اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف در مجلس حاضر شد


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از حضور وزیر امور خارجه در نشست بعدازظهر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: ادامه گفتگوها به نشست «غیرعلنی» روز سه‌شنبه در صحن مجلس موکول شد.

خبرگزاری مهر: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از حضور وزیر امور خارجه در نشست بعدازظهر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: ادامه گفتگوها به نشست «غیرعلنی» روز سه‌شنبه در صحن مجلس موکول شد.

منصور حقیقت‌پور  با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره ابعاد بیانیه هسته‌ای لوزان گفت: در این جلسه ابتدا وزیر امور خارجه، گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای اخیر و بیانیه امضا شده در پایان آن، ارائه کرد و در ادامه تعداد قابل توجهی سؤال از سوی نمایندگان مطرح شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان در این رابطه سؤال‌ها و ابهاماتی دارند، ادامه داد: باید برای حل مشکل و تحکیم بنیان‌های مذاکرات، این سؤال و جواب‌ها و رفع ابهام‌ها ادامه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در مجموع کمیسیون امروز به جمع‌بندی نرسید و قرار شد ادامه سؤال و جواب‌ها روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین در نشست غیرعلنی در صحن مجلس انجام شود.

حقیقت‌پور تأکید کرد: با توجه به اینکه سخنرانی وزیر امور خارجه در صحن جنبه گزارش‌دهی دارد، بنابراین در پایان آن رای‌گیری نخواهد شد، اما برای رسیدن به یک فهم مشترک از روند کار باید این گفتگوها ادامه داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با علمای حاضر در مجلس عروسی اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف در مجلس: کنگره آمریکا به دیپلماسی پارلمانی با ایران تمایل دارند



تماس تلفنی اوباما با روحانی,محمد جواد ظریف

ظریف در مجلس: کنگره آمریکا به دیپلماسی پارلمانی با ایران تمایل دارند

وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا ابرقدرت نیست و می‌توان آن را در میدان دیپلماسی شکست داد گفت که نمایندگان کنگره آمریکا تمایلی به دیپلماسی پارلمانی با ایران دارند.

 سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور وزیر امور خارجه گفت: در ابتدای این جلسه بروجردی رییس کمیسیون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تحرک دیپلماسی دولت و اینکه برخی اقدامات در این سفر به جا نبود، پیرامون دو موضوع ظریف وجان کری و تماس تلفنی رییس جمهور با اوباما سوال کرد و از وزیر خواست و گزارش جامعی از روند مذاکرات ارائه کند.

وی افزود: وزیرامورخارجه توضیحات خود را با مجموعه تلاش‌های انجام شده علیه ایران، در آستانه سفر به نیویورک و جریان سفر شروع کرد به طوریکه به گفته آقای ظریف دولت و کنگره آمریکا در پی تهیه طرح تحریم‌های جدید علیه ایران بودند و اسراییلی‌ها را نیز ادامه منزوی سازی ایران و ترک اجلاس در هنگام سخنرانی رییس جمهور را دنبال می‌کردند که هیات ایرانی در خنثی‌سازی در هر دو توطئه موفق بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف در این جلسه گفت که نه تنها ایران در اجلاس سازمان ملل منزوی نشد بلکه با درخواست‌های متعدد و ملاقات‌هایی بسیاری روبه رو شد که به دلیل حجم بالای تقاضاها نمی‌توانست به همه آنها پاسخگو باشد، در این بین این اسراییلی‌ها بودند که در انزوا قرار گرفته بودند.

نقوی حسینی ادامه داد: وزیر امور خارجه تاکید کرد حداقل اثر سفر به نیویورک این بود که قبل از سفر 45 درصد مردم آمریکا به راه‌حل نظامی علیه ایران اعتقاد داشتند اما امروز 75 درصد مردم ایالات متحده به راه‌حل سیاسی روابط آمریکا با ایران معتقدند.

وی با بیان اینکه طبق گفته وزیر امور خارجه در داخل آمریکا یک صدا و یک گرایش واحد وجود دارد افزود: به گفته آقای ظریف در‌ آمریکا صداها و گرایشاتی مختلفی وجود دارد که این اختلافات در داخل دولت آمریکا نیز به چشم می‌خورد به همین دلیل باید از این اختلافات بهره‌برداری شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف همچنین توضیح داد چنین اختلافی در مورد ملاقات یا گفت‌وگو با مقامات ایرانی وجود داشت به طوری که برخی جریانات مخالف ملاقات یا گفت‌وگو با اوباما بودند و برخی دیگر موافق.

نقوی حسینی اضافه کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه گفت که فکر می‌کردم گفت‌وگوها و مکالمه‌ها درست است و اشکالی ندارد بر همین اساس فعالیت‌ها و تحرکات دیپلماسی به دستاوردهایشان در مجموع مثبت بوده به گونه ای که حجم ملاقات‌ها و محتوای گفت‌وگوها در ملاقات‌ها در راستای منافع ملی کشور موثر و مفید بوده است.

وی افزود: آقای ظریف همچنین گفت که فشارها بر اوباما به خصوص از سوی صهیونیست‌ها قابل پیش‌بینی بود و می‌دانستند که نتانیاهو‌، اوباما راتحت فشار قرار می دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جعفری‌،شوهانی و مقتدایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بیان نظراتشان سوالاتی را مطرح کردند گفت: آقای ظریف به سوالات پاسخ داد و تاکید کرد وزارت خارجه از نقد منصفانه استقبال می‌کند.

وی افزود: بنا بر گفته آقای ظریف منافع ملی کشور محور فعالیت دستگاه دیپلماسی است و آنها دشمن را دشمن دانسته و اعتقاد دارند نباید اجازه دهند صهیونیست ها مظلوم نمایی کنند همچنین این اعتقاد وجود دارد که آمریکا ابرقدرت نیست و می‌تواند آنها را در میدان دیپلماسی شکست داد.

نقوی حسینی اظهار کرد: آقای ظریف تاکید کرد باید توان‌، قدرت‌ و ظرفیت‌های انقلاب و نظام کشور را باور داشت چون آمریکا و صهیونیست‌ها می‌خواهند نشان دهند ایران جایی برای بازی ندارد این در حالی است که ایران قدرتمند است و با داشتن ظرفیت و آگاهی از قواعد بهترین بازی را انجام می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که بنا به گفته وزیر امور خارجه نمایندگان کنگره آمریکا تمایلی به دیپلماسی با ایران را دارند و از طرف ایران با اذن مقام معظم رهبری اقدام صورت گیرد در حوزه نخبگان همچنین تمایلی در نخبگان آمریکا وجود دارد. /ایسنا