اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: در این دوره بحث ها را تمام می كنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف: در این دوره بحث ها را تمام می كنیم

وزیر امور خارجه در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران گفت: اظهار نظرهای پارلمان اتحادیه اروپا نه اعتبار دارد و نه از وزن سیاسی برخوردار است.

به گزارش  تابناک  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین برای شرکت در دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در پاسخ به سئوالی درباره قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه ایران گفت: اظهار نظرهای اتحادیه اروپا نه اعتبار دارد و نه از وزن سیاسی برخوردار است.

وی ادامه داد: این اظهار نظرها هیچ نقشی در مذاكرات هسته ای ندارد.

رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در خصوص مذاکرات با 1+5 خاطر نشان کرد: در این مذاكرات قرار است آخرین موضوعات و محورها مورد بحث قرار گیرد.

ظریف گفت: در این دوره بحث ها را تمام می كنیم تا در اردیبشت ماه وارد تدوین پیش نویس توافق شویم.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
بحث شدید ظریف و کوچک زاده در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مان: اشتون و ظریف دیداری خوب برای بحث در مورد مقدمات مذاکرات امروز داشتند



اشتون و ظریف

مان: اشتون و ظریف دیداری خوب برای بحث در مورد مقدمات مذاکرات امروز داشتند

سخنگوی «کاترین اشتون» می‌گوید وی امروز صبحانه کاری خوبی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران داشته که در آن در مورد مقدمات مذاکرات امروز بحث شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید دیدار صبح امروز اشتون و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، به بحث در مورد مقدمات مذاکرات امروز گذشته است.

به گفته وی این دیدار یک ساعته، «ملاقاتی خوب» بوده که در آن در مورد دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 بحث شده است.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای از امروز در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. آقای ظریف و خانم اشتون امروز صبح پیش از آغاز این مذاکرات، با هم صبحانه کاری داشتند.

آقای ظریف می‌گوید مذاکرات به مرحله جزئیات رسیده و مانند همیشه گفت‌وگوهایی «دشوار و دقیق» در پیش است.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای به ریاست «کاترین اشتون» و سید «عباس عراقچی» از ساعت 11:00 به وقت محلی، در ژنو آغاز می‌شود.

ایران در دور قبلی مذاکرات طرحی را ارائه کرد که چارچوب اصلی آن مورد توافق طرفین قرار گرفت. سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرده است طرفین در دور جدید مذاکرات وارد بحث‌های محتوایی شوند.

/فارس