اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: تمام تحریم‌ ها باید یکباره لغو شوند


محمد جواد ظریف گفت: همه باید بدانند که تنها راه رسیدن به نتیجه با ایران احترام و مذاکره است.

خبرگزاری ایسنا: محمد جواد ظریف گفت: همه باید بدانند که تنها راه رسیدن به نتیجه با ایران احترام و مذاکره است.

وزیر امور خارجه کشورمان در نشستی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این که ما از صلح‌امیز بودن برنامه هسته‌ای مان دفاع می کنیم هدف خود ماست.

وی تاکید کرد: اگر توافق نشود کسی ما را سرزنش نمی‌کند بلکه زیاده‌خواهی‌هایی که شد را سرزنش می‌کنند.

ظریف گفت: تحریم‌ها به هدف خود نرسیده و تمام تحریم‌ها باید یکباره رفع شوند.

وزیر امور خارجه درباره انتقادها در ایران به پیاده‌روی‌اش با کری گفت: اعتراض مجلس به پیاده روی من نشان از آزادی عقاید در ایران است و من به آن‌ها توضیح خواهم داد.


ویدیو مرتبط :
خدعه آمریکایی: لغو مرحله ای و نه یکباره تحریمها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری ۱+۵ به ایران/ظریف لغو تحریم «سوئیفت» را هم می‌خواهد



لغو تحریم شبکه «سوئیفت»

دبکا» مدعی شد
پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری ۱+۵ به ایران/ظریف لغو تحریم «سوئیفت» را هم می‌خواهد

پایگاه صهیونیستی «دبکا» به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای نوشته است 1+5 در دور تازه مذاکرات پیشنهادی به ارزش 20 میلیارد دلار به ایران ارائه کرده و طرف ایرانی هم لغو تحریم شبکه «سوئیفت» را خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه صهیونیستی «دبکا» یک روز پس از پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، نوشته است طرف غربی بسته‌ای را به ارزش حدودی 20 میلیارد دلار به ایران پیشنهاد کرده است.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران بامداد روز یکشنبه در ژنو سوئیس با توافق طرفین برای برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها با فاصله ده روز، پایان یافت. طرفین تأکید کرده‌اند که مذاکرات فشرده اخیر، کمک شایانی به کاهش اختلافات کرده و احتمال دستیابی به توافق در چند هفته آینده وجود دارد.

دبکا به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای، نوشته است «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات پیشنهاد آزادسازی فوری 3 میلیارد دلار از مجموع 50 میلیارد دلار درآمدهای بلوکه‌شده ایران را مطرح کرده است.

علاوه بر این، 1+5 پیشنهاد کاهش تحریم‌ها در بخش پتروشیمی، فلزات گرانبها و صنعت خودرو را ارائه کرده است. این کاهش تحریم‌ها نیز ارزشی حدود 16.5 میلیارد دلار برای ایران درآمد ایجاد می‌کند.

به نوشته دبکا، طرف ایرانی به سرپرستی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، از 1+5 خواسته است تحریم سوئیفت برای بانک‌ها و موسسات مالی ایران نیز لغو شود.

دبکا در گزارش خود به امتیازات و پیشنهادات طرف احتمالی اشاره‌ای نکرده است.

دیروز بسیاری از منابع از احتمال حصول توافق هسته‌ای خبر داده بودند، با این حال گفته می‌شود مخالفت فرانسه با پیش‌نویس توافق موجب شده تا طرفین تصمیم به برگزاری دور بعدی مذاکرات بگیرند.

/فارس