیاسی ، امنیتی ، دفاعی و اقتصادی تاکید کردند.

اردوغان و ملک سلمان در گفتگوهای دیروز درباره افزایش حمایت از مخالفان سوری توافق کردند.


پادشاه عربستان از موضع ترکیه که خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه است ، حمایت کرد.
اردوغان درباره تحولات مصر با اشاره به اینکه محمد مرسی که با کسب 52 درصد آراء به ریاست جمهوری مصر انتخاب شده بود ، اکنون در زندان بسر می برد ،‌ تاکید کرد ، مصر با ظلم های بزرگ مواجه است و این مسئله مانع بزرگی در برابر برقراری ثبات در این کشور است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد ، در اوضاع کنونی حمایت از سیسی بی فایده است.

ملک سلمان در پاسخ به این سخنان اردوغان تاکید کرد ، حساسیت های ترکیه را درک می کند اما مایل نیست این مسائل بر روابط بسیار خوب میان کشورش و مصر تاثیر بگذارد.

ینی شفق به نقل منابع ریاست جمهوری ترکیه نوشت : پادشاه عربستان هیچگونه پیامی را از جانب عبدالفتاح سیسی به رئیس جمهور ترکیه منتقل نکرده است.


  اخبار سیاست  خارجی  - تیک