اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: دوستان نگران، باید زمانی که وارد فصل 7 شدیم نگران می شدند نه الآن که می خواهیم خارج شویم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


ظریف: رفع تحریم های شورای امنیت تنها از طریق قطعنامه ممکن است/ برای نهایی کردن راه‌حل‌ها به ژنو می‌رویم

ظریف در پیامی در صفحه فیس بوکش تاکید کرد که راه حل‌های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که در گذشته غیر قابل حل بود، پیدا شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه فیس بوکش تاکید کرد که راه حل‌های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که در گذشته غیر قابل حل بود، پیدا شده است.

به گزارش انتخاب ؛ وی در صفحه فیس بوکی خود که پس از مدت ها به روز شده، ابتدا نوشته است:

سلام دوستان... پارسال دوست، امسال آشنا!!! به بزرگواری خودتان ببخشید.

تلاش می کنم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، دست کم هر هفته یک گزارش کوتاه خدمت شما تقدیم کنم.

حدود یک ساعت قبل از تحویل سال همراه با همکاران خوبم وارد تهران شدیم. مذاکرات این دور، سخت و فشرده اما مفید و راهگشا بود. به لطف خدا و با تلاش، نوآوری و همفکری مسئولین و کارشناسانِ وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیگر دستگاه ها، راه حل های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که غیرقابل حل می نمود، پیدا شده است. اعضای هیئت مذاکره کننده آمادگی داشتند که حتی در روزهای تعطیلی نوروز نیز مذاکرات را برای نهایی کردن جزئیات راه حل ها ادامه دهند. ولی طرف های مذاکره ما به زمان بیشتری برای هماهنگی داخلی بین اعضای 1+5 نیاز داشتند که در برخی موارد به دلیل تنوع منافع و گرایش های سیاسی و یا مسایل فردی و شخصیتی حتی از مذاکرات اصلی نیز حساس تر می شود. قرار است چهارشنبه برای ادامه و انشاءالله نهایی کردن جزئیات راه حل ها به ژنو بازگردیم.

به هر حال از محبت های شما سپاسگزاریم و بیش از هر چیز به دعا، همدلی و ژرف نگری شما نیازمندیم.

نوروزتان پیروز و بهار و سال و تمامی روزهای زندگی تان معطر به رایحه حیات بخش گل یاس پیامبر، حضرت زهرا سلام الله علیها.

رفع تحریم ها فقط از این طریق ممکن است
ظریف همچنین در پاسخ به یکی از کاربران که در مورد فصل هفتم سازمان ملل سئوال کرده، ابتدا تاکید کرده که این سخن را «همه نمی گویند چند نفر می گویند»، و سپس پاسخ داده است: رفع تحریم های شورای امنیت تنها از طریق یک قطعنامه دیگر شورای امنیت -- تحت همان فصلی از منشور که تحریم ها سال ها قبل بر اساس آن وضع و بر مردم ما تحمیل شده -- ممکن است. به عبارت دیگر مشکل این است که ما از حدود 8 سال پیش تحت ماده 41 از فصل هفت قرار داریم و بر همین اساس تحریم شده ایم و تنها با استناد به همان ماده از تحریم خارج می شویم. دوستانی که امروز اظهار نگرانی می کنند باید زمانی که وارد فصل هفتم شدیم نگران می شدند نه الآن که می خواهیم خارج شویم.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
‫شقایق فراهانی: نگران حال پدرم شدم / بعد از رفتن گلشیفته بیشتر محبوب شدیم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: وارد مرحله جدی شدیم/از حقوق مردم ایران کوتاه نمی‌آییم/نگرانی‌های معقول بین‌المللی را رفع می‌کنیم



کنفرانس خبری ظریف,نظر ظریف درباره مذاکرات ژنو

ظریف: وارد مرحله جدی شدیم/از حقوق مردم ایران کوتاه نمی‌آییم/نگرانی‌های معقول بین‌المللی را رفع می‌کنیم

وی افزود: مذاکرات در دو روز گذشته بین ایران و گروه 3+3 مفید بود بحث های جدی صورت گرفت و برای حرکت به سمت جلو براساس چارچوبی که ایران پیشنهاد کرده بود که در آن باید روی اهداف توافق کنیم درباره تصویر نهایی و گام اول و گام های بعدی را به سمت اهداف برداریم مورد بحث قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان مذاکرات ژنو در کنفرانس خبری حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری پس از پایان مذاکرات ژنو به تشریح توافقات حاصله پرداخت.

وی گفت: امیدواریم آغازی برای فاز جدید در روابط فیمابین باشد که بحران غیرضروری را خاتمه دهد.

وضعیت امروز بین الملل برای حل و فصل موضوعات راه حل های درازمدت دارد.

ظریف افزود: نمایندگان سه +سه نشان دادند که اراده لازم سیاسی که این فرایند را به پیش ببریم.

وی تاکید کرد: درباره جزییات صحبت کردیم و البته نیازمندیم مذاکرات را با عمق بیشتر انجام دهیم؛ بحث های خود را در سطح متخصصان ادامه می دهیم و کار را پی می گیریم.

وی افزود: مذاکرات در دو روز گذشته بین ایران و گروه 3+3 مفید بود بحث های جدی صورت گرفت و برای حرکت به سمت جلو براساس چارچوبی که ایران پیشنهاد کرده بود که در آن باید روی اهداف توافق کنیم درباره تصویر نهایی و گام اول و گام های بعدی را به سمت اهداف برداریم مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: باید همکاران من و اعضای 1+5 بحث های مفصلی داشته باشند، بحث های کارشناسی ادامه یابد و جلسه مجددا تا سه هفته دیگر برگزار شود. نمی خواهیم وارد جزییات شویم طرفین توافق کردند مذاکره را به اتاق مذاکره واگذار کنند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما به سمت راه حل باید حرکت کنیم با یک هدف مشترک که آن هدف اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه غنی سازی ایران و اجرای حقوق ایران بر اساس ان پی تی است.

وی تصریح کرد: از حقوق مردم ایران کوتاهی نخواهیم کرد. هیچ دلیلی برای وجود نگرانی راجع به برنامه هسته ای ما نیست. هر نگرانی معقول بین الملی را رفع کنیم.

ظریف ادامه داد: امیدواریم با متانت دقت و صبر و با اجماع داخلی این حرکت را به پیش ببریم. خوشبینم در مذاکرات به اهداف برسیم.

مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: وارد مرحله جدی شدیم که مرحله دشوارتری است که باید با حسن نیت و اراده سیاسی لازم به نتیجه برسانیم.

/فارس